XXL Nutrition

amino's (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

DarkLegion

Dutch Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
9 okt 2002
Berichten
276
Waardering
0
kom net van me training en heel verhaal gehad van me leraar en die zegt dat het beste is om aminotabletten te nemen, voor het slapen gaan en 2 uur voor de training. En voor en na de training alleen koolhydraten.. En ook om 2 keer per week een spiergroep te trainen. Wat is jullie mening hierover?
 
Grappig, en wat was zijn theorie daarachter?
Aminozuren zijn niets anders dan ketens moleculen uit eiwit.
Eet je dus voldoende gevarieerd dan krijg je massa's eiwitten (dus aminozuren) binnen.
Geen enkele reden om tijdens een normaal dieet of bulk dure amino's extra te gaan slikken.

Sommigen zweren bij glutamine, maar aangezien dit een niet essentieel aminozuur is hebben we het in principe niet nodig uit voeding.
Als je genoeg vlees en zuivel eet kom je op dat gebied niets tekort.
Maar misschien wil hij de verkoop van zijn eigen amino's promoten?

Wat hij zegt over elke spier 2 x per week dat werkt in de beginners fase maar eens je zwaar traint raak je overtraind in no time met een 2x per week split.
 
Hij vind 1a2 dagen rust voldoende. Ik moet eerlijk wezen dat ik in de tijd toen ik 2 keer per week trainde wel sterker werd, en ik blijf nu ik 1 spiergroep train maar op een dood punt hangen misschien zelfs wel achteruitgegaan(wel goed lettend op me trainingsschema's ed.) en lichaamsgewicht wordt wel zwaarder,dus zwaarder geworden in vet ipv spiermassa. Overigens had ie het wel over de grote spieren om die 2 keer te trainen, dus zoals borst,rug. Misschien dat ik zijn methode eens moet proberen, hij heeft er wel veel mee bereikt..

Over de theorie van zijn amino's snap ik ook niet helemaal, maar was niet om zijn produkt te promoten,want hij verkoopt niks, en zover ik weet verkoop de sportschool ze ook niet.. Het ging hem erom dat in de nacht de amino's rustig worden opgenomen, alleen zover ik weet zijn amino's soort eiwitten en gigantische tabletten die weinig bevatten, right? Hij vergeleek het met een gigantisch hoeveelheid vlees dat je niet op een dag kan binnenkrijgen..
 
Originally posted by DarkLegion
Hij vind 1a2 dagen rust voldoende. Ik moet eerlijk wezen dat ik in de tijd toen ik 2 keer per week trainde wel sterker werd, en ik blijf nu ik 1 spiergroep train maar op een dood punt hangen misschien zelfs wel achteruitgegaan(wel goed lettend op me trainingsschema's ed.) en lichaamsgewicht wordt wel zwaarder,dus zwaarder geworden in vet ipv spiermassa. Overigens had ie het wel over de grote spieren om die 2 keer te trainen, dus zoals borst,rug. Misschien dat ik zijn methode eens moet proberen, hij heeft er wel veel mee bereikt..

Over de theorie van zijn amino's snap ik ook niet helemaal, maar was niet om zijn produkt te promoten,want hij verkoopt niks, en zover ik weet verkoop de sportschool ze ook niet.. Het ging hem erom dat in de nacht de amino's rustig worden opgenomen, alleen zover ik weet zijn amino's soort eiwitten en gigantische tabletten die weinig bevatten, right? Hij vergeleek het met een gigantisch hoeveelheid vlees dat je niet op een dag kan binnenkrijgen..

Onzin! In vlees zitten veel meer amino's dan in om het even welke tablet.
Daarom moet je verschrikkelijk veel tabletten slikken en dat is niet goedkoop.
2 de punt: amino's nemen normaal gezien sneller op en oxideren sneller dan eiwitten dus stom om voor het slapen amino's te slikken want je wil dan geen snelle maar juiste een trage vertering en met gevolg opname.

Dat je niet vooruit gaat met 1x per week dat heeft met andere dingen te maken maar zeker niet met de frequentie want ik ken er verschillende die blijven stilstaan op 2x/wk terwijl ik ze voorbij schiet met 1x per/wk.
 
Ik eet kip/vis en broccoli of 2 eetlepels pindakaas voor het slapen gaan.
 
Laatst bewerkt:
Amino's zijn misschien enkel nuttig tijdens extreme dieten. Anders is het geldverspilling. Een shake bevat bvb 30-40gr eiwit...en hoeveel amino's moet je daar voor slikken. :(
 
Amino tabletten kunnen volgens mij wel van nut zijn, om het "totaalplaatje" van een maaltijd beter te maken. Het is toch zo dat bepaalde voedselcombinatie's beter zijn, qua aminosamenstelling. Nu heb ik geen tijd en zin om dat allemaal uit te vissen, dan zijn een paar amino's een prima aanvulling.......
Bovendien bedoelde die trainer wel tryptofaan voor het slapen gaan, wat in hoge dosis zeker nuttig kan zijn!
Ik ben zelf ook wel eens (enkele weken) overgestapt op een schema van 2 x p/week de spier trainen, maar dan als actief herstel, dus minder intensief als normaal.

Wees kritisch in je meningen, maar sluit niet direct een andere denkwijze, dan de jouwe af....Denk er aan dames en heren: er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden....Wat voor een ander niet werkt, is voor de een misschien het ei van Columbus. Bodybuilding is geen abc-tje........ :o
 
Bij wedstrijdvoorbereidingen waar een streng dieet wordt gevolgd en dus meer kans is om het een en ander te missen laat ik mijn klanten amino's gebruiken, voor de rest is het genoeg om alles uit je voeding te halen mits deze gebalanceerd is en je proteine drankjes die je dagelijks tot je neemt.
 
amino's nemen normaal gezien sneller op en oxideren sneller dan eiwitten dus stom om voor het slapen amino's te slikken want je wil dan geen snelle maar juiste een trage vertering en met gevolg opname.

Zal denk ik beter zijn om het te vertragen. Dus me whey met melk nemen voor het slapen gaan ipv na de training whey+water+dextrose te nemen.. Ik ga overigens +/- uurtje na me training slapen.. Of kan ik beter wel me ouwe manier aanhouden en 30 mins later nog bak muesli nemen?
 
oude manier, eerst shake met snelle k's en whey tijd later voor slapen melk/trage k's/whey
 
Voor het slapen gaan?? Dat lijkt me erg nutteloos. Wordt snel opgenomen...en je bent er dan zo doorheen. Je kan voor snchts beter een TR hebben, of een caseine.
 
Back
Naar boven