Fitness Seller

Amerikaanse jeugd dol op hormonen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Red devil

Advanced Bodybuilder
20 jaar lid
Lid geworden
17 nov 2002
Berichten
953
Waardering
2
Wat wij allang wisten:

Artikel van www.ad.nl

1-08-2005
Amerikaanse jeugd dol op hormonen

Een op de acht Amerikaanse jongens gebruikt hormonen of supplementen om zijn uiterlijk, spiermassa of kracht te beïnvloeden. Bij de meisjes greep vorig jaar een op de twaalf naar dergelijke middelen.

Dat blijkt uit een studie onder ruim 10.000 tieners, waarvan de resultaten vandaag zijn gepubliceerd. Volgens de Amerikaanse krant USA Today gaat het om de omvangrijkste studie tot nu toe over de kijk van jongeren op hun lichaam en over hun gebruik van hormonen en supplementen.

Bijna 5 procent van de jongens en 2 procent van de meisjes gebruikt minstens een keer per week middelen die gezondheidsrisico's met zich mee kunnen brengen, van proteïnepoeders tot groeihormonen en injecteerbare steroïden. Vooral jongens nemen hun toevlucht tot aminozuren, hormonen en anabolica.

De proteïnepoeders en -shakes gelden nog als relatief veilig. Maar van steroïden zijn negatieve effecten op de gezondheid vastgesteld, benadrukte een Amerikaanse wetenschapster in USA Today. Over de invloed van groeihormonen en middelen als creatine op jonge mensen is nog weinig bekend.
 
ach ja het zal mij allemaal een zorg wezen :yawn:
 
Die groep van 12,5% (1 op 8) die nemen proteïnepoeders tot groeihormonen en injecteerbare steroïden. Vooral jongens nemen hun toevlucht tot aminozuren, hormonen en anabolica.

Beetje jammer dat proteïnepoeders en aminozuren in één adem genoemd worden met 'groeihormonen, injecteerbare steroiden, hormonen en anabolica'.
Dat het onrustbarend is, is logisch dat is immers ieder geval van hormoongebruik op die leeftijd. De cijfers zijn echter ontzettend vertekend, dat hoef ik toch niet toe te lichten. ;)
 
Antidepressiva doen het ook lekker onder de Amerikaanse jeugd.
Ik ben benieuwd of er een verband bestaat tussen het gebruik van anabolen en anti-deprsivia en een maatschappij waarin competitie en winnen centraal staan.
 
Het is veel makkelijker om daar aan hormonen te komen, woonde ik er maar :( :D
 
D. zei:
Die groep van 12,5% (1 op 8) die nemen proteïnepoeders tot groeihormonen en injecteerbare steroïden. Vooral jongens nemen hun toevlucht tot aminozuren, hormonen en anabolica.

Beetje jammer dat proteïnepoeders en aminozuren in één adem genoemd worden met 'groeihormonen, injecteerbare steroiden, hormonen en anabolica'.
Dat het onrustbarend is, is logisch dat is immers ieder geval van hormoongebruik op die leeftijd. De cijfers zijn echter ontzettend vertekend, dat hoef ik toch niet toe te lichten. ;)
Inderdaad!! Hier kan ik uit m'n sloffen van schieten gewoon...
Wtf doen die proteïnen daar tussen?! Maakt het eens zo duidelijk he...
 
Alleen in Amerika? :D
 
Big Steve zei:
Het is veel makkelijker om daar aan hormonen te komen, woonde ik er maar :( :D
Klein minpuntje: je beland daar al in de cel voor niks. 100 tabs d-bol voor eigen gebruik zijn voldoende voor een fikse gevangenisstraf.

Nog een minpuntje: iemand in de val lokken is een geoorloofde opsporingsmethode. Jij koopt in een opwelling wat winstrol tabs van een gozer in je gym, en een moment later zit je met handboeien om achter in een politie auto.
 
is wel een beetje een verdraaid beeld... ze schrijven het alsof 1 op de 8 jongens aan de zo "gevaarlijke" steroide zijn... terwijl er ook supps bij staat... en ja dat kan alles zijn en op die manier zullen wij hier in nl ook wel goed scoren...

grt
 
en hoeveel jongens gebruiken regelmatig coke, xtc, speed, alcohol, tabak, cannabis etc.? isdat niet alarmerend dan?
altijd dat gezever over anabolica (ze beschouwen proteïne blijkbaar ook al als anabolica), ik denk dat er meer jongeren last krijgen door drugsgebruik dan hormonengebruik hoor
 
Wat is er mis met cannabis? :D
 
Typisch Amerika weer, maar ik vind het wel een alarmerend bericht. Ik denk dat als je hier in Nederland zou vragen aan jongeren wat pro-hormonen zijn dat velen het niet eens zouden weten.
 
Dát is ook mooi spul. als je er maar goed bij eet.
 
enrico zei:
en hoeveel jongens gebruiken regelmatig coke, xtc, speed, alcohol, tabak, cannabis etc.? isdat niet alarmerend dan?
altijd dat gezever over anabolica (ze beschouwen proteïne blijkbaar ook al als anabolica), ik denk dat er meer jongeren last krijgen door drugsgebruik dan hormonengebruik hoor
Anabolen zijn even goed drugs, punt. Maar het zijn wel "andere" drugs, maar daarom ook zeker niet te minimaliseren.
Toch nog even over die proteïne, inderdaad het is gewoon schandalig dat het daarbij staat. Voor de noob en de buitenstaander is het weer eens een zoveelste cliché dat bevestigd wordt en daar zijn recreatievelingen steeds de dupe van...
 
Santoz zei:
Anabolen zijn even goed drugs, punt. Maar het zijn wel "andere" drugs, maar daarom ook zeker niet te minimaliseren.
Toch nog even over die proteïne, inderdaad het is gewoon schandalig dat het daarbij staat. Voor de noob en de buitenstaander is het weer eens een zoveelste cliché dat bevestigd wordt en daar zijn recreatievelingen steeds de dupe van...
ik minimaliseer het niet maar voor zover ik weet wordt er door de jeugd véél meer gebruik gemaakt van vrijetijds drugs en die zijn volgens mij even schadelijk of zelfs schadelijker dan AS
 
de jankees zijn zowiezo groter dan ons:( hun koeien worden volgespoten met Ganabool ...krijg je een lekkere dosis Hormonenvlees binnen...misschien een optie om maar USA vlees over te laten vliegen:D?
 
Back
Naar boven