AndroidHealthClinic

Aminozuuranalyse: Bodyenfit Casein Perfection -7,2% / XXL Nutrition Night Protein -0,9% (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Over geld doneren gesproken. De analyses worden normaal gesproken altijd uit donaties betaald, maar als de test over XXL of Body en Fit gaan, daar heeft nog nooit een klant voor hoeven te doneren. Ik vind dat altijd maar een beetje vaag. Het is natuurlijk een analyse, daar kan ik niet tegen in gaan. Dat is gevonden in het product. Gaat het hierbij ook om een B&F product? Worden deze producten eerst bij een klant afgeleverd en vervolgens gaan die naar het lab? Of worden ze juist direct bij het lab geleverd? Allemaal dingen die we niet 100% zeker weten of het wel om het juiste product gaat. Ik snap wel dat iedereen hier pro-XXL is, omdat niemand beter weet en het uiteindelijk allemaal om geld draait. Dit forum kan niet zonder sponsoren, want als ze al die &$_!*@ sponsoren er nou eens afgooien. Ik heb nou niet echt gevoel dat dit allemaal een meerwaarde is voor een forum, al dat gehaat altijd. Dus uiteindelijk draait alles om geld, ook bij zulke analyses.


Dat gehaat is zeker zonde, maar dat krijg je vanzelf als er een select groepje vermoeiend door blijft gaan over een winkel die de boel bewust besodemieterd.
Zolang zij het op blijven nemen dan zal 95 procent van de andere mensen daar in verweer gaan, omdat het nou eenmaal belachelijk is.
Er komt een dag je dat je wakker word hoop ik voor je.
 
Het domeinnaam is private waardoor er nooit gegevens van de eigenaar bekend zijn op het internet. Niemand zal kunnen achterhalen wie daadwerkelijk de eigenaar is.

Op dezelfde wijze geregistreerd als dit forum... dus misschien is het wel van Big T :)
 
Al zou je bij B&F werken, waarom zou je ze dan verdedigen? Je komt toch alleen op je werk om geld te verdienen, meer niet.
 
Over geld doneren gesproken. De analyses worden normaal gesproken altijd uit donaties betaald, maar als de test over XXL of Body en Fit gaan, daar heeft nog nooit een klant voor hoeven te doneren. Ik vind dat altijd maar een beetje vaag. Het is natuurlijk een analyse, daar kan ik niet tegen in gaan. Dat is gevonden in het product. Gaat het hierbij ook om een B&F product? Worden deze producten eerst bij een klant afgeleverd en vervolgens gaan die naar het lab? Of worden ze juist direct bij het lab geleverd? Allemaal dingen die we niet 100% zeker weten of het wel om het juiste product gaat. Ik snap wel dat iedereen hier pro-XXL is, omdat niemand beter weet en het uiteindelijk allemaal om geld draait. Dit forum kan niet zonder sponsoren, want als ze al die &$_!*@ sponsoren er nou eens afgooien. Ik heb nou niet echt gevoel dat dit allemaal een meerwaarde is voor een forum, al dat gehaat altijd. Dus uiteindelijk draait alles om geld, ook bij zulke analyses.

Wat kan een lid van dit forum het nu interesseren hoe het zit met sponsoren van het forum. B&f was sponsor tot ze door de mand vielen en dit op een achterlijke manier hebben afgehandeld. Ik denk dat ook met name in dit laatste een groot deel van de haat bij de meeste zit.

ook wel mooi dat b&f volgens sommige wel in orde is nu en diezelfde mensen nu xxl volledig in twijfel trekken, omdat die iedere keer goed uit de test komen. Klinkt ook echt logisch.
 
Dank je voor je zeer uitvoerige toelichting Patjeh.
Mag ik nu ook even de aandacht vragen van Big-T aangezien ik eerder op laster ben gewezen.
Verder lijkt het me inderdaad heel kut om als werknemer van B&F door het leven te moeten en het gezeur van de XXL fanboys aan moet horen.
Jongens van B&F hou vol!
Verder zal ik er geen aandacht aan geven.
Het probleem is volgens mij dat jij de betekenis van het begrip laster niet begrijpt? Als mensen in negatieve toon posten over een bedrijf dan is dat niet altijd laster, alleen als er beschuldigingen worden geuit die niet gestaafd zijn. In dit geval kunnen leden zeggen dat zij bedrogen zijn of zich bedrogen voelen door B&F omdat uit tests bleek dat de labels inderdaad niet correct en dus onwettig waren. Dat is dus geen laster. Pas als mensen zaken gaan roepen die niet gegrond zijn (zonder bewijs) kan je daar over spreken. Mocht je dergelijke posts vinden, dan kan je deze rapporteren met de "Meld" link in die post. Het user-tag systeem is hiervoor niet bedoeld.
 
Hahaha jeej weer een nieuwe selectieve analyse :D nu hebben we weer meer krachtvoer jongens, kunnen we lekker vol gas beuken en flamen!
Selectieve analyse gedaan door bodyenfit zelf.

Waarschijnlijk maakt b&f niet meer genoeg winst om het lab helemaal om te kopen. Niemand trapt nog in B&F gezeik, dus zoek een nieuwe firma om de kont van te likken.
 
Bij smaakloze variant worden meestal geen koolhydraten en suikers toegevoegd. Alsook geen smaak natuurlijk.

De hoeveelheid eiwit hangt altijd af van hoeveel toevoegingen die gebruikt worden. Omdat dit niet het geval is bij smaak neutraal (hopen we) heeft het geen nut deze te meten. Er kunnen natuurlijk nog andere opvullingen gebruikt worden bij de smaak neutraal zoals bv. goedkopere eiwitten of aminozuren.

Maar voor een correct totaalbeeld moet er wel een smaak gemeten worden. De smaak vanille is het meest logische omdat dit middelmatige toevoegingen bevat tov andere smaken. Vanaf hier kan je vrij makkelijk berekenen hoeveel de andere smaken bevatten.
Dus als je smaakloos koopt zit je kwa eiwit altijd goed, en zit geen suikel/koolhydraten rommel in.
begrijp ik dat goed?
 
Dus als je smaakloos koopt zit je kwa eiwit altijd goed, en zit geen suikel/koolhydraten rommel in.
begrijp ik dat goed?

Daar kunnen we niet zeker van zijn omdat een kleine hoeveelheid suikers/koolhydraten positief voor de smaak kan zijn bij naturel. Er kan ook makkelijk een deel losse aminozuren toegevoegd worden zonder dat je het merkt. Ook toevoegingen voor de dikte van de shake bv. zitten er meestal nog in.

Minder koolhydraten en suikers zal het alvast bevatten, maar hoeveel minder? Het eiwitgehalte zal ook hoger zijn en dit hangt af van de toevoegingen.

Vanuit een test op de smaak vanille kunnen we het ongeveer berekenen. Smaak banaan is gemiddeld 3% hoger in eiwit en naturel zou 3% hoger moeten zijn dan banaan. Indien er toch nog koolhydraten/suikers overblijven na aftrek van dit percentage bij de waarde op het label is er een kans dat het er nog in zit bij naturel.

Je moet ook rekening houden met de hoeveelheid toegevoegde smaakstof. Bij chocolade bv. ligt de smaaktoevoeging stuk hoger omdat er een grote hoeveelheid cacao poeder kan worden toegevoegd. En ook meer suikers omdat pure cacao bitter smaakt, dit hangt af van de hoeveelheid cacao. Van vanille en banaan aroma is maar een kleine toevoeging nodig. De hoeveelheid suikers bepalen de smaak sterk bij deze 2 zoals bij een milkshake, meer bij vanille.
 
Laatst bewerkt:
Correct me if i'm wrong maar ik dacht laatst nog ergens te zien dat xxl sponsor is van supplementlabtest. Klopt dat?

Wij hebben geen sponsors. En alleen bedrijven die niet in de supplementenbranche zitten zouden wij als sponsor aanvaarden om onze onafhankelijkheid te bewaren. Wij hebben gezocht naar sponsors, maar dit is tot op heden nog niet gelukt. Daarom zijn we nu bezig met gesponsorde reclame (native ads) zoals u op de website kan zien.

Bedrijven kunnen wel voor hun eigen supplement doneren, maar alleen als dit al aangekocht is en open staat voor donatie.

Dit kan u ook lezen bij de info.
http://www.supplementlabtest.com/info
 
Wij hebben geen sponsors. En alleen bedrijven die niet in de supplementenbranche zitten zouden wij als sponsor aanvaarden om onze onafhankelijkheid te bewaren. Wij hebben gezocht naar sponsors, maar dit is tot op heden nog niet gelukt. Daarom zijn we nu bezig met gesponsorde reclame (native ads) zoals u op de website kan zien.

Bedrijven kunnen wel voor hun eigen supplement doneren, maar alleen als dit al aangekocht is en open staat voor donatie.

Dit kan u ook lezen bij de info.
http://www.supplementlabtest.com/info
Kan je niet wat internationaler gaan denken met betrekking met de tests al gedaan met on en wat andere internationalere merken
 
Kan je niet wat internationaler gaan denken met betrekking met de tests al gedaan met on en wat andere internationalere merken

Daar zijn we mee bezig. We hebben onlangs 2 testen (stikstofanalyses) gedaan op het Duitse huismerk Body Attack om verdere interesse te wekken. Bodylab is trouwens ook een veelgebruikt product in Duitsland.

Dymatize iso-100 staat nu ook open voor donatie, dit zou een groter bereik naar de UK en US moeten geven. Myprotein en Bulkpowders zijn bekend in de UK.

De site is ook vertaald naar het Engels en daar moeten we in de toekomst nog verder aan werken voor betere resultaten bij google. We zijn nu ook al bekend bij verschillende buitenlandse forums.
 
Wij hebben geen sponsors. En alleen bedrijven die niet in de supplementenbranche zitten zouden wij als sponsor aanvaarden om onze onafhankelijkheid te bewaren. Wij hebben gezocht naar sponsors, maar dit is tot op heden nog niet gelukt. Daarom zijn we nu bezig met gesponsorde reclame (native ads) zoals u op de website kan zien.

Bedrijven kunnen wel voor hun eigen supplement doneren, maar alleen als dit al aangekocht is en open staat voor donatie.

Dit kan u ook lezen bij de info.
http://www.supplementlabtest.com/info


Oké duidelijk.

Ook XXL bedankt voor een helder antwoord.
Het maakt mij persoonlijk niet zoveel uit door wie iets gefinancierd wordt, zolang de test maar objectief wordt uitgevoerd;)
Ik vind het initiatief om deze producten te testen namelijk heel goed.

Bij wat voor afwijking wordt een product afgekeurd en waarop is dat gebaseerd?
En hoe komt het dat de gemeten afwijking zelden positief uitvalt en dat wanneer dit wel het geval is de verschillen minder groot zijn?
 
Dus als je smaakloos koopt zit je kwa eiwit altijd goed, en zit geen suikel/koolhydraten rommel in.
begrijp ik dat goed?

Wanneer je er vanuit kunt gaan dat er correct gedeclareerd wordt dan is naturel eiwit puur alleen de grondstof.
Wellicht dat er iets van verdikker aan toegevoegd is voor de structuur of bepaalde vitamines en mineralen, maar dat zou ik niet verwachten wanneer ik naturel eiwit bestel.

Het probleem is dat je met name online vaak 1 keer de voedingswaarde aantreft, soms op basis van 1 specifieke smaak maar vaak ook op basis van de pure grondstof (naturel). Maar in principe hebben alle recepten andere voedingswaarden zelfs wanneer er voor het eiwit gecorrigeerd is zou je (net wat) andere waarden verwachten voor koolhydraten en vetten afhankelijk van de smaak.
 
Oké duidelijk.

Ook XXL bedankt voor een helder antwoord.
Het maakt mij persoonlijk niet zoveel uit door wie iets gefinancierd wordt, zolang de test maar objectief wordt uitgevoerd;)
Ik vind het initiatief om deze producten te testen namelijk heel goed.

Bij wat voor afwijking wordt een product afgekeurd en waarop is dat gebaseerd?
En hoe komt het dat de gemeten afwijking zelden positief uitvalt en dat wanneer dit wel het geval is de verschillen minder groot zijn?


Sorry ik lees nu dit pas bij een ander topic:

Myprotein is goedgekeurd zoals u op onze site kan zien. Wij hanteren een maximale afwijking van 7% voor whey producten.

Die afwijkingen vallen heel goed mee bij een kjeldahl stikstofanalyse. Bij dumas kan de afwijking 1 tot 2% groter zijn. Het lab gebruikt een kjeldahl apparaat dat vrij goed afgesteld kan worden wat een betere meetzekerheid geeft.


Ik vraag me wel nog altijd af hoe het zit met de minder extreme positieve afwijkingen?
 
Oké duidelijk.

Ook XXL bedankt voor een helder antwoord.
Het maakt mij persoonlijk niet zoveel uit door wie iets gefinancierd wordt, zolang de test maar objectief wordt uitgevoerd;)
Ik vind het initiatief om deze producten te testen namelijk heel goed.

Bij wat voor afwijking wordt een product afgekeurd en waarop is dat gebaseerd?
En hoe komt het dat de gemeten afwijking zelden positief uitvalt en dat wanneer dit wel het geval is de verschillen minder groot zijn?

We hanteren een maximale afwijking van 7%. Dit is binnen de norm van een natuurlijke afwijking bij whey producten. Bij een test op de smaak vanille heb je een goed idee van wat het eiwitgehalte bij andere smaken kan zijn. Buiten de smaak banaan en naturel liggen alle andere smaken lager, dus een product dat net binnen die 7% ligt bij de smaak vanille kan er bij een van die andere smaken niet binnen vallen. Dit hangt van de hoeveelheid toevoegingen af bij elke smaak.

Omdat de verkoper een ruw product aankoopt en er smaakstoffen aan toe voegt zal het eiwitpercentage altijd lager uitvallen dan de grondstof. Verschillende gebruiken ook de meting op droge stof om op hun label te zetten. Hoe correct het label is hangt van de eerlijkheid van de verkoper af. Een hoger eiwitpercentage declareren verkoopt beter en lager eiwitpercentage verkopen brengt meer op.
http://www.supplementlabtest.com/articles/eiwit-op-het-label-nat-droog
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven