AndroidHealthClinic

Ander schema (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

RobbieH

Advanced Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
5 nov 2002
Berichten
865
Waardering
0
Ik ben een ander schema aan het opstellen.
Gooi het af en toe al om met andree oefeningen en volgorden maar wil het nu een keer echt helemaal omgooien.
Ik heb al een keer de herhalingen 6 weken veranderd naar 4 x 8 maar vond dat niet echt fijn trainen.

Ik train nu dus volgens piramide, 12 om op te warmen en dan 10 8 6.
Per spiergroep doe ik ook maar opwarmen (1 x 12), en daarna per oefening 10 8 6 herhalingen.

Mijn schema nu:

dag 1 borst ( 4 oefeningen) , triceps ( 3 oefeningen )
dag 2 biceps ( 3 oefeningen) schouders ( 2 heb schouder blessure )
dag 3 rug (4 oefeingen) buik ( 3 oefeingen )
dag 4 benen ( 4 oefeningen )


Ik wissel af in traininsdagen maar zorg dat ik altijd minimaal 4 dagen later pas weer een spiergroep train.
De dagen staan dus niet vast.

Ik heb op mijn sportschool om een ander schema gevraagd maar daar zaten alle spiergroepen door elkaar en trainde ik 3 a 4 verschillende spiergroepen per dag.
Ik train ze dan wel niet zo zwaar iedere dag maar het is toch zo dat je een spiergroep beter 1 dag zwaar kan trainen en dan rust gunnen??
Dit schema leek mij dus geen goed idee.

Wat mij wel een goed idee leek waren de herhalingen van 3 x 6 die hij erin zette.
Dan is het mogenlijk om veel zwaarder te trainen.

Ik wil nu eigenlijk ook mijn combinatie van spiergroepen aanpassen, dus niet meer borst en triceps en biceps en schouders etc samen op een dag.
Maar welke spiergroepen kan ik dan het beste combineren??

Zijn er nog meer dingen die ik nu of in de toekomst kan veranderen??
Wie kan mij helpen een goed nieuw schema te maken???
 
Laatst bewerkt:
dag 1 ( b.v. maandag )
borst ( 4 oefeningen) , schouders( 3 oefeningen )

dag 2 (b.v. dinsdag
Rug 4 oefeningen) + buik

1 dag rust

dag 3 ( b.v. donderdag
benen ( 4 oefeningen )

dag 4 ( b.v. vrijdag)
armen , moet je es proberen biceps en triceps in supersetjes en dan 3 oefeningen van 3 setjes..
en dan nog een beetje de onderarmen erna

dan weer 2 dagen rust


Ik train ze dan wel niet zo zwaar iedere dag maar het is toch zo dat je een spiergroep beter 1 dag zwaar kan trainen en dan rust gunnen??

Ja dat klopt omdat ze dan eerst gaan herstellen en dan komt de supercompensatie waarin de de spier gaat groeien..


je kan dat proberen die 3 x 6, wel zorgen dat je goed opwarmt anders kun je snel blesseren omdat je je gewrichten etc wel onder veel druk zet..
 
Bedankt voor je hulp :)
Ik ga dit nu zo gebruiken icm wat nieuwe oefeningen een andere volgorde en dan die 3x6.
 
Back
Naar boven