MuscleMeat

anatomie

Bezoekers in dit topic

rnbflavour

Freaky Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
28 aug 2006
Berichten
4.644
Waardering
64
heej

ik ben laatste tijd aant kijken naar anatomie
bv bij welke oefening het nu echt de bovenkant borst is die als eerste opgeeft
op welke manier ik nu buitenste of binnenste bicepskop het beste pak
zelfde met triceps
of welke spieren ik nu gebruik bij een front raise of overhead press

ook hier net als met binnenkant borst heb ik altijd maar verteld wat anderen mij vertelden, maar nu wil ik toch eens weten hoe alles echt zit.

ik wil vragen of iemand hier een heel goed en duidelijk boek voor heeft wat ook makkelijk te begrijpen is en waar alles in staat.

ik heb het boek atlas van de anatomie deel1 bewegingsapparaat, maar vind het maar een onduidelijk boek dat niet goed inelkaar steekt.

nu heb ik ook wel het boek krachttraining een anatomische benadering. opzich een goed boek, maar hier hebben ze het bijvoorbeeld ook weer over binnenkant borst en word er niet altijd even duidelijk aangegevn welke spier[kop] het nu als eerste begeeft.

dus wie kan mij helpen?

of anders is het misschien en idee een groot gezamelijk topic te maken waar alle info word verzameld betreffende dit onderwerp en waar dan een mooi overzicht van gemaakt kan worden
 
kan je niet direct helpen met zo'n boek, maar een topic lijkt me wel wat
 
Interessant, ik ben ook van plan een huisbibliotheek aan te leggen. Het boek krachttraining een anatomische benadering ken ik en vond ik erg duidelijk en uitgebreid maar het zou nog net wat uitgebreider mogen.
 
Interessant, ik ben ook van plan een huisbibliotheek aan te leggen. Het boek krachttraining een anatomische benadering ken ik en vond ik erg duidelijk en uitgebreid maar het zou nog net wat uitgebreider mogen.

ja en binnenkant borst wekt niet echt proffesionaliteit en kennis
 
ja en binnenkant borst wekt niet echt proffesionaliteit en kennis

Achja als dat alles is... Zodra ze met idioot veel professionele termen gaan gooien weet ik ook niet meer of het klopt?
 
Achja als dat alles is... Zodra ze met idioot veel professionele termen gaan gooien weet ik ook niet meer of het klopt?

heb je idd een punt

maar ik bedoel in hoeverre is dit dan wetenschappelijk gebasseerd ipv eigen ervaring en wat andere mensen de schrijvers gezegd hebben
 
heb je idd een punt

maar ik bedoel in hoeverre is dit dan wetenschappelijk gebasseerd ipv eigen ervaring en wat andere mensen de schrijvers gezegd hebben

Geen idee, kun je daar niks over terugvinden in dat boek. Ik had het geleend van een vriend maar denk dat ik het toch nog eens ga kopen of iets soortgelijks. Als je snel iets wilt opzoeken is het erg handig en er is nu een nieuwe herziende versie van uit (ook uitgebreider) of had je die al?
 
ik heb een goed boek voor je. moment.
 
Speed, ziet er goed uit.

Bedankt.
 
hm ja ik heb em ook gewoon als boek, maar op zich altijd handig om het op je pc te hebben staan ;)
 
krachttraining van Delavier is nu niet echt het summum van anatomie... rnbflavour's gemiddelde post getuigd imo van een drang naar iets meer informatie. :D

ik zie overigens dat er 1918 in m'n link staat, bedenk wel dat het om een veeeel latere heruitgave hiervan gaat! het ISBN nummer verwijst naar een uitgave uit 2000.

een briljante schat aan anatomische en fysiologische informatie.
 
oops ja ik zie nu dat hij dat boek al heeft.
 
goeie site ook die van builderB. Ik denk dat ie daar idd wel wat meer aan heeft.
 
Speed, heb jij toevallig nog meer van die boeken?

Is wel interresant, en de bib of kopen komt later wel:P
 
eey speed

heb em idd al [de uitgebreide versie]
maar is handig em als pdf te hebben :)

ik zal morgen es ff naar die site van builderb kijken :)

iig bedankt voor de reacties en ik zal es ff aan de modjes vragen of we misschien alsnog een topic over de verschillende spiergroepen kunnen openen waar we alle oefeningen etc kunnen bespreken voor die spiergroep met betrekking tot anatomie en emc studies etc etc
 
als je van anatomie in het algemeen houdt kan je de Sobotta reeks kopen.
 
als je van anatomie in het algemeen houdt kan je de Sobotta reeks kopen.

sobota reeks?

kun je iets meer vertellen?


ik wil gewoon preceis weten welke beweging welke spieren belast en welke spier het als eerst opgeeft om zo de beste oefeningen in een schema samen te voegen. ik denk ook dat er nog veel misverstanden is om welke spier nu ECHT word gebruikt bij welke oefening
 
Back
Naar boven