AndroidHealthClinic

Amino tabletten ter vervanging van whey proteïne shakes

Bezoekers in dit topic

Joaquin

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
29 nov 2008
Berichten
8
Waardering
0
Beste mensen,

Gelet op mijn werk is het voor mij wat lastiger om via mijn dagelijkse voeding aan voldoende eiwitten te komen. Om die reden zijn proteïne shakes voor mij essentieel. Ik merk echter dat ik nu al een paar maanden uitslag krijg wat vermoedelijk door de shakes komt. Nu vroeg ik mij af, zijn aminozuur tabletten een goed alternatief voor whey shakes??
 
Dan zou je een koemelkeiwitallergie hebben, dat komt haast niet voor bij volwassenen. Heb je het nooit eerder gemerkt, of neem je normaal nooit zuivelproducten? In elk geval zou je dan beter een hydrolisaat kunnen proberen of bijv. ei-eiwit.
 
Je noemt hydrolisaat en ei-eiwit als alternatief bij een mogelijk allergie bij Joaquin.
Maar ik vind zijn vraag op zich ook wel interessant, is whey in het algemeen te vervangen door aminozuur tabletten of bcaa-poeders?
Weet jij dat misschien Galen?
 
Is volgens mij geen volwaardige vervanging.
 
Je noemt hydrolisaat en ei-eiwit als alternatief bij een mogelijk allergie bij Joaquin.
Maar ik vind zijn vraag op zich ook wel interessant, is whey in het algemeen te vervangen door aminozuur tabletten of bcaa-poeders?
Weet jij dat misschien Galen?
Niet door BCAA-poeders, hiervan ontbreken de resterende essentiele aminozuren. Aminozuurtabletten wel, mits deze alle essentiele aminozuren (en in de juiste verhoudingen) bevatten. Het is alleen nogal een dure hobby, want dit is een stuk duurder dan reguliere eiwitpoeders. Ik zou ook geen enkele reden om dit te doen om die reden.
 
Eerste vraag lijkt me welke shake je neemt. Is het een gewone whey protein?
Dan kan je inderdaad zoals Galen aangeeft een hydrolisaat of ei-eiwit proberen. Er zijn ook plantaardige shakes.

Mogelijk kan je nog wat aan je voeding sleutelen om het wel te redden met je hoeveelheid eiwitten?
Wat eet je nu op een dag? Misschien kunnen daar ook wat tips in gegeven worden als je dat zou willen.
 
Kun je geen koude kip of zo meenemen?
 
Kun je geen koude kip of zo meenemen?

Als hij de mogelijkheid heeft om te eten op het werk dan zou ik idd ook kip meenemen naar het werk ipv een shake of amino tabs.

Vis,kalkoen,vlees,kwark,eieren....
 
OP heeft mogelijk allergie.
Kan ook zijn dat je wel een lactose intolerantie hebt maar kwark wel kan verdragen. In zure zuivel zit al een deel lactase wat lactose afbreekt.
Soms kan je dus wel tegen kwark en yoghurt ook al kan je niet tegen melk/boter (niet zure zuivel dus) etc.
Das een kwestie van proberen.

En anders inderdaad kip, kalkoen, eitjes, tonijn etc.
 
Kan ook zijn dat je wel een lactose intolerantie hebt maar kwark wel kan verdragen. In zure zuivel zit al een deel lactase wat lactose afbreekt.
Soms kan je dus wel tegen kwark en yoghurt ook al kan je niet tegen melk/boter (niet zure zuivel dus) etc.
Das een kwestie van proberen.

En anders inderdaad kip, kalkoen, eitjes, tonijn etc.
Ik verwacht alleen dat er met lactose-intolerantie iets anders op de voorgrond staat dan huiduitslag.
 
Dan is er nog steeds Vis,kalkoen,vlees,eieren....

Kan natuurlijk zijn dat TS de shake neemt omdat hij niet vaak kan eten tijdens het werk.

Shakes zijn wel handig om snel eiwitten binnen te krijgen.
 
Ik verwacht alleen dat er met lactose-intolerantie iets anders op de voorgrond staat dan huiduitslag.
Dat klopt... en uit eigen ervaring.... daar word je niet vrolijk van. :sad:
 
Back
Naar boven