XXL Nutrition

Anabolen en 77 jaar oud - goede combinatie?

Bezoekers in dit topic

Steven7

Novice
Lid geworden
24 nov 2016
Berichten
1
Waardering
0
Lengte
1m96
Massa
95kg
Vetpercentage
8%
Beste lezers,

ik ben nieuw op dit forum. Maar niet zo zeer voor mijzelf, maar voor mijn beste vriend en opa (Joop). Hij is inmiddels 77 jaar oud, een echte levensgenieter en een oude kroegenloper/rokkenjager. Maar dat is inmiddels wel een stuk minder geworden vanwege zijn leeftijd en beperking in fysieke gesteldheid. In het verleden heeft hij namelijk een nek hernia gekregen en sindsdien loopt hij niet goed meer. Een afstand van de bank naar zijn bed is al een opgave, laat staan even samen door het park lopen. Dit gaat niet meer.

Mijn opa is te trots voor een rollator of eigenlijk ieder hulpmiddel, een hand geven ter ondersteuning gaat nog net, want dat is iets voor mietjes. Laatst heeft hij 12 uur op zijn bed gelegen omdat hij er doorheen was gezakt en niet meer overeind kon komen. Gelukkig kwamen we langs, maar dit had dus veel langer kunnen zijn.

Maar nu vroeg ik me laatst iets af. Is het niet mogelijk om zijn (been) spieren toch sterker te krijgen door middel van anabolen en lichte trainingen op een loopband?

Ik ben dus met name benieuwd naar de mogelijkheden/risico's/mogelijke producten. Het belangrijkste is dat hij het uiteraard niet aan zijn hart krijgt want dan zou ik mezelf nooit kunnen vergeven. Dat zijn vruchtbaarheid minder wordt, of dat zijn Willy krimpt, dat maakt niet zoveel meer uit, want alles krimpt namelijk al.

Ik hoop snel wat van jullie te horen.

Groet,

Steven
 
Wat heeft die te verliezen? Denk dat hij er best van opknapt als die weer wat test in zijn lichaam krijgt. Ik denk dat hij dan het beste constant on kan zijn dus TRT moet gaan op een lage dosis en wellicht HGH erbij nemen. Let op mijn antwoord is niet medisch onderbouwd oid. Ik weet wel er in de US ''wonder'' dokters zijn. En het enige wat ze eigenlijk doen is mensen HGH en TEST geven.
 
Zou het zelf afraden ivm de mogelijke nadelige effecten op het cardiovasculaire systeem.
 
Het belangrijkste is dat hij het uiteraard niet aan zijn hart krijgt want dan zou ik mezelf nooit kunnen vergeven.

Alleen al daarom zou ik er op die leeftijd niet zonder doktersbegeleiding aan beginnen.
 
De beste man, en jij, moeten gewoon accepteren dat hij aftakelt. Het feit dat je dit voor je eigen opa overweegt zegt al dat je een kogel verdient.
 
Ipv aas knee sleeves kopen dat ie makkelijker op staat en loopt enz.
 
Er zijn toch al tal van studies gedaan die het ouder maken 'vergemakkelijkt' zonder dat er negatieve bijwerkingen zijn op het cardiovasculaire systeem. Maar het gaat dan steeds om lagere dosissen.
Dus niet de dosissen die gebruikt worden om 'te groeien'. Lijkt me niks mis met ouder worden op bv 125 a 250mg test per week.
 
Topic verplaatst.

Er zijn toch al tal van studies gedaan die het ouder maken 'vergemakkelijkt' zonder dat er negatieve bijwerkingen zijn op het cardiovasculaire systeem. Maar het gaat dan steeds om lagere dosissen.
Dus niet de dosissen die gebruikt worden om 'te groeien'. Lijkt me niks mis met ouder worden op bv 125 a 250mg test per week.

Het lijkt me op 77 jarige leeftijd, zonder de hele achtergrond van de beste man zijn gezondheid te kennen, aangeraden dit enkel onder doktersbegeleiding te doen, toch ?
 
  • Like
Waarderingen: 040B
Het lijkt me op 77 jarige leeftijd, zonder de hele achtergrond van de beste man zijn gezondheid te kennen, aangeraden dit enkel onder doktersbegeleiding te doen, toch ?
Zelfs al ken je de achtergrond zou ik de gezondheid van mijn opa niet op de mening van een paar mensen op een forum riskeren.

Als hij zich niet goed voelt, eerst maar eens langs de dokter!
 
Topic verplaatst.

Het lijkt me op 77 jarige leeftijd, zonder de hele achtergrond van de beste man zijn gezondheid te kennen, aangeraden dit enkel onder doktersbegeleiding te doen, toch ?

True. Dat wel. Maar het lijkt me wel een balletje opgooien waard bij de dokter. Nu ja, toch eentje die weet waar die het over heeft. Want zoals ik al zei, in de US zijn er zat mensen die het doen.
 
De beste man, en jij, moeten gewoon accepteren dat hij aftakelt. Het feit dat je dit voor je eigen opa overweegt zegt al dat je een kogel verdient.
Uiteraard.

Je opa op eigen houtje op TRT zetten. Only on dbb. :roflol:

Het voordeel is wel dat zo iemand zo zwaar en lang kan kuren met alle middelen die hij wilt. Hij moet namelijk niet inzitten met 'het herstel' achteraf :)

--> Neen serieus, gewoon niet aan beginnen zonder doktersadvies en begeleiding.
 
Zou hem gelijk wat tren geven
 
Je 77 jarige opa aan de anabolen zetten voor zijn eigen welbevinden, het wordt steeds gekker hier! I'm in!:popcorn2::coffeepc:
 
Als hij hier zelf mee was gekomen en iets had gezegd van

'ik trek dit allemaal niet en ik wil anabolen proberen, net als vroeger toen ik aan bodybuilding deed. Pakt het verkeerd ut, jammer dan. Ik heb er toch een heel tof leven op zitten'

Maar nu kom jij met iets waar hij zelf waarschijnlijk nooit aan zou beginnen. Als hij dat op aanraden van jou doet en het gaat mis......
 
Die ouwe kan amper lopen en is te trots voor verzorging
Blijkbaar kan hij zichzelf nog geeneens redden in het dagelijks leven

Je kan hem beter een redbull geven :zuip:drool::joint:
 
Oma de wandelende apotheek heeft nauwelijks een geweten dus die kan je proberen te contacten.
 
Topic van de dag.

Zet hem op test/tren en koop je oma alvast een flesje glijmiddel voor de kerst.
 
Ben ik de enige die vermoed dat Steven7 dat verhaal uit zijn duim zuigt om AAS-gebruikers te verwijten dat ze een kleine lul hebben?

Dat zijn vruchtbaarheid minder wordt, of dat zijn Willy krimpt, dat maakt niet zoveel meer uit, want alles krimpt namelijk al.

Ik ben natuurlijk redelijk paranoïde :p
 
In all fairness, ik zie het mezelf ook niet mijn opa injecteren hoor, maar ik zie niet in wat een nadelig effect kan zijn van een trt-achtige dosis test. Ik snap de grappen wel maar ik geloof niet dat het ZO belachelijk is puur vanuit een gezondheidsperspctief. De NL geneeskunde is hier gewoon onnodig conservatief in. Wss gaat zijn levenkwaliteit voor de jaren die hem nog resten wel behoorlijk vooruit.

Dat beenspieren trainen lijkt me wat minder, maar ik denk dat trt voor iedereen wel voordelen kan hebben zonder significant risico.

Je zit alleen met het feit dat mensen op die leeftijd wellicht andere cocktails aan medicijnen hebben, maar ook dat maakt een supplementerende hoeveelheid test naar mijn weten niet gevaarlijk. Let wel, trt he... niet de clowneske cocktails die een aantal mensen hier naar binnen pompen.

Galen , ouwe AAS-auteur. Thoughts?
 
Back
Naar boven