AndroidHealthClinic

Aminozuren en complete bronnen

Bezoekers in dit topic

Anabowlen

Cool Novice
Lid geworden
25 apr 2023
Berichten
88
Waardering
69
Lengte
1m90
Massa
71kg
Vetpercentage
10%
Yo, ik ben sinds een korte tijd bekend met dit forum. Er staat echt veel informatie op!
Mijn vraag was hoeveel gram aan complete eiwitbronnen je per dag nodig hebt of hoeveel procent van je totale eiwitten?
 
Als je 66 kg weegt bij 1,90 m zou ik me niet te druk maken en eerst gaan eten.
2 gr eiwit per kg lichaamsgewicht (en gewoon alle eiwitten meerekenen)
Ca. 1 gr vet per kg lichaamsgewicht, en dat mag best meer zijn!! Zeker als je aan moet komen
Rest opvullen met koolhydraten.
 
Tnx. Momenteel eet ik 2900kval, 150g eiwit, 90g vet en 350g koolhydraat. Ik was meer benieuwd wat ongeveer goed zou zijn. Momenteel zijn de helft van mijn eiwitten ongeveer van complete bronnen
 
Tnx. Momenteel eet ik 2900kval, 150g eiwit, 90g vet en 350g koolhydraat. Ik was meer benieuwd wat ongeveer goed zou zijn. Momenteel zijn de helft van mijn eiwitten ongeveer van complete bronnen
Up je Kcals met 300kcals per dag, je ziet vanzelf het resultaat na dag of 10-12. vet is goed, carbs omhoog. eiwit mag ook langzaamaan richting 180g
 
Ik
Up je Kcals met 300kcals per dag, je ziet vanzelf het resultaat na dag of 10-12. vet is goed, carbs omhoog. eiwit mag ook langzaamaan richting 180g
Ik zit al in de bulk. Ik kom nu ongeveer 1-2kg per maand aan waarvan 2/3deel spiermassa. Ik bulk liever rustig om teveel vet te voorkomen. Ben afgelopen 4 maanden van 58kg naar 65kg gegaan. Eiwitten is toch 2kg per kg lichaamsgewicht?
 
Als je 65kg weegt lijkt 150g mij wel genoeg. 2,5x BW.
 
Als je hier nu goed op groeit zou ik gewoon zo doorgaan.
 
Tnx
 
Maar je vraag ging over eiwitbronnen. Wat is je voornaamste eiwitbron? Plantaardig, dierlijk?
 
Meestal is 75g uit dierlijke bronnen en andere 75g overig. Dierlijk is meestal: 250g magere yoghurt, 2eieren, 100g vlees, 1scoop whey.
Overig: volkoren brood, pinda’s, lijnzaad en peulvruchten
 
Lijkt mij prima voor je lichaamsgewicht. Je groeit ook dus prima. Desnoods kan je er altijd nog 100 a 150g kipfilet (of iets dergelijks) per dag bijdoen.
 
Meestal is 75g uit dierlijke bronnen en andere 75g overig. Dierlijk is meestal: 250g magere yoghurt, 2eieren, 100g vlees, 1scoop whey.
Overig: volkoren brood, pinda’s, lijnzaad en peulvruchten
Als je, zoals jij, gevarieerd eet en geen vegatarier of veganist bent, hoef je je over over de kwaliteit van je eiwitten niet druk te maken en is die 2g/kg meer dan genoeg.
 
Up je Kcals met 300kcals per dag, je ziet vanzelf het resultaat na dag of 10-12. vet is goed, carbs omhoog. eiwit mag ook langzaamaan richting 180g

Ik

Ik zit al in de bulk. Ik kom nu ongeveer 1-2kg per maand aan waarvan 2/3deel spiermassa. Ik bulk liever rustig om teveel vet te voorkomen. Ben afgelopen 4 maanden van 58kg naar 65kg gegaan. Eiwitten is toch 2kg per kg lichaamsgewicht?
Was in OP niet duidelijk dat je clean bulkt. qua eiwit zie hierboven
 
Waarom denk je dit?
Wij hebben thuis een weegschaal die botmassa, vochtmassa, vetmassa en spiermassa meet. Natuurlijk is dit niet precies maar zal wel ongeveer kloppen.
 
  • Heart
Waarderingen: ak
Wij hebben thuis een weegschaal die botmassa, vochtmassa, vetmassa en spiermassa meet. Natuurlijk is dit niet precies maar zal wel ongeveer kloppen.
9FE62BE0-699F-4057-9227-D17015FED1C8.jpeg
 
Wij hebben thuis een weegschaal die botmassa, vochtmassa, vetmassa en spiermassa meet. Natuurlijk is dit niet precies maar zal wel ongeveer kloppen.
je kunt dat als richtlijn aanhouden ja. de spiegel laat je zien of je tevreden bent
 
Back
Naar boven