1. Ontzet Notitie

Anavar en test base

Discussie in 'Anabolen' gestart door swaas, 11 jan 2019.

Bezoekers aanwezig in Topic (Leden: 0, Gasten: 1)

1. swaas

swaas Novice Topic Starter

Leuk Bevonden:
    0
    Hallo Allemaal,

Dit is mijn eerste post dus ik zal mij eerst even kort voorstellen:

Ik ben 37 jaar oud en train inmiddels al steady 15 jaar. Dit is mijn eerste post, maar ik lees dit forum al heel wat jaartjes mee De laatste jaren ben ik naast krachttraining ook crossfit gaan doen, ik train zo’n 5 a 6 keer per week als jaren lang. Mijn doelen zijn met name krachttoename en uithoudingsvermogen, en niet zo zeer groter worden. Ik let uiteraard op mijn voeding wat natuurlijk belangrijk is voor elke sportief doel, maar ik ben niet dusdanig rigide met voedingsschema’s, weegschaaltjes en dat ik bijvoorbeeld niet mee-eet met het avondeten van mijn vrouw. Nog wat stats 1,88m, 95kg, ongeveer 9% bf.

In het de loop van de jaren heb ik wat geëxperimenteerd orals (winstrol en turinabol), pro hormonen (epistane en halodrol) en recentelijker sarms (ostarine en lgd).

Op dit moment ben ik weer wat opties aan het verkennen voor een nieuwe ‘cycle’. Zelf probeer ik de potentiele risico’s zo veel mogelijk te beperken door met name de wat mildere middelen te verkennen, uiteraard ben ik mij er zeer van bewust dat AAS nooit risico vrij zijn en dat sarms bijvoorbeeld nog niet goed zijn onderzocht. Ik heb mij besloten te verdiepen in Anavar, en na veel bronnen te lezen heb ik dit in huis gehaald.

Na veel lezen over Anavar blijkt dit toch minder mild (kwa onderdrukking) dan op veel fora en sites te lezen valt. Daarom raden sommige mensen aan om een test basis te nemen (net als bij andere orals). De reden die mensen hiervoor geven is dat je je tijdens je kuurt niet ellendig voelt wanneer je een weinig test hebt, en dat het herstel sneller zou gaan in de PCT. Ik kan alleen nergens een fatsoenlijke onderbouwing lezen waarom je in je PCT sneller zou herstellen wanneer een test basis hebt gebruikt? Want zover ik begrijp krijg je sowieso een shut down wanneer je test gebruikt, en met bijvoorbeeld Anavar only word je deels onderdrukt. Dus zou je verwachten dat je met een gedeeltelijke onderdrukking sneller zou herstellen vs volledige onderdrukking. Kan iemand dit uitleggen, of een verwijzing posten waar ik hier over kan lezen?

Ik zit te denken aan de volgende setup:

Week 1-12:
    • Test E 250 mg /week
    • Lgd 5 mg /dag
    Week 1-8 (i.v.m. belasting lever)
    • Anavar 50 mg / dag
    Week 12-16 PCT:
    • clomid 25/25/25/25
    • nolvadex 10/10/10/10
    • natuurlijke test booster
    Gedurende complete cycle:
    • Lever/organ support supp

Ik ben benieuwd wat jullie hiervan vinden.

Laatst bewerkt: 11 jan 2019
  2. Monsterzero

Monsterzero Cool Novice

Leuk Bevonden:
    26
    Lengte:
    1m76
    Massa:
    93kg
    Vetpercentage:
    15%
    Alleen clomid of alleen nolva is genoeg. Ook moet je na de laatste inject test-e 2 weken wachten voordat je begint aan de nakuur. Normaal zou ik zeggen hcg erbij 2x500iu per week voor sneller herstel maar dit is zo'n lage dosis dat ik t zelf over zou slaan.

3. Galen

Galen Peter Bond Elite Member

Leuk Bevonden:
    10.329
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m94
    Massa:
    102kg
    Vetpercentage:
    11%
    Je kunt beter je test hoger doseren dan anavar toevoegen.

mucci vindt dit leuk.
  4. Biomek

Biomek Competitive Bodybuilder

Leuk Bevonden:
    1.858
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m85
    Massa:
    100kg
    Vetpercentage:
    12%
    Hoe meer onderdrukkende middelen je toevoegt, hoe langer je lichaam erover zal doen om te herstellen. Zeker als je een stof toevoegt met een ester zoals enanthaat (duurt langer voordat het uit je lijf is, en voordat het herstellen kan beginnen). Orals hebben een hele korte halfwaardetijd (uren), waar enanthaat een halfwaardetijd heeft van ongeveer 5 dagen.

Alle AAS middelen onderdrukken je eigen testosteron aanmaak, en deze onderdrukking is nu eenmaal de prijs die je betaalt als je wilt kuren. Accepteer deze prijs of laat AAS gewoon links liggen. Bepaal voor jezelf wat je wilt bereiken en bepaal of je die prijs daar voor wilt betalen.

Testosteron als basis ben ik het wel mee eens, maar niet met de redenatie die jij aangeeft.

Powerful vindt dit leuk.
  5. Hercules27

Hercules27 Advanced Bodybuilder

Leuk Bevonden:
    329
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m84
    Massa:
    104kg
    Vetpercentage:
    16%
    Ik zou deze kuur proberen en nakuur met nolva of clomid.

6. Hercules27

Hercules27 Advanced Bodybuilder

Leuk Bevonden:
    329
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m84
    Massa:
    104kg
    Vetpercentage:
    16%
    Met een lage dosis test kun je al na 1 week beginnen met nakuur

De twee weken regel is meer alsnhet gaat om 500mg

Deel Deze Pagina

1. Deze website gebruikt cookies om inhoud en advertenties te personaliseren, uw ervaring aan te passen en u ingelogd te houden als u zich registreert.
    Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies.
    Ontzet Notitie