MuscleMeat

Anabool en antikatabool in de nacht blijven !

Bezoekers in dit topic

olddutch

Monstrous Giant
10 jaar lid
Lid geworden
23 aug 2007
Berichten
10.161
Waardering
101
Lengte
1m85
Massa
118kg
Vetpercentage
15%
Ik weet dit is het 1000ste Thema kwa "eten voor en tijdens de nachtrust".
Evengoed wordt dit vaak weer "vergeten" of wat voor reden dan ook er weer met de "pet na gegooit".

De hele dag word er wel elke 2-3 uur gegeten om ons lichaam goed te verzorgen, om dan het lichaam in de nacht 7-10 uur lang te laten "verhongeren".
Zoals we allemaal weten, komt ons lichaam na een flink aantal uurtjes nachtrust in een katabole status.
Dit willen de meeste van ons vermeiden toch ?

Ik ben momenteel weer even in de bulk nadien ik mijn bf van 16 naar 12 heb kunnen verlagen.
En "mag" nu weer vermeerd kwark eten wat een handige casein bron is om het lichaam een lange tijd op laag niveau met amino's te verzorgen (antikatabool).

Voor een hogere eiwitsythese en dus eventueel spieropbouw tijdens de nacht mogelijk te maken(anabol) is het nodig een snelle eiwit bron erbij te nemen, dus mix er nog wat whey bij, of pure amino's/bcaa's.

Mijn aktuele antikatabole en anabole eet "plan" voor de Nacht :p :

Voor het slapen : 300gr magere kwark 15 gr. casein-protein, 15 gr. whey -protein.
Midden in de nacht (de pis en shake pause :D ) 30gr. casein-protein + 15 gr. whey.


Zo dat was ie dan van mij.


Wat nemen jullie voor het slapen, en tijdens de nacht ??.
 
Ik neem alleen voor het slapen gaan 250 gram kwark en half uurtje voor het slapen gaan neem ik flesje amino. Tijdens de nacht neem ik niets in omdat ik anders geen goede nachtrust krijg.
 
Ik eet mijn laatste maal om half negen 's avonds en laat mijn lichaam dan zonder voeding tot 6 uur de volgende dag. Drink enkel veel water tijdens de nacht. Ik moet zeggen, ik voel mij daar goed bij en het staat bij mij de vooruitgang niet in de weg.
 
Neem een shake met 3 flinke scheppen protein 80 + 3 caps zma.
 
500gr kwark en dan meteen onder de wol.
bij het opstaan zo snel mogelijk whey + ontbijt
 
Voor het slapen flinke shake protein en na het opstaan naar beneden sprinten voor een shake en een banaan.
Om een half uur later echt goed te ontbijten.
 
Voor het slapen gaan 500g kwark met lijnzaad,
en 's ochtends 4 eiwitten met brinta en kaneel, twee stuks fruit en twee boterhammen met pindakaas en kipfilet.
 
No way dat ik mijn wekker ga zetten om te eten. I love nachtrust!

off topic, ik lees hier heel veel over lijnzaad. Iemand heel even in het kort de pluspunten daarvan?
 
is goed voor de 'lijn':rolleyes:
 
aldus google, gebroken lijnzaad en niet overdrijven ermee.

:thumbup: eens proberen!
 
Voor het slapen gaan nog 250-300 gr magere kwark.
Ik weet dat men snelle koolhydraten moet mijden voor het slapen gaan omdat dit anders rechtstreeks naar het vet gaat maar ik voeg toch telkens 1 à 2 koffielepels suiker toe. Is dit dan werkelijk zo slecht? Doe dit toch al even en kom er niet van bij ofzo want mijn BF % blijft dalen dankzij mijn cardio sessies.
 
:D ik neem altijd kwark voor het slapen.
snacht wordt ik niet wakker dus neem ik ook nix te eten!
Als ik wakker wordt neem ik meteen een ontbijt dus...
 
20.30 neem ik 40 gram walnoten,100 gram kipfilet,25 gram brinta met water.
voor dat ik naar bed ga meestal 11.00 een lepel lijnzaad + 250 gram kwark.
 
Probeer 's avonds altijd nog een 40-50 gr noten (mix v cashewnoten & amandelnoten) te nuttigen + half uur voor het slapen gaan 250gr kwark met een goede schep pro80 er door gemengd.
Heb altijd naast m'n bed een flesje water met een schep xtend gemixt staan, voor als ik dorst krijg, drink ik daarvan tijdens de nacht!:D
 
Weet je wat goed anabool en anti-katabool is?

Je geen zorgen maken over je voedingsstatus in de nacht en gewoon lekker doorslapen!
 
:D ik neem altijd kwark voor het slapen.
snacht wordt ik niet wakker dus neem ik ook nix te eten!
Als ik wakker wordt neem ik meteen een ontbijt dus...

Same here:cool:
 
Ik slaap maar tussen de 4 en 6 uur, en als ik wakker word om te schijten eet ik altijd wat.
 
Ik neem 500 gram kwark en een eetlepel lijnzaadolie ( yummie :kots: )

Als ik moet pissen 's nachts loop ik als een zombie (van de slaap) naar de wc. Heb dan ook niet echt de behoefte om aan een shake te gaan liggen lurken. Ik betwijfel trouwens
of het echt veel zin heeft als je overdag goed op je voeding let (tot aan bedtijd).

Hoorde laatst een verhaal op de sportschool dat 1 of andere gozer dus echt om het 1,5 uur z'n bed uitging om te gaan eten. Ik kon m'n oren niet geloven maar hij zei dat (zijn maat blijkbaar) die gozer echt zo gek was. Hij woog intussen 135 kilo en wil naar de 150 en daarna gaan cutten.Ik zei dat ie beter nu al 25 kilo kon afvallen!

Wat een gozer zeg! (als het waar is tenminste)
 
Ik neem 500 gram kwark en een eetlepel lijnzaadolie ( yummie :kots: )

Als ik moet pissen 's nachts loop ik als een zombie (van de slaap) naar de wc. Heb dan ook niet echt de behoefte om aan een shake te gaan liggen lurken. Ik betwijfel trouwens
of het echt veel zin heeft als je overdag goed op je voeding let (tot aan bedtijd).

Hoorde laatst een verhaal op de sportschool dat 1 of andere gozer dus echt om het 1,5 uur z'n bed uitging om te gaan eten. Ik kon m'n oren niet geloven maar hij zei dat (zijn maat blijkbaar) die gozer echt zo gek was. Hij woog intussen 135 kilo en wil naar de 150 en daarna gaan cutten.Ik zei dat ie beter nu al 25 kilo kon afvallen!

Wat een gozer zeg! (als het waar is tenminste)
Das pas leven voor je sport haha!
Natuurlijk je lichaam wel de nodige rust gunne!
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven