MuscleMeat

Anavar only, squat nemesis

Bezoekers in dit topic

Dus 3kg erbij en lichte daling in vet%, met vrij goede krachtgains?
 
Dus 3kg erbij en lichte daling in vet%, met vrij goede krachtgains?

Gewicht fluctueert altijd sterk. 2.5kg is accurater. Krachtgains waren voor mij het hoofddoel.
 
Nam je trouwens nog creatine? (excuses als je dit al gepost had)
 
Gewicht fluctueert altijd sterk. 2.5kg is accurater. Krachtgains waren voor mij het hoofddoel.

2,5 is toch zeer goed icm daling in vet%. Even afwachten wat het binnen een maand of 2 is. Gezien snel herstel na 4 weken wordt dat geen probleem vermoed ik ;).
 
Niet gepost! Jazeker, ik neem dit year round elke dag 5mg

Ik vraag me altijd af of er nou daadwerkelijk verschil is tussen merken creatine.
Merk over het algemeen niet echt veel van creatine dus vind het heel moeilijk om het objectief te bekijken.
Heb jij een bepaald merk waar je wat meer van merkt dan het andere merk?
 
Ik vraag me altijd af of er nou daadwerkelijk verschil is tussen merken creatine.
Merk over het algemeen niet echt veel van creatine dus vind het heel moeilijk om het objectief te bekijken.
Heb jij een bepaald merk waar je wat meer van merkt dan het andere merk?

Ik denk het niet. Denk ook al die andere varianten zoals alkaline en nitrate is onzin. Toen ik pas trainde (2-3 jaar) zoiets nam ik het voor een tijd niet en dan weer een tijd wel. Het enige verschil dat ik merk is dat ik iets sterker ben met creatine (2.5/5kg op elke lift) en die ook weer inlever zodra ik stop?

Onderzoek wijst uit dat 5mg per dag ideaal is dus dat neem ik al standaard voor god weet hoe lang:D

Neem altijd eigenmerk cheapass creapure van een tientje. Werkt evengoed als elk ander fancy merk.

Sowieso die hele supplementen industrie slaat nergens op. Alleen in de wereld geholpen om naturals hun beurs te legen met de hoop op een geared physique haha.

Ook al die andere shit zoals bcaa's, caseine en whey shakes allemaal onzin. Ik kan echt uren door blijven gaan over wat ik allemaal bullshit vind.

Het hele ''bulken en cutten'' concept bij naturals man. Iedereen is 110 kg op ''20%'' maar na een cut van een jaar komen we toch allemaal uit op 80kg op 8%:D waarom dan een jaar lang moddervet zijn?
 
Donderdag 3 oktober

Backsquats
Warmup
1*80
1*90
1*100
1*110
1*120
1*130
1*140
Walkout 200
1*170 loodzwaar had vandaag duidelijk voor een lager gewicht moeten kiezen.
3*130
3*135
3*140
2*5*80

Klokov press
Warmup
5*30
3*40
1*50
2*62.5 (3f) zou pr zijn geweest jammer
3*60 evenaring pr
3*3*55

Vraag me af hoe lang ik dit dagelijks maxen nog vol kan houden. Ik ben de ''21 day'' challenge dan ook al ver voorbij. Vandaag totale lack aan agressie, had weliswaar voor een lager gewicht moeten kiezen op de max maar toch slecht teken. Maat adviseert me om eens 2 dagen off te nemen om true max uitgerust te testen. Denk dat ik dat ga doen aanstaande maandag.
 
Het valt me nog mee dat je zoveel kan squaten en dan niet "the dark days" doorgaat waar Broz het over heeft.
Sowieso heb je een goed zenuwstelsel.
 
Het valt me nog mee dat je zoveel kan squaten en dan niet "the dark days" doorgaat waar Broz het over heeft.
Sowieso heb je een goed zenuwstelsel.

Ik denk dat dit aan de anavar heeft gelegen. Maat van me heeft hetzelfde gedaan natural en en merkte na een aantal dagen al dat hij stukken minder sterk was. Na ongeveer 3 maanden begon hij pas lekker in de ''groove'' te komen. Hij plukt hier nu wel de vruchten van (200 oly squat). Dus het kan ook natural werken i guess. Waarschijnlijk als ik zonder gear aan dit programma was begonnen was ik ook meteen gekelderd.

Mijn czs is inmiddels wel wat gewend na 5-6 smolov cycles (niet dat het wat opgeleverd heeft buiten het overal aankunnen van werklading).

Even kijken wat ik maandag eruit kan slepen en daarna ga ik verder met bewust gekozen ''high en low'' peak dagen.

Kan eerlijk gezegd niet wachten om weer on te gaan. Geef het 1 a 2 maanden en dan blaas ik weer een cycle.
 
Laatst bewerkt:
Ook al die andere shit zoals bcaa's, caseine en whey shakes allemaal onzin.

Hier ben ik het niet helemaal mee eens.
Zeker gewoon de whey shakes zijn een makkelijke manier om aan je eiwitten te komen.
Dat ze niet strict nodig zijn ben ik met je eens, maar ze maken het wel makkelijk.
 
Hier ben ik het niet helemaal mee eens.
Zeker gewoon de whey shakes zijn een makkelijke manier om aan je eiwitten te komen.
Dat ze niet strict nodig zijn ben ik met je eens, maar ze maken het wel makkelijk.

Proteine an sich is niks mis mee inderdaad maar veel jongens zuipen liters van dat spul om hun 85kg frame van 400 gram eiwit te voorzien:D Dan nog spastisch bcaa's tijdens en na de training, pre workout stuff, post workout stuff.

Ik voed mijn skinny ass liever met een paar stukken vlees extra. Al die synthetische rotzooi. Zeer vermoeiend om er zo mee bezig te moeten zijn.
 
7 oktober

3 dagen volledig rust genomen, lets go.

Backsquat
Warmup
1*80
1*90
1*100
1*110
1*120
1*130
1*140
Walkout 210, no shake no break
1*180 PR zware lift, als ik echt balls out ga zoals met deze vertraag ik ontzettend ver boven parallel. Close maar een make.
3*135
3*140
3*145
2*5*85

Veel pushpresses, leggdrive en timing was weer totaal off. 80 ging al stroef.

Eindelijk het gewicht gedaan wat ik altijd als mythisch heb beschouwd, en dat bijna 2 weken off. Mooi!

Deze week verder met bulgarian style, ga bewuste hoge en lage piek dagen kiezen.
 
180 squat ! nice man !
Ik zou lekker zo doorgaan want dan zit je snel op de 200 denk ik
 
180 squat ! nice man !
Ik zou lekker zo doorgaan want dan zit je snel op de 200 denk ik

Thanks chef! blijf idd op deze manier doorgaan. Als ik 170/180 kan vasthouden tot de volgende cycle ben ik tevreden. Zonder ''ondersteuners'' zal de progressie toch stagneren denk ik.
 
8 oktober

Frontsquats
Warmup
1*80
1*90
1*100
1*110
1*130 verre van het onderste uit de kan
3*100
3*107.5
3*112.5
2*5*50

Hoop snatches.

Zit te denken wanneer ik de FS ''heavy'' dag ga inplannen standaard. Hij valt opzich niet heel verkeerd na de heavyBS dag. Fs is toch minder belastend dan bs.
 
Why? Naturel kun je toch ook nog wel sterker worden?

Eerlijk gezegd denk ik dat mijn naturel max heb bereikt. Ik train ongeveer 9 jaar waarvan 6 jaar krachtgericht. Voordat ik met var begon stond mijn alltime pr oly squat op 160. Dat jaar heb ik echt alles uit de kast getrokken om het te verhogen (4-5 smolov cycles achter elkaar etc etc) en nog kwam ik niet hoger dan 160. Misschien dat de bulgaarse methode die ik nu volg nog wat natty gains kan bewerkstelligen maar ik vrees het ergste. Tijd zal het leren iig.

9 oktober

Backsquat
Warmup
1*90
1*100
1*110
1*120
1*130
1*140
Walkout 210
1*170 goede rep gezien max 180 van maandag
3*135
3*140
3*145
2*5*80

Load aan pushpresses en split jerks met toy weight.

Ben inmiddels twee weken off. Het gaat nog boven verwachting goed. Vandaag was ''medium'' dag. Overmorgen hou ik bs bewust lager.
 
Natty max squat 160 is onzin hoor. Kracht kan heel lang stil staan bij een bepaalde lift.
Ik heb het zelfs terwijl ik kuur dat ik heeeeel lang op 145 zat met mijn bench, toen ineens 150 en vrij snel daarachteraan 155 waar ik nu al een half jaar ofzo op zit.

Ik denk dat het heel goed zou kunnen dat je nu over een bepaalde plateau bent gekomen en je zelfs natural weer sterker zou worden. Maar uiteraard is het veel leuker om over een tijdje weer wat var ertegenaan te gooien :)
 
Natty max squat 160 is onzin hoor. Kracht kan heel lang stil staan bij een bepaalde lift.
Ik heb het zelfs terwijl ik kuur dat ik heeeeel lang op 145 zat met mijn bench, toen ineens 150 en vrij snel daarachteraan 155 waar ik nu al een half jaar ofzo op zit.

Ik denk dat het heel goed zou kunnen dat je nu over een bepaalde plateau bent gekomen en je zelfs natural weer sterker zou worden. Maar uiteraard is het veel leuker om over een tijdje weer wat var ertegenaan te gooien :)

Misschien heb je gelijk en zit het allemaal in mijn hoofd. Plateaus doorbreken is sowieso rocket science. Soms kun je gewoon alles goed doen; keiharde training, rust, eten etc en gain je nog niet. Dat zal zelfs met een goede middelen combinatie zoals bij jou zo zijn. Soms denk ik ook echt ik snap er helemaal niets van (vooral bij benchen).

Na mijn eerste smolov cycle dacht ik echt dat ik ''the golden road'' had gevonden. Ik dacht als ik dat maar gewoon year round doe squat ik alsnog 200:D dus niet

Anyways het gaat niet de laatste keer zijn dat ik gear gebruik daar was het echt te geil voor:D

p.s er is een vent op youtube die year round smolov doet (en zelfgebrouwde varianten hier op). Die vent is echt geniaal. Hij claimed ook natural status

http://www.youtube.com/watch?v=xxKME9IEdeg Genius
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven