MuscleMeat

AMA Fanatiek sporter

Bezoekers in dit topic

Schippertje

Novice
Lid geworden
18 dec 2018
Berichten
1
Waardering
2
Lengte
1m85
Massa
90kg
Vetpercentage
15%
Hoi allemaal,

Ik zal me even voorstellen.. mijn naam is Maikel en ik ben inmiddels 32 jaartjes jong. Ik ben vader van 3 kinderen en ben veel in de sportschool te vinden. Naast sporten houd ik van op zijn tijd lekker eten.

Ik ben sinds 4 jaar geleden enorm vaan afvallen en ben van 140KG naar 80KG gegaan door alleen cardio te doen en enorm te letten op het eten. Vervolgens gekozen om toch wat spiermassa op te bouwen en een athletische bouw te krijgen.

Ik heb veel te lang geleefd op 1800-1900 calorieen en daar pluk ik nu dus NIET de vruchten van. Ik ben inmiddels in 1 jaar tijd terug gegaan naar de 90KG en eet nu 2350 calorieen (4/4/7) waarvan 60-70gr vet, 190-200gr eiwitten en de rest in carbs.

Mijn onderhoud met een zittend beroep, 4x per week sporten en een lengte van 185CM met een gewicht van 90KG zou +- 2900 moeten zijn. Aangezien ik wil groeien en mijn lichaam weer moet wennen ben ik nu elke week mijn carbs met 25gr aan het verhogen om weer op onderhoud te komen. Vervolgens +200 calorieen om een lean bulk te doen.

Nu is het zo dat mijn lichaam enorm moet wennen aan het meer eten en de weegschaal aangeeft dat ik zwaarder word. Enorm demotiverend en een psychologische strijd met mezelf omdat ik weet waar ik vandaan kom en hard heb moeten werken ervoor.

Ik zit nu ongeveer op 15% vet percentage en door mijn grote hoeveelheid vet van vroeger zijn de onderrug en buik voorkant het lastigste om weer in shape te krijgen. De rest word al aardig strak weer!

Zijn er mensen met tips over hoe ik hier het beste mee om kan gaan? Ik sport in Rosmalen en heb 2 upper/2 lower sessies per week met elke sportdag 30min cardio en 15min abs.
 
Back
Naar boven