MuscleMeat

Alweer een paar vragen :)

Bezoekers in dit topic

braadkip

Advanced Bodybuilder
20 jaar lid
Waardering
0
Me vorige trainingsschema is wat teveel (heel wat teveel :) ) dus ik pas alles ff aan.

Dag1: borst + triceps
Dag2: rug + biceps
Dag3: RUST
Dag4: quadriceps + hamstrings
Dag5: schouders + kuiten + buik
Dag6: RUST
Dag7: RUST
Dag8: herhaling schema

Dit standaart schema uit topic "voorbeeldschema's " spreekt mij wel aan. ff een paar vrage dan. Ik wil graag me buik 2x trainen, waar zal ik die er tusse proppen?
setjes van 10-8-8-6 aanraadbaar of zal ik het anders doen? en zo ja hoe :p
En maakt het nog uit of ik borst+bi en rug +tri doe of borst+tri en rug+bi?

Laatste vraag betreft de training van de schouders. Zijn er 3 verschillende plekken die je kan trainen (anterior, posterior, lateral) ?
En wat zijn 3 goede oefeningen voor elke spier? En voordat iedereen met namen gaat gooien zoals clean & jerk (wat dat ook is) zou enige uitleg over het soort oefening of een verwijzing naar een site met uitleg heel erg handig zijn :D

Alvast bedankt iedereen :p w000t

Laatst bewerkt:
braadkip zei:
setjes van 10-8-8-6 aanraadbaar of zal ik het anders doen? en zo ja hoe :p

Train in een range van 6-12. Haal je de 6 niet verlaag je het gewicht haal je meer als 12 herhaling verhoog je het gewicht.

10-8-8-6 is niks mis mee hoor! gewoon ff uiitproberen wat voor jou het beste werkt.

ik train altijd tussen de 4 en 8 voornamelijk 6-8 vroeger zat ik hoger, 8-12 maar ik groei nu beter daardoor

Ik werk nooit via dat soort schema's. Als ik bij de 8 nog meer kan doe ik er meer. Dat snap ik nooit helemaal, je kan toch ook gewoon zorgen dat je altijd tussen de 8 en 12 herhalingen zit??? Ik doe gewoon zoveel als ik kan....

Tjibbe zei:
Ik werk nooit via dat soort schema's. Als ik bij de 8 nog meer kan doe ik er meer. Dat snap ik nooit helemaal, je kan toch ook gewoon zorgen dat je altijd tussen de 8 en 12 herhalingen zit??? Ik doe gewoon zoveel als ik kan....
Als er eigenlijk 8 op de "planning" staan en je kunt er bijvoorbeeld twaalf, dan moet je gewoonweg het gewicht verhogen zodat je er wel maar maximaal acht kan doen.

precies
als je er meer als 8 kunt doen met dat gewicht pak je gewoon meer

Ik vind toch wel dat je trainingschema afhangt aan wat voor somatotype je bent

Tjibbe zei:

Sterker zelfs !
Er zijn mensen die hun reps tellen en gewoon stoppen als ze aan hun 8 of 10 reps zitten :)

als je niet tot failure gaat, is het niet onlogisch toch?

argh en ik maar posten op je vorig schema met dit schematje erop te zetten en het stond er al op van gisteren,welja ik heb dat schema ook en werkt perfect voor mij :)

Terug
Naar boven