MuscleMeat

Alweer een mening...

Bezoekers in dit topic

nicodemus6

Competitive Bodybuilder
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
25 feb 2003
Berichten
2.026
Waardering
5
Tja, het moest er weer es van komen. Weer een newbie met een vraag over z'n systeem ...... Neen en ja... Ik zou GRAAG proffesionele mening krijgen. Ik neem BB erg serieus, vandaar dat ik een ernstige mening zoek.

Ik pas nu al een tijdje het volgende systeem toe (+- 4 jaar):

3 sets en dat 3 oef per spier.. Setjes steeds aflopende reps van 10,8,6, maar met oplopend gewicht.. Steeds 2 compound oef voor massa en dan 2 isolatie oef.. Ben sinds kort begonnen met 1ste maal bulken.. Ik kom +- 2 kg bij per maand. Zou ik es van systeem veranderen? Of moet ik erbij blijven tot ik geen groei meer bemerk?

Dankje, greetz... B ;)
 
Ik ben niet echt een prof maar..

Als je er van groei't moet je erbij blijven! Maar je kan natuurlijk ook experimenteren met andere mogelijkheden...en dan kijken of je daar beter van groeit..Ik kom ook rond de 2 kilo per maand aan..0.5kilo per week.

Probeer eens 3 compound oef en 1 isolatie oef...
 
Laatst bewerkt:
zo lang je groeit, gaat het goed, zul je zeggen.
2kg in 1 maand is overigens erg veel voor iemand die al 4 jaar traint, let goed op je vetpercentage.

Ik zou echter wel afwisselen. Misschien ga je even hard of beter. In ieder geval zul je er veel ervaring mee op doen. Er zijn zoveel mogelijkheden. Het zou zonde wezen als je blijft steken bij een halve pyramide.
 
2 kg per maand is erg veel!! normaal zonder AS met supps zou je 5 kg pure spiermassa per jaar aan kunnen komen. 1e jaar misschien wel meer. Maar dat heb ik gelezen dus ik denk 2 kg per maand ook aardig wat BF% is.
 
3 sets en dat 3 oef per spier.. Setjes steeds aflopende reps van 10,8,6, maar met oplopend gewicht.. Steeds 2 compound oef voor massa en dan 2 isolatie oef..
3 oef per spier, en dan 2 oef voor massa en 2 isolatie?? Dat is toch samen 4? :s
 
Originally posted by Elmar
2 kg per maand is erg veel!! normaal zonder AS met supps zou je 5 kg pure spiermassa per jaar aan kunnen komen. 1e jaar misschien wel meer. Maar dat heb ik gelezen dus ik denk 2 kg per maand ook aardig wat BF% is.

Ik heb dit al vaker gehoord maar ik geloof dat echt niet. Je kan toch met sups en zo echt wel wat meer als 5 kg vetvrije spiermassa in een jaar aan zetten?
 
Originally posted by Rob G


Ik heb dit al vaker gehoord maar ik geloof dat echt niet. Je kan toch met sups en zo echt wel wat meer als 5 kg vetvrije spiermassa in een jaar aan zetten?
Je kan er ook geen vast getal op zetten, er zijn zoveel factoren die dat cijfer bepalen.
Het begint al bij je genetisch aanleg, maar gaat verder naargelang je voeding, inzet, suppletie etc etc
Bovendien zal je het eerste jaar, en zelfs het tweede jaar veel gewicht winnen doordat er extra vocht en energie in de spieren zal opgeslagen worden. Dit samen met een toename van bloedmassa en vetmassa, zelfs een beetje botmassa en zo komt een groter cijfer tot stand.
Eens je die 'snelle' periode voorbij bent zal je veel langzamer vetvrije massa winnen (je zit meer tegen je limieten aan) na 2 tot 3 jaar trainen is een 4 -5 kilo winst van puur spiermassa per jaar normaal en voor sommigen zelfs mooi. Zoals gezegd; dit hangt af van het lichaamstype en de genetische aanleg waarover je beschikt.
 
Originally posted by Bracke
Tja, het moest er weer es van komen. Weer een newbie met een vraag over z'n systeem ...... Neen en ja... Ik zou GRAAG proffesionele mening krijgen. Ik neem BB erg serieus, vandaar dat ik een ernstige mening zoek.

Ik pas nu al een tijdje het volgende systeem toe (+- 4 jaar):

3 sets en dat 3 oef per spier.. Setjes steeds aflopende reps van 10,8,6, maar met oplopend gewicht.. Steeds 2 compound oef voor massa en dan 2 isolatie oef.. Ben sinds kort begonnen met 1ste maal bulken.. Ik kom +- 2 kg bij per maand. Zou ik es van systeem veranderen? Of moet ik erbij blijven tot ik geen groei meer bemerk?

Dankje, greetz... B ;)

Doe je dit systeem voor alle spiergroepen? Het lijkt een beetje op een standaard schema. Zinloos om daarbij te blijven lijkt me. Je moet zoeken naar een schema waar je goed op gaat. En met dit schema lijk je een goeie basis te hebben gevonden. Breid daar verder op uit. Dwz, kleine aanpassingen voor enkele weken. Helpt dat, blijf ze voorlopig doen, helpt het niet, kap daar dan weer mee. verder geen grote bizarre veanderingen doen. Het schema wat voor jou werkt, echt goed werkt, zal dat waarschijnlijk altijd wel blijven doen...met hier en daar af en toe een kleine aanpassing dan.
 
Originally posted by Ilya
zo lang je groeit, gaat het goed, zul je zeggen.
2kg in 1 maand is overigens erg veel voor iemand die al 4 jaar traint, let goed op je vetpercentage.

Ik zou echter wel afwisselen. Misschien ga je even hard of beter. In ieder geval zul je er veel ervaring mee op doen. Er zijn zoveel mogelijkheden. Het zou zonde wezen als je blijft steken bij een halve pyramide.

Tja.. Ik weet het.. Is misschien veel, maar het is ook echt 2 kg per maand. Dat is toch ongeveer waar ik me aan houd. Het is nat ook zo dat ik al een tijdje langer train, maar ben steeds op hetzelfde gewicht blijven hangen. Ik at ook nooit echt veel en zeker geen eiwitten. Nu ik op dit forum ben gevallen, ben ik gezond beginnen eten, en vooral.. Veeel meer. Nu kom ik eindelijk bij. Mn armen worden dikker, mn rug wordt breder en zwaarder, maar wat mn vet % bedraagt... ???? IK heb een plattere buik gekregen en lijk minder vet te hebben.. Raar maar waar.. Wat mn BF% betreft.. Ik heb geen BF, alkthans toch erg laag. Ik heb blokjes, maar ik train ze nooit echt "tot het einde".. Ben ook geen pannelat, vindt dat ik al redelijk gespierd ben.. Moet enkel wat meer massa kweken nu..
 
Re: Re: Alweer een mening...

Originally posted by Robin


Doe je dit systeem voor alle spiergroepen? Het lijkt een beetje op een standaard schema. Zinloos om daarbij te blijven lijkt me. Je moet zoeken naar een schema waar je goed op gaat. En met dit schema lijk je een goeie basis te hebben gevonden. Breid daar verder op uit. Dwz, kleine aanpassingen voor enkele weken. Helpt dat, blijf ze voorlopig doen, helpt het niet, kap daar dan weer mee. verder geen grote bizarre veanderingen doen. Het schema wat voor jou werkt, echt goed werkt, zal dat waarschijnlijk altijd wel blijven doen...met hier en daar af en toe een kleine aanpassing dan.

Beste Robin,

Jouw post, daar sluit ik me bij aan.. Het heeft me tot het denken gebracht. Het is idd een mooi standaard schema, en misschien moet ik gewoon wat scherpere kantjes afslijpen. "Wikken en wegen" zoals je zegt. Ben ik nu volop mee bezig. Zelf door hebben wat kan helpen, wanneer ik vooruitga en waarom.. Die dingen houd ik nu grondig in het oog..

;)
 
Re: Re: Re: Alweer een mening...

Originally posted by Bracke


Beste Robin,

Jouw post, daar sluit ik me bij aan.. Het heeft me tot het denken gebracht. Het is idd een mooi standaard schema, en misschien moet ik gewoon wat scherpere kantjes afslijpen. "Wikken en wegen" zoals je zegt. Ben ik nu volop mee bezig. Zelf door hebben wat kan helpen, wanneer ik vooruitga en waarom.. Die dingen houd ik nu grondig in het oog..

;)

Dan gaat het helemaal goed komen bro :thumb:
 
Originally posted by Bracke


Mn armen worden dikker, mn rug wordt breder en zwaarder, maar wat mn vet % bedraagt... ???? IK heb een plattere buik gekregen en lijk minder vet te hebben.. Raar maar waar.. Wat mn BF% betreft.. Ik heb geen BF, alkthans toch erg laag. Ik heb blokjes, maar ik train ze nooit echt "tot het einde".. Ben ook geen pannelat, vindt dat ik al redelijk gespierd ben.. Moet enkel wat meer massa kweken nu..

goed bezig man:thumb:
 
Back
Naar boven