MuscleMeat

Amandel melk (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Stefanovitch

Cool Novice
Lid geworden
1 mei 2019
Berichten
59
Waardering
57
Lengte
1m89
Massa
85kg
Vetpercentage
14%
Beste leden,

Omdat ik binnenkort ga beginnen met cutten, ben ik een beetje aan het kijken/experimenteren of ik met bepaalde producten een gezondere keus kan maken door ze te vervangen.
Nou heb ik al veel gehoord over amandelmelk en dat het een goede vervanger zou zijn van gewone koemelk, en na het geproefd te hebben ben ik zeker positief.
Alleen zit in de amandelmelk van de AH maar 2% amandel, die nog betaalbaar is met zon 1,50€ per liter. Die van innocent heeft 6% en smaakt er goed, maar kost bijna 3 euro per liter.
Zeker als je elke dag een litertje weg tikt, word het een dure grap

Nu mijn vraag of iemand ervaring heeft met het zelf maken (eventueel met welke ingrediënten/hoeveel het kost kwa geld per liter/hoelang houdbaar) of een winkel weet waar je goede kwaliteit amandelmelk kan kopen per grotere hoeveelheden (2,5/5liter)

Mvg :)
 
Waarom drink je een liter amandelmelk per dag?
 
Idd waarom? Wat is dit for Insta fashion geneuzel, drink gewoon halfvol.
 
Snap best dat je 200 milliliter ofzo bij je havermout of brinta doet ipv melk maar dan kan je prima 5 dagen met een liter.
 
Ik drink altijd 3 liter amandelmelk per dag. Het geheim achter mijn progress

Oh shit.. kan ik wel direct naar 3 liter toe dan? Of zou ik elke week een halve liter toevoegen?
 
  • Haha
Waarderingen: LM
gewoon water drinken, problem solved
 
Beste leden,

Omdat ik binnenkort ga beginnen met cutten, ben ik een beetje aan het kijken/experimenteren of ik met bepaalde producten een gezondere keus kan maken door ze te vervangen.
Nou heb ik al veel gehoord over amandelmelk en dat het een goede vervanger zou zijn van gewone koemelk, en na het geproefd te hebben ben ik zeker positief.
Alleen zit in de amandelmelk van de AH maar 2% amandel, die nog betaalbaar is met zon 1,50€ per liter. Die van innocent heeft 6% en smaakt er goed, maar kost bijna 3 euro per liter.
Zeker als je elke dag een litertje weg tikt, word het een dure grap

Nu mijn vraag of iemand ervaring heeft met het zelf maken (eventueel met welke ingrediënten/hoeveel het kost kwa geld per liter/hoelang houdbaar) of een winkel weet waar je goede kwaliteit amandelmelk kan kopen per grotere hoeveelheden (2,5/5liter)

Mvg :)
Hoezo alternatief voor melk? Bevat 0 voedingsstoffen.
 
Zelf maken is dan de goedkoopste optie

Bij de aldi is hij goedkoper (1,29/l)
 
De biologische bij de Lidl is ook 1.25 of zo. Drinkt mijn vriendin in de koffie.
KLopt.. lidl heeft ze ook... kon alleen de prijs even zo snel niet vinden op internet... :o
 
Heb hem zelf gemaakt net.
Zon beetje 1,50 per liter ben ik kwijt (150 gram amandelen, water en stevia vanille siroop)
Smaakt wel goed maar vind hem niet lekkerder dan de kant en klare.
Jammer dat bijv. musclemeat of XXL nutrition het niet verkoopt.
 
De eiwitten in amandelmelk bevatten minder aminozuren als de eiwitten in melk. Op het moment dat er aminozuren ontbreken in je voeding, worden deze niet naar behoren opgenomen, omdat we 24 aminozuren nodig hebben voor de juiste opname. Verder zie ik geen toegevoegde waarde aan amandel melk
 
De eiwitten in amandelmelk bevatten minder aminozuren als de eiwitten in melk. Op het moment dat er aminozuren ontbreken in je voeding, worden deze niet naar behoren opgenomen, omdat we 24 aminozuren nodig hebben voor de juiste opname.
Dit maakt voor 1 onderdeel van je voedingsschema niets uit. Het gaat om t totaalbeeld.
 
De eiwitten in amandelmelk bevatten minder aminozuren als de eiwitten in melk. Op het moment dat er aminozuren ontbreken in je voeding, worden deze niet naar behoren opgenomen, omdat we 24 aminozuren nodig hebben voor de juiste opname. Verder zie ik geen toegevoegde waarde aan amandel melk
Eiwitten in amandelmelk? Welke? Die volle 0.5 gram?

Voor de rest: wat marina1975 zei.
 

Bijlagen

  • Screenshot_20200101-202008.jpg
    Screenshot_20200101-202008.jpg
    78,5 KB · Weergaven: 139
Zitten gewoon 3 gram eiwitten in per 100 gram.
Maar je hebt gelijk, de biologische waarde eiwit van de amandelmelk is inderdaad 0.5
 
In die van Alpro, AH en Boni zitten 0.5 gram. Zoals in de meeste amandelmelk bij mijn weten. En dan nog, 3 gram is eveneens verwaarloosbaar imo. Niet bepaald te beschouwen als een eiwitbron.

Screenshot_2020-01-01-20-23-44-269_com.android.chrome.jpg

Screenshot_2020-01-01-20-23-29-759_com.android.chrome.jpg

Screenshot_2020-01-01-20-23-16-899_com.android.chrome.jpg
 
Laatst bewerkt:
Dan is het toch leuk om te proberen tijdens het cutten, in amandelmelk zit bijna geen suiker en in koemelk wel.
 
niet bepaald een topproduct net zoals haverdrink''havermelk'' en rijstdrink. Tenzij je het voor de smaak doet.
Als je het hebt over de lactose in koemelk is er ook lactosevrije melk in de meeste warenhuizen.
 
Back
Naar boven