XXL Nutrition

amazone log

Bezoekers in dit topic

amazone

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
9 jun 2009
Berichten
10
Waardering
4
Lengte
1m75
Hi all!

Misschien werkt een log goed om mezelf deze keer gemotiveerd te houden :cool:

Stats
Leeftijd: 27
Lengte: 1.75m
Gewicht: 63 kg
BF: ?
Doel: ?

Dus.
Ooit obsessed geraakt met fitness, back in 2009. Heel veel ingelezen en een tijd ook best leuk getraind. Heeft me echt geholpen over m'n eetstoornis heen te komen en in gewicht aan te komen. Nu heb ik eigenlijk al een paar jaar niet echt een routine meer in het sporten. Het is nu wel weer noodzakelijk (o.a. voor m'n rug!).
Na een tijd (1 jaar?) nagenoeg niét getraind te hebben -behalve af en toe een cardiobunnydag- is het weer tijd om in shape te geraken. Ik heb weinig spierdefinitie van mezelf en hoop dit komende tijd wat aan te pakken. Ik wil komende +- 4-6 weken 2-3x per week een fullbody schema doen en daarna UB/LB gaan splitten. Ik heb al gemerkt bij mezelf dat mijn benen een vrij lange hersteltijd nodig hebben en daar loop ik tegenaan met FB schema's.

Voeding

M'n voeding moet natuurlijk ook eerst weer op orde komen. Ik heb eigenlijk de laatste jaren best intuïtief gegeten, waarbij ik in de tijd dat ik veel trainde behoorlijk clean at en hoog in m'n eiwitten ging zitten, maar heb nooit behoorlijk al m'n macro's uitgedokterd. Dat wil ik op termijn wel gaan doen.
Terwijl ik dat op m'n gemakje ga uitzoeken let ik alvast wel weer op m'n eiwitten intake. Kwark en tonijn we meet again.

Training
M'n FB schema zal er vooralsnog zo uit komen te zien:

Goblet Squat/Front squat (back squat lukt door redenen niet zo goed)
Deadlift
Bench Press
Pec flyes
Lat Pull Down
Rows
Military Press

meestal doe ik 3 of 4 sets van 8-12 herhalingen.
Dit zal ik af en toe afwisselen/aanvullen met Leg Press/Walking Lunges/seated cable rows/dumbbell press etc...

Als ik er weer een beetje in zit wil ik kijken om wat meer te gaan spelen met m'n schema. Ik hou niet van lijstjes bijhouden, maar ik wil er toch een keer aan gaan geloven.
Ik train liefst niet lang achter elkaar en op rustdagen doe ik wat yoga of cardio voor m'n plezier. Ik heb een zitbaan dus vind het wel fijn om voldoende te bewegen.
Ik weet dat ik eigenlijk "zou" "moeten" cutten óf bulken maar voorlopig gooi ik het even op newbie gains omdat ik weer vrijwel vanaf nul begin.
Over een paar weken zie ik wel verder.

IMG_2640 (1).jpg


Ohja... ik ambieer een chin up. Is me tot nu toe nog niet gelukt en ik ga serieus taart uitdelen op de dag dat ik m'n eerste unassisted chin up/pull up kan.
Ik heb kipfilet bovenarmen en flabby benen en die hoop ik ook wat meer definitie te kunnen geven.

1RM Referentie
Een paar dagen geleden heb ik wel een grappige 1RM test gedaan op m'n sportschool op machines:
Leg Press 122,39 kg
Chest Press 41,41 kg
Lat pulldown 55,92 kg

Dit kan ik wel als een leuke referentie aanhouden. Eens in de zoveel weken zal ik weer zo'n test doen en kijken of m'n kracht groeit.

Ik zal proberen m'n trainingsdagen bij te houden en m'n progressie in kaart te brengen.
Volgende week gaat mijn tweede trainingsweek in. We zullen zien!
 
Succes!
 
Wow, 10 jaar lid met 10 posts... ;)

Succes
 
Back
Naar boven