Fitness Seller

Ammoniak geur (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

woltmide

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
25 okt 2002
Berichten
37
Waardering
0
Hee luitjes,

Ik ben de laatste tijd bezig met het cutten voor de zomer, en op zich gaat alles redelijk op schema. Alleen nu had ik laatst een gesprek met een fitnessinstructeur bij ons op de sportschool en daar hadden we het over het volgende:

Nu ik wat vaker cardio doe id week (zo'n 2,3 keer id week) merk ik als ik op een gegeven moment zo'n 25 min bezig ben ik naar ammoniak ga ruiken, hij beweerde dus dat je dan eiwitten aan het verbranden bent. (en das niet de bedoeling!!). Alleen ik vind eigenlijk persoonlijk dat ik dan nog rustig aan doe op de cardio, zweet wel maar ren me bijvoorbeeld niet de pleuris. Hou voor me gevoel het ook makkelijk vol.

Dus zit nu in dubio, als dat inderdaad zo is dan moet ik dus nog rustiger aan doen (toch?), op zich heb ik het wel redelijk snel. En ook alleen bij mijn cardio trouwens. Of dan toch van te voren maar wat meer koolhydraten nemen?

Wie kan hier iets zinnigs over zeggen?!

Alvast bedankt
grt,
woltmide
 
die amoniakgeur komt idd door het verbranden van eiwit. Logisch trouwens dat je eiwit verbrand, je zit toch laag in je kh? Daarom is het van belang om in je cuttingsfase een flink stuk hoger in je eiwitten te zitten, zodat je weinig spiermassa verliest.
 
Bij een gebrek aan koolhydraten gaat het lichaam eiwitten afbreken om aan brandstoffen te komen bij deze verbranding ontstaat ammoniak.

Zowel lichaamsgeur als adem kan dan naar ammoniak ruiken.

Hoe hoog is je hartslag tijdens de cardio ? om over te gaan op 'vetverbranding' moet je het lichaam rustig de tijd geven om de vetreserves aan te breken.

Groet Smalluser :thumb:
 
Als ik op de loopband sta denk ik dat ie gemiddeld zo tegen de 150 aanzit. Maar als ik dus zo'n hartslagmeter om heb die ervoor zorgt dat ik niet boven de 138 uitkomt, heb ik het idee dat ik gewoon niks aan het doen ben. Ga er niet of nauwelijks van zweten.

K snap inderdaad dat doordat ik laag in mijn kh zit ik sneller eiwitten ga verbranden en dat ik daarom ook meer eiwitten tot me moet nemen (doe ik ook wel). Alleen dacht zelf dat als je op vetverbrandingsniveau zou moeten zitten je geen tot weinig eiwitten zou moeten verbranden.

grt,
woltmide
 
Originally posted by woltmide
.... Als ik op de loopband sta denk ik dat ie gemiddeld zo tegen de 150 aanzit. Maar als ik dus zo'n hartslagmeter om heb die ervoor zorgt dat ik niet boven de 138 uitkomt, heb ik het idee dat ik gewoon niks aan het doen ben. Ga er niet of nauwelijks van zweten ....

Denk juist dat wanneer je op die 150 zit net effe iets te hoog zit en dus niet volop rendement haalt uit de aerobe activiteit.

M.i. gaat je lichaam bij die hartslag toch 'op zoek' naar snelle brandstof en is dit in de vorm van KH niet meer aanwezig dan pakt het lichaam de volgende brandstof, dus de eiwitten.

Just my 2 cc.

Groet Smalluser :thumbs:
 
Wanneer pakt je lichaam dan de vetreserves
 
Hmmm denk wel dat je gelijk hebt smalluser, alleen als ik dus inderdaad rond die 138 zit (vetverbrandingzone) dan heb ik het idee dat er geen ene **** gebeurd...zweet bijna niet. Lijkt me trouwens dat je lichaam ook naast eiwitten, vet verbrand? alleen relatief gezien zou je het dus beter rustiger aan kunnen doen dan wordt er in verhouding meer vet verbrand als eiwitten toch? (of worden er helemaal geen eiwitten verbrand als je dus lage intensiteit cardio aan het doen bent?)

grt,
woltmide
 
Originally posted by woltmide
.... Lijkt me trouwens dat je lichaam ook naast eiwitten, vet verbrand? alleen relatief gezien zou je het dus beter rustiger aan kunnen doen dan wordt er in verhouding meer vet verbrand als eiwitten toch? ....

Dat denk ik wel woltmide - door het 'rustiger aan te doen' is het effect op de vetverbranding m.i. dus een stuk rendabeler ;)

Groet Smalluser :thumb:
 
en daarbij komt dat het niet echt gezond is al die aminiak in je lichaam! weet ff niet meer precies welk proces er dan plaatsvind mar wet wel dat er stoffen in je lichaam vrijkomen die niet echt goed zijn voor je gezondheid!

mvg martijn
 
dus gewoon 'nog' rustiger lopen? en wat langer. Hmm ga ik maar nog rustiger lopen. doe ik normaal als ik fiets tussen de 70 en 80 Rpm.
 
Je kunt ook een klein beetje meer Kh nemen, en iets minder eiwitten, de maaltijd voor je KT, mogelijk kun je dan het tijdstip dat je eiwit gaat opstoken iets verleggen?!
 
Ja heb ik inderdaad ook zelf al mee ge-expirimenteerd en moet zeggen als ik de cardio niet op nuchtere maag uitvoer en van te voren wat bananen e.d. neem, extra kh-en dan heb ik er geen last van. Al vraag ik me dan wel af of het nog wel effect heeft. Je zal ongetwijfeld wel wat vet verbranden dan alleen niet zoveel als had gekund zeg maar.
 
hello all .no speak dutch or sorry read dutch.but thanks and hello.not on 4 long but will be back soon
 
hello en
dank voor je bijdrage:D
 
Originally posted by riki.6.6.6
hello all .no speak dutch or sorry read dutch.but thanks and hello.not on 4 long but will be back soon

??? WTF!!
:spaz:
 
Maar het kan toch ook zijn dat je door teveel eiwit naar ammoniak gaat ruiken.
 
Ammonium:

=een toxisch stofwisselingsafbraakprodukt van eiwitten (of beter; van aminozuren), dat in de lever wordt omgezet tot het weinig giftige ureum.

Ureum:

=een eindprodukt van de eiwitstofwisseling, ontstaat in de lever en wordt door de nieren met de urine uit het bloed verwijderd; = clearance.

Clearance;

= chemisch proces in de mitochondrie-en van de levercellen waarbij giftig ammoniak wordt omgezet in ureum.

Uit; zakwoordenboek der geneeskunde.

Kijk eens naar mensen die ernstig falen van lever en galwegen hebben. De huid is helemaal geel en ook het oogwit. Die mensen hebben afbraakrodukten van de lever (ureum) in hun lichaam. Dit is ook te merken aan hun sterke ammoniakgeur uit de mond.
Ook te jong geboren baby's waarbij de lever nog niet goed functioneert zien geel op de huid.

Greetz
 
Originally posted by woltmide
Hee luitjes,

Ik ben de laatste tijd bezig met het cutten voor de zomer, en op zich gaat alles redelijk op schema. Alleen nu had ik laatst een gesprek met een fitnessinstructeur bij ons op de sportschool en daar hadden we het over het volgende:

Nu ik wat vaker cardio doe id week (zo'n 2,3 keer id week) merk ik als ik op een gegeven moment zo'n 25 min bezig ben ik naar ammoniak ga ruiken, hij beweerde dus dat je dan eiwitten aan het verbranden bent. (en das niet de bedoeling!!). Alleen ik vind eigenlijk persoonlijk dat ik dan nog rustig aan doe op de cardio, zweet wel maar ren me bijvoorbeeld niet de pleuris. Hou voor me gevoel het ook makkelijk vol.

Dus zit nu in dubio, als dat inderdaad zo is dan moet ik dus nog rustiger aan doen (toch?), op zich heb ik het wel redelijk snel. En ook alleen bij mijn cardio trouwens. Of dan toch van te voren maar wat meer koolhydraten nemen?

Wie kan hier iets zinnigs over zeggen?!

Alvast bedankt
grt,
woltmide

Verhoog je koolhydraten en zorg dat je een kcal. tekort creert. De rest gaan vanzelf, je moet het jezelf niet te moeilijk maken. Je koolhydraten zullen vanzelf niet zo hoog liggen, omdat eiwit en EFA's al voor een groot deel van je kcal. zorgen.
 
Het is trouwens de verbranding van de BCAA uit de spieren die zorgen voor deze lucht. Wil je perse geen koolhydraten, dan kan het misschien helpen door whey(hoog % BCAA) of gewoon BCAA vlak voor je training. Op deze manier heeft je lichaam een alternatieve energie bron i.p.v. de spieren.
 
Originally posted by woltmide
Hee luitjes,

Ik ben de laatste tijd bezig met het cutten voor de zomer, en op zich gaat alles redelijk op schema. Alleen nu had ik laatst een gesprek met een fitnessinstructeur bij ons op de sportschool en daar hadden we het over het volgende:

Nu ik wat vaker cardio doe id week (zo'n 2,3 keer id week) merk ik als ik op een gegeven moment zo'n 25 min bezig ben ik naar ammoniak ga ruiken, hij beweerde dus dat je dan eiwitten aan het verbranden bent. (en das niet de bedoeling!!). Alleen ik vind eigenlijk persoonlijk dat ik dan nog rustig aan doe op de cardio, zweet wel maar ren me bijvoorbeeld niet de pleuris. Hou voor me gevoel het ook makkelijk vol.

Dus zit nu in dubio, als dat inderdaad zo is dan moet ik dus nog rustiger aan doen (toch?), op zich heb ik het wel redelijk snel. En ook alleen bij mijn cardio trouwens. Of dan toch van te voren maar wat meer koolhydraten nemen?

Wie kan hier iets zinnigs over zeggen?!

Alvast bedankt
grt,
woltmide

ammoniak geur is beter als dit:

"Spaanse artsen hebben een zeer zeldzame ziekte bij een 4-jarig meisje ontdekt, ze stinkt naar rotte vis. De ziekte heet trimethylaminuria en wordt veroorzaakt doordat de lever geen trimethylamine kan verwerken, een stof die door darmbacteriën wordt aangemaakt. Het lichaam werkt de stof dan via zweet, adem en urine naar buiten.

Er is geen medische behandeling voor. De enige manier om niet te stinken is een dieet waarbij voedsel met choline gemeden wordt. De stof zit in vele groenten, eierdooier, lever en zoutwatervis. Er zijn wel enkele antibiotica die de darmen minder trimethylamine aan laten maken, maar helemaal te genezen is de ziekte niet.

Er zijn ter wereld slechts twee- tot driehonderd gevallen bekend. Echter volgens de in New York gevestigde patiëntenvereniging zijn er véél meer mensen die aan deze ziekte lijden maar er niet mee naar de dokter durven te stappen, of ze weten gewoon niet dat ze zo stinken omdat ze ziek zijn."

bron: www.fok.nl
 
Back
Naar boven