MuscleMeat

Amoniak geur na de cardio!!! (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ik vind dertig minuten toch echt een beetje snel voor een ammoniak lucht. Spierafbraak met dertig minuten cardio?? Erg onwaarschijnlijk lijkt mij. Oke 2 uur volle intensiteit gewichttraining ala, maar 30 min cardio. Je shake al gebruiken is ook erg sterk. Binnen een uur is dat. Het kan wel, had je verder helemaal niets gegeten? Dan is de vertering sterker. Misschien is het een kwestie van vocht.
Te weinig gedronken waardoor je misschien vocht uit de blaas gaat gebruiken voor het koelproces. Ik weet niet helemaal zeker of dit kan maar ik sta er niet onwaarschijnlijk tegen over. Iemand een reactie?
 
Ik had het afgelopen dinsdag :

ben niet aan het cutten maar doe cardio voorde conditie..

gewoon normaal gegeten de hele dag en een half uur intensief gecardio't...

het zweet stonk echt vreselijk naar ammoniak terwijl ik toch normaal gegeten heb die dag...

mischien zaten er toch teveel eiwitten en te weing carbs in m'n lichaam...of was de intesiteit te hoog en waren dit spier-eiwitten? is dat mogelijk tijdens een calorie-overschot? (en een half uur HI cardio)
 
Drie liter water per dag drinken de amoniak lucht is urine wat je uitzweet als je te wijnig drinkt (minnimaal 2 liter :eek: per dag moet je drinken)

Groetjes

Rambo
 
rots zei:
misschien een domme vraag, gebruik je ook glutamine?

Als je hier teveel van inneemt krijg je ook een amoniak lucht ;)

In goeie Whey zit toch voldoende Glutamine zeker.
 
vergeet niet dat als je opstaat je glycogeenvoorraad (zo goed als) leeg is en het lichaam dus spiereiwitten afbreek om glucose via de citroenzuurcyclus om te zetten. eet zeker een half uur/ heel uur van te voren koolhydraten met verschillende GI's. zodat je lichaam uur (ligt aan intensiteit natuurlijk) genoeg energie hebt. 's ochtend (veel) eiwitten nemen is idd goed om gedeelte te voorkomen dat je lichaamseiwitten gaat afbreken, mits je dit op t goede moment eet. nog iets, eiwitten vertragen ook de maaglediging en kunnen bij grote hoeveelheden voor maagkrampen zorgen, vooral bij cardio.

btw ben nieuw, dit is me eerste post ! :wave2:
 
Dus.. Ik doe meestal 30 Min Cardio daarna KT.. Soms ruik ik dit ook soms niet.. in 30 Minuten kun je toch niet spiereng aan verbranden? zo snel?
 
Ik heb dit zelf ook regelmatig. Ik cardio op zulke momenten gewoon op 60% en zelfs als ik van tevoren een ruime hoeveelheid carbs (lees 2 borden brinta) naar binnen heb gewerkt ruik ik die amoniaklucht. Blijft een mysterie...

dit heb ik dus ook! 'k heb al van alles geprobeerd... voor de training shit loads aan carbs en/of eiwit... niets helpt. daarom twijfel ik zelf wel of het voeding gerelateerd is! wat ik ook doe; mijn zweet blijft naar amonia ruiken....

ohja; hier heb ik dus al last van bij *KT*... ik zal maar niet eens vertellen wat er gebeurt als ik aan de cardio ga ;).

zijn er nog meer lui met deze ervaringen ???
 
dit heb ik dus ook! 'k heb al van alles geprobeerd... voor de training shit loads aan carbs en/of eiwit... niets helpt. daarom twijfel ik zelf wel of het voeding gerelateerd is! wat ik ook doe; mijn zweet blijft naar amonia ruiken....

ohja; hier heb ik dus al last van bij *KT*... ik zal maar niet eens vertellen wat er gebeurt als ik aan de cardio ga ;).

zijn er nog meer lui met deze ervaringen ???

zie hierboven, als je niet genoeg drinkt ga je zeik gebruiken om te koelen, en dat ruikt :P
 
zie hierboven, als je niet genoeg drinkt ga je zeik gebruiken om te koelen, en dat ruikt :P

hmmmm geil ;)
OT: ik zal dit eens gaan testen voor mezelf.....
 
Ach ja juli 2005, het jaar van de kwaliteitstopics.
 
waar ruikt amoniak naar? :dunno:
is het ergens mee te vergelijken?
 
ehhe
ga in je mammie dr schoonmaakmiddelen kastje rommelen kerel
diep inhaleren die zooi!
 
ehhe
ga in je mammie dr schoonmaakmiddelen kastje rommelen kerel
diep inhaleren die zooi!

lijkt me sterk dat amoniak lekker fris ruikt

Heb hier op school iig geleerd via hydrazine, wat naar amoniak kan ruiken, dat dit te herkennen is aan een rotte eieren geur..

deze geur herken ik totaal niet terug in het schoonmaakmiddelen kastje van me mammie..

en om naar rotte eieren te ruiken na het trainen vind ik ook maar een raar idee :S
 
Beste Alex,

Je hoeft je geen zorgen te maken dat je lichaam in die korte tijd spieren aan het verbranden is. Als je een beetje weet hoe je lichaam in elkaar steekt dan weet je ook dat het lichaam helemaal geen eiwitten wil verbranden aangezien dit enorm veel moeite kost en aangezien het de bouwstenen van je lichaam zijn. Het lichaam zal pas overgaan tot het verbranden van eiwitten (spiren als er en geen glucose meer aanwezig is in je lichaam en geen vetten meer aanwezig zijn. Dit lijkt me erg onwaarschijnlijk. Er is maar een mogelijke verklaring en dat is het feit dat je intensiteit tijdens de cardio te hoog is waardoor het lichaam niet voldoende zuurstof tot haar beschikking heeft om vet te hydrolyseren en zo als brandstof te gebruiken. Je lichaam is dus energie gaan halen uit de eiwitshake die je gedronken hebt en dit zorgt voor de sterke amoniak geur. Het feit dat je misschien te veel eiwitten eet mag hier niet aangedragen worden, omdat het lichaam niet in staat is om eiwitten oop te slaan. Ze worden direct naar de weefsels getransporteert of als er een overschot is worden ze via de urine afgevoerd of als brandstof gebruikt of ze worden als vet opgeslagen. Aangezien jij je cardio in de ochtend doet kan er nog geen sprake zijn van een eiwitoverschot.

Hoop dat ik je een beetje geholpen heb.
 
Beste Alex,

Je hoeft je geen zorgen te maken dat je lichaam in die korte tijd spieren aan het verbranden is. Als je een beetje weet hoe je lichaam in elkaar steekt dan weet je ook dat het lichaam helemaal geen eiwitten wil verbranden aangezien dit enorm veel moeite kost en aangezien het de bouwstenen van je lichaam zijn. Het lichaam zal pas overgaan tot het verbranden van eiwitten (spiren als er en geen glucose meer aanwezig is in je lichaam en geen vetten meer aanwezig zijn. Dit lijkt me erg onwaarschijnlijk. Er is maar een mogelijke verklaring en dat is het feit dat je intensiteit tijdens de cardio te hoog is waardoor het lichaam niet voldoende zuurstof tot haar beschikking heeft om vet te hydrolyseren en zo als brandstof te gebruiken. Je lichaam is dus energie gaan halen uit de eiwitshake die je gedronken hebt en dit zorgt voor de sterke amoniak geur. Het feit dat je misschien te veel eiwitten eet mag hier niet aangedragen worden, omdat het lichaam niet in staat is om eiwitten oop te slaan. Ze worden direct naar de weefsels getransporteert of als er een overschot is worden ze via de urine afgevoerd of als brandstof gebruikt of ze worden als vet opgeslagen. Aangezien jij je cardio in de ochtend doet kan er nog geen sprake zijn van een eiwitoverschot.

Hoop dat ik je een beetje geholpen heb.

Kerel je reageert op een TS die de topic 3 jaar geleden begon;) beetje laat..
 
Back
Naar boven