AndroidHealthClinic

aminozuren supplementen aanvulling met whey en cassein?

Bezoekers in dit topic

neefje

Cool Novice
Lid geworden
29 mrt 2015
Berichten
157
Waardering
40
Lengte
1m87
Massa
108kg
Vetpercentage
24%
Ik ga een beetje een domme vraag stellen, maar ben overal aan het lezen en kom er niet uit.
Ik neem dagelijk 3 whey en 1 cassein shake met als doel alle (zo compleet mogelijk amino profiel) essentiele en niet essentiele aminozuren binnen te krijgen.
Nu vul ik dit al decennia aan met losse amino supplementen, wetende dat ik dus waarschijnlijk veel dubbel binnen krijg.
Heeft iemand enig idee welke aminozuren logisch zijn om bij te supplementeren en welke onnodig als je al proteïne shakes neemt ?
 
Ik ga een beetje een domme vraag stellen, maar ben overal aan het lezen en kom er niet uit.
Ik neem dagelijk 3 whey en 1 cassein shake met als doel alle (zo compleet mogelijk amino profiel) essentiele en niet essentiele aminozuren binnen te krijgen.
Nu vul ik dit al decennia aan met losse amino supplementen, wetende dat ik dus waarschijnlijk veel dubbel binnen krijg.
Heeft iemand enig idee welke aminozuren logisch zijn om bij te supplementeren en welke onnodig als je al proteïne shakes neemt ?
Als je al zoveel shakes neemt (+normaal eten neem ik aan) dan heb je niet nog extra amino’s nodig.
 
Heeft iemand enig idee welke aminozuren logisch zijn om bij te supplementeren en welke onnodig als je al proteïne shakes neemt ?
Er vanuit gaande dat je voeding niet extreem eenzijdig is: geen enkele.
 
ik schaam me bijna nu ik mijn amino overzicht zo zit te bekijken.
Maar ok, ik ga hem toch maar plaatsen.
ScreenHunter 29.png
 
Heb je ook een voedingsschema voor je eten?
 
Lijkt wel een uit de hand gelopen supplement verslaving...
 
Tyfus maat. Geld teveel? Maak mij de helft van je maandelijkse supplement kosten over en ik fix een gebalanceerd voedingsschema voor je
 
Een voorbeeld van iemand die in de val van de supplementenindustrie stapt :P Je hebt al die supps niet nodig.

Zoals JW zegt, begint het allemaal met een gebalanceerd voedingsschema. Supplementen kan je dan gebruiken om je voedingsschema gemakkelijker te vullen.

Vb:
- eiwitshake om aan je totaal aantal eiwitten te komen
- eiwitreep om jezelf een stuk chocolade te gunnen en tegelijk zo goed mogelijke macro's binnen te krijgen
- vitamines: in de winter of wanneer je bijvoorbeeld aan het cutten bent
- ...

De basis is dus een voedingsschema, supplementen MOET je niet nemen. Ze zorgen op zich niet dat je meer gains zal maken; ook al willen veel producenten dat laten uitschijnen ;)
 
Je kunt alles gewoon uit je voeding halen. Kan je van het geld dat je straks overhoudt lekker uit eten!
 
Mijn vraag is eigenlijk ook tot welke aminozuren en precursors whey en cassein worden omgezet, zodat ik die kan skippen.
 
Mijn vraag is eigenlijk ook tot welke aminozuren en precursors whey en cassein worden omgezet, zodat ik die kan skippen.

Denk je dat je echt meer gains gaat maken door massas aminozuren te nemen? En van BCAA tabs is het ondertussen al wel geweten dat ze gewoon niks doen.
 
Denk je dat je echt meer gains gaat maken door massas aminozuren te nemen? En van BCAA tabs is het ondertussen al wel geweten dat ze gewoon niks doen.

Nee hoor dat denk ik niet, en hoeft zelfs ook niet eens.
Daarom slik ik het eigenlijk ook niet eens, eerlijk gezegd is het meer iets wat door de jaren heen zich beetje onbewust heeft opgebouwd.
 
Nee hoor dat denk ik niet, en hoeft zelfs ook niet eens.
Daarom slik ik het eigenlijk ook niet eens, eerlijk gezegd is het meer iets wat door de jaren heen zich beetje onbewust heeft opgebouwd.



cold turky afkicken van al die rommel ,zal de eerste tijd wel moeilijk worden i.v.m overmatig zweten,trillen en slapeloosheid
 
Denk je dat je echt meer gains gaat maken door massas aminozuren te nemen? En van BCAA tabs is het ondertussen al wel geweten dat ze gewoon niks doen.
BCAAS doen wel degelijk wat, maar doorgaans is t effect juist negatief. Aminozuren delen transporters; de een enorm oversupplementeren kan tot een tekort in andere aminozuren leiden
 
cold turky afkicken van al die rommel ,zal de eerste tijd wel moeilijk worden i.v.m overmatig zweten,trillen en slapeloosheid

Nee dat valt wel mee gelukkig.
Kon laatst een aantal weken niet trainen vanwege uitgerekte knieband en een heup blessure en heb toen behalve proteïne geen supplementen genomen zonder ergens last van te hebben.
Maar ik ben er wel uit geloof ik.
Ik houd het komende maanden wel enkel bij proteine shakes en kijk hoe dat bevalt.
 
Back
Naar boven