AndroidHealthClinic

Amoniak geur na de cardio!!! (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Alex.h

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
13 mei 2005
Berichten
45
Waardering
0
Ik heb vanochtend een half uur voordat ik aan de cardio ging een whey-shake genomen. Dit om het verbranden van eiwitten uit je spieren tegen te gaan en spier verlies te voorkomen.

Toen ik klaar was met me 3 dagelijkse cardio sessie van 30 minuten, rook echt heel me t-shirt naar de amoniak. (oeps) Wat dus betekent dat ik toch eiwitten heb verbrand. Wat dus niet de bedoeling is.

Mijn vraag is nu heb ik me spieren verbrand of me van te voren genomen whey-shake? Wat kan ik hier tegen doen om dit te voorkomen?

Als dit zo doorgaat houd ik echt weinig over.
 
Neem je whey na je cardio in!
Verder moet je je hartslag reguleren tot 60% van je ideale hartslag die bereken je zo
220- je leeftijd= ....x 0.6= bpm dan verbrand je calorieen en geen KH's!
 
Dan zou ik zeker zo'n hartslag meter moeten aanschaffen in de vorm van een horloge?
Ik zou dan 220-23*0.=118.2 slagen per minuut moeten hebben ofzo?
 
Alex.h zei:
Dan zou ik zeker zo'n hartslag meter moeten aanschaffen in de vorm van een horloge?
Ik zou dan 220-23*0.=118.2 slagen per minuut moeten hebben ofzo?

Ik zou je aanraden om je cardio op de fiets te doen meestal zit er standaard een meter in!
Die gaat lopen als je de 2 handvaten beetpakt!
Nog beter is je pols te voelen gedurende 15 seconden en dit te vermenigvuldigen met 4 dan heb je een hartslaf berekend over een minuut het gaat hier wel om een gemiddelde, maar deze zal accurater zijn dan de meter op een fiets!
Ik doe het al 3 maand zo en werkt prima!
Hoe je je pols kunt meten vind je vast wel op een site van het EHBO!
Good luck
 
Alex.h zei:
Ik heb vanochtend een half uur voordat ik aan de cardio ging een whey-shake genomen. Dit om het verbranden van eiwitten uit je spieren tegen te gaan en spier verlies te voorkomen.

Toen ik klaar was met me 3 dagelijkse cardio sessie van 30 minuten, rook echt heel me t-shirt naar de amoniak. (oeps) Wat dus betekent dat ik toch eiwitten heb verbrand. Wat dus niet de bedoeling is.

Mijn vraag is nu heb ik me spieren verbrand of me van te voren genomen whey-shake? Wat kan ik hier tegen doen om dit te voorkomen?

Als dit zo doorgaat houd ik echt weinig over.

geen nood. Je hebt de eiwitten uit je whey-shake als brandstof gebruikt. Kan geen kwaad.
 
Denk ik niet.

Wei (concentraat/isolaat) piekt pas na een uur of twee en hij zegt het 30 min voor de training genomen te hebben.

Denk eerder dat de intensiteit te hoog is geweest en dat spiereiwitten gebruikt gebruikt zijn voor energie (glucose-alanine en citroenzuurcyclus)

Aerobische oefeningen op een "nuchter" maag met het doel vetverbranding werken alleen als je de intensiteit laag houd (50-60%)
 
Wat doe je dan om dit te voorkomen? ivm tijd kan ik maximaal een half uur voor mijn workout eten. ik vreet dan ff gauw een bord brinta en een half bakkie kwark.

nu had ik vandaag na training (+/- 60 minuten KT) ook al een stevige ammoniak lucht rond me hangen. Wel had ik idd zeer intensief getrained, relatief weinig rust en nog een PR gezet met vlakke press :coolnana:

doe ik iets fout met eten of is het anders op te lossen?? en is het eigenlijk wel zo schadelijk?
 
Dus ik moet gewoon de intensiteit van het cardio laag houden, normaal doe ik 30 minuten hardlopen met interval (sprinten) na de 10de minuut.

In plaats van bovenstaande doe ik dan nu 20 minuten gewoon hardlopen zonder interval ?
 
Oeps

Het maakt niet veel uit of je voor je cardiosessie eiwitten neemt of erna. Ik denk dat je algehele eiwitinname te hoog is. Als je die vermindert dan stink je voortaan naar zweet, zoals het hoort...

groeten,

Oxipoxi
 
Okeej, dat kan het zijn idd, want ik zit nu flink hoog in de eiwitten. (kuur) Dus het is niet zo dat ik spieren aan het verbranden ben? Maar puur de eiwitten die ik neem!!
 
Iemand een reactie/tip/commentaar op mijn laatste antwoord?
 
Zoals 3XL al meldde je intensiteit ligt te hoog en je verbrand spiermassa!
Houd gewoon 60% van je maximale hartslag aan en combineer cardio apparatuur loopband,fiets, crosstrainer,roeien,steps etc,etc!
 
amonia-geur bij training is spierafbraak!! Zweet ruikt normaal niet naar amoniak
 
misschien een domme vraag, gebruik je ook glutamine?

Als je hier teveel van inneemt krijg je ook een amoniak lucht ;)
 
als je je ingenomen eiwit verbrand is op zich ook niet de bedoeling, je hoort vet te verbranden en misschien heel iets eiwit..
 
Heb je ook een formule van BPM naar RPM? Aangezien op onze crosstrainers en fietsen alleen RPM's staan....
 
Is het misschien niet beter om (langzame) koolhydraten te gebruiken/ in te nemen. Dat verbrand je lichaam toch eerst.
 
TrainingFreak zei:
Is het misschien niet beter om (langzame) koolhydraten te gebruiken/ in te nemen. Dat verbrand je lichaam toch eerst.

Ik denk het wel..dan verbrand je lichaam dat eerst..
 
Alex.h zei:
Dus ik moet gewoon de intensiteit van het cardio laag houden, normaal doe ik 30 minuten hardlopen met interval (sprinten) na de 10de minuut.

In plaats van bovenstaande doe ik dan nu 20 minuten gewoon hardlopen zonder interval ?

Misschien lees ik erover, maar doe je dat ná je krachttraining?? Dan moet je niet verder zoeken, je moet gewoon dat sprinten laten en 30 op hetzelfde rustig tempo lopen.
Doe je het op een normaal moment overdag dan zijn het volgens mij ingenomen eiwitten die je aan het verbranden bent.
 
Ik heb dit zelf ook regelmatig. Ik cardio op zulke momenten gewoon op 60% en zelfs als ik van tevoren een ruime hoeveelheid carbs (lees 2 borden brinta) naar binnen heb gewerkt ruik ik die amoniaklucht. Blijft een mysterie...
 
Back
Naar boven