XXL Nutrition

Aminozuuranalyse: Bodyenfit Casein Perfection -7,2% / XXL Nutrition Night Protein -0,9%

Bezoekers in dit topic

We hanteren een maximale afwijking van 7%. Dit is binnen de norm van een natuurlijke afwijking bij whey producten. Bij een test op de smaak vanille heb je een goed idee van wat het eiwitgehalte bij andere smaken kan zijn. Buiten de smaak banaan en naturel liggen alle andere smaken lager, dus een product dat net binnen die 7% ligt bij de smaak vanille kan er bij een van die andere smaken niet binnen vallen. Dit hangt van de hoeveelheid toevoegingen af bij elke smaak.

Omdat de verkoper een ruw product aankoopt en er smaakstoffen aan toe voegt zal het eiwitpercentage altijd lager uitvallen dan de grondstof. Verschillende gebruiken ook de meting op droge stof om op hun label te zetten. Hoe correct het label is hangt van de eerlijkheid van de verkoper af. Een hoger eiwitpercentage declareren verkoopt beter en lager eiwitpercentage verkopen brengt meer op.
http://www.supplementlabtest.com/articles/eiwit-op-het-label-nat-droog

Dus als ik het goed begrijp vallen de testen zelden of nooit hoger uit (en wanneer dit wel het geval is minder extreem) omdat er vaak op basis van een gestandaardiseerd eiwitgehalte (zonder vocht) gedeclareerd wordt in plaats van het werkelijke eiwitgehalte in de pot? En dan ook nog eens niet specifiek per smaak..

Overigens lijkt het mij best mogelijk om een reële inschatting te maken van de daadwerkelijke voedingswaarden per recept.
Dat gebeurd bij andere voedingsproducten toch ook?
 
Dus als ik het goed begrijp vallen de testen zelden of nooit hoger uit (en wanneer dit wel het geval is minder extreem) omdat er vaak op basis van een gestandaardiseerd eiwitgehalte (zonder vocht) gedeclareerd wordt in plaats van het werkelijke eiwitgehalte in de pot? En dan ook nog eens niet specifiek per smaak..

Overigens lijkt het mij best mogelijk om een reële inschatting te maken van de daadwerkelijke voedingswaarden per recept.
Dat gebeurd bij andere voedingsproducten toch ook?

Dat klopt. Declareren op droge stof kan gewoon, maar is niet eerlijk tov de consument. Dit zien we terug bij de test op Bodylab. Als ze een lager eiwitpercentage (ruw eiwit) op het label hadden aangegeven zaten ze binnen die 7% afwijking. Daarom testen wij altijd op ruw eiwit en dat is wat we krijgen in onze pot whey. Op het label aangeven dat de meting op droge stof is gebeurd heeft geen meerwaarde voor de consument omdat de meeste het verschil niet weten. Bij andere smaken moet men ook duidelijk aangeven wat voor verschil in eiwitpercentage dit geeft.

De grondstof (whey) kan bij aankoop van de producent ook altijd wat afwijken omdat het een natuurlijk product is. Dus het eiwit, suiker (lactose) en vetgehalte kan wat hoger of lager liggen. Het is dan aan de verkoper om hier rekening mee te houden en aan de hand van de toevoegingen en eigen analyse het correcte eiwitpercentage weer te geven (controle leverancier). Hier kunnen ook altijd kleine afwijkingen op zitten en daarom hanteren we een maximale afwijking van 7%.

Er kan per recept een inschatting gemaakt worden, maar meten is weten. De producent die de smaakstoffen toevoegt weet ook wat de hoeveelheid aan toevoegingen is en dit gebeurd in overleg met de verkoper. Eigen controle van het eindproduct blijft dan nog altijd belangrijk.
 
Laatst bewerkt:
het is toch te gek voor woorden dat je word beschuldigd als je een DEGELIJK product levert. wat een naar volk
 
het is toch te gek voor woorden dat je word beschuldigd (door B&F medewerkers) als je een DEGELIJK product levert. wat een naar volk
fixed:o
 
Vet percentage van kaas op de verpakking is ook droge stof.
 
heb in mijn beginnende sportjaren een heleboel potten whey en casseine gebruikt van b&f shop. Aangezien ik alle facturen nog heb kan ik toch gewoon mijn geld terug eisen? :D
 
Back
Naar boven