AndroidHealthClinic

Andere aanpak borst

Bezoekers in dit topic

SageFrancis

Ripped Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
22 jan 2005
Berichten
3.366
Waardering
2
Ik zit er aan te denken om mijn borst een ander impuls te geven.
Ik zit al tijden op een standaard routine waarin ik het op een gegeven moment heb opgedeeld in 2x de spiergroep borst aan te pakken per week. Wel te verstaan op maandag(alle oefeningen flat) en op vrijdag(alle oefeningen schuin).

Mijn borst is gayer dan gay. Ik zal eens kijken of ik binnenkort wat foto's kan(wil) plaatsen, dan kunnen jullie aankaarten waar nou het probleem zit of waar ik aan moet werken.

Goed,buiten de 2de alinea om had ik in gedachten om vooruitgang te boeken in volume van mijn borst in 12 weken. De eerste 6 weken zullen de oefeningen voor mijn borst alleen uit isolation oefeningen bestaan en de volgende 6 weken alle oefeningen voor mijn borst alleen maar compound.
Ik zat te denken aan maar 4 oefeningen met 3 setjes voor isolation, en voor compound het zelfde.

Ik hoef geen monster chest te krijgen, ik wil gewoon mijn borst in proportie met de rest hebben.

Mijn borst schema ziet er momenteel uit als dit:
Maandag:
Barbel flat bench
Dumble benchpress
Cable crossover
Flat bench cable flyes
Hammer Grip dumble benchpress

Vrijdag:
Incline Dumble benchpress
Incline Hammer Grip dumble benchpress
Incline cable flye

Stats:
BP 80
Squat doe ik niet
DL 80
BF? Wat zal het zijn? 12/13 procent?
Ok, ik zie nu ook dat ik maandag duidelijk meer aan mijn borst doe dan vrijdag misschien teveel.
Goed, graag uw meningen :) Is het wat om 6 weken isolatie te doen en daarna 6 weken compound?
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Het zijn niet de beste poses, maar zie mijn borst.. is niet echt dat je zegt jeuj!
 
Wat zijn je stats? Verwacht bij 180 en 70 kilo geen monster borst....
Presses voor kracht, flyes voor hypertrofie. Als ik borst doe, houd ik er standaard 1 bench press in voor algehele upperbody push kracht, de rest vul ik aan met flyes en dan het liefst incline db flyes.
2 dagen per week borst: 9 sets, 1 press en 2 flye oefeningen.
Ow en incline werk is voor bovenkant borst wat je borst groter doet lijken....!
 
Ik hoef geen monster chest te krijgen, ik wil gewoon mijn borst in proportie met de rest hebben.

Mijn borst schema ziet er momenteel uit als dit:
Maandag:
Barbel flat bench
Dumble benchpress
Cable crossover
Flat bench cable flyes
Hammer Grip dumble benchpress

Vrijdag:
Incline Dumble benchpress
Incline Hammer Grip dumble benchpress
Incline cable flye

Is het wat om 6 weken isolatie te doen en daarna 6 weken compound?

Je zegt het zelf al, zie je schema. Zoek wat meer informatie over het trainen, dan heb je onze tips niet eens nodig.

Nee het is niks om 6/6 weken iso/ compound te doen.

Ow en incline werk is voor bovenkant borst wat je borst groter doet lijken....!

Het maakt je borst groter, het laat hem niet groter lijken......
 
Wat zijn je stats? Verwacht bij 180 en 70 kilo geen monster borst....
Presses voor kracht, flyes voor hypertrofie. Als ik borst doe, houd ik er standaard 1 bench press in voor algehele upperbody push kracht, de rest vul ik aan met flyes en dan het liefst incline db flyes.
2 dagen per week borst: 9 sets, 1 press en 2 flye oefeningen.
Ow en incline werk is voor bovenkant borst wat je borst groter doet lijken....!
1,86 86 kg, ik heb het ook niet over een monster borst, als je armen groter zijn en je rug ook zodat alles uit verhouding lijkt door je achterlopende borst, dan heb ik toch wel de neiging om me druk te maken over mijn borst :)

Je zegt het zelf al, zie je schema. Zoek wat meer informatie over het trainen, dan heb je onze tips niet eens nodig.

Nee het is niks om 6/6 weken iso/ compound te doen.



Het maakt je borst groter, het laat hem niet groter lijken......

Ehm jawel, ik heb juist wel jullie tips nodig. Ik geloof dat er zat mensen zijn die een achterlopende borst hebben en die met verschillende manieren van trainen toch tot het juiste resultaat zijn gekomen. Voorhetzelfde geldt dat ik nu een trainingschema aanhoudt die al helemaal geen nut heeft voor mijn borst. Dit is eigenlijk ook de rede dat ik post, mijn schema is k*t op dit moment, ik vraag niet of jullie een schema willen maken, ik vraag wel om enige inbreng, tips / ervaringen.:)
 
Laatst bewerkt:
1,86 86 kg, ik heb het ook niet over een monster borst, als je armen groter zijn en je rug ook zodat alles uit verhouding lijkt door je achterlopende borst, dan heb ik toch wel de neiging om me druk te maken over mijn borst :)

oke, nog wat stats? BP/SQ/DL en wat is je vet percentage?
Maar probeer voor 2 maanden mijn schema, reken maar dat je borst vooruit gaat....! QUOTE]
 
1,86 86 kg, ik heb het ook niet over een monster borst, als je armen groter zijn en je rug ook zodat alles uit verhouding lijkt door je achterlopende borst, dan heb ik toch wel de neiging om me druk te maken over mijn borst :)

oke, nog wat stats? BP/SQ/DL en wat is je vet percentage?
Maar probeer voor 2 maanden mijn schema, reken maar dat je borst vooruit gaat....! QUOTE]

Ik neem aan dat je schema hier ergens op het board te vinden is? Ik hoef niet perse kracht he.. gaat me voornamelijk om de omvang/proportie
 
Mijn schema staat hier niet, ik bedoelde dat gedeelte voor je borst.....
Ik weet dat het niet om kracht gaat maar kracht = massa en massa = kracht.
 
Mijn schema staat hier niet, ik bedoelde dat gedeelte voor je borst.....
Ik weet dat het niet om kracht gaat maar kracht = massa en massa = kracht.
hmm.. zover ik het weet en gelezen heb is kracht niet massa en massa niet kracht? Ligt toch voornamelijk aan hoe je de oefening uitvoert..?
Goed maar hoe ziet je schema eruit? Zat je in het zelfde geval als ik? Ik weet niet of benchmark hier nog rondneust maar ik zit inprincipe in dezelde positie als hij.. ben benieuwd of hij er beter uitgekomen is..
 
Houd het basic, dat doe ik nu ook en ik zie bij mijzelf in iedergeval vooruitgang.

1 dag borst 3 oefeningen:

  • Decline benchpress wijdst mogelijke grip
  • Flat benchpress wijdst mogelijke grip
  • Incline benchpress wijdst mogelijke grip

Doordat je wijde grip gebruikt, laat je de triceps zoveel mogelijk buiten beschouwing
en spreek je dus meer de borst zelf aan.
Voordeel van decline is nog weer dat je de voorste schouderkoppen minder gebruikt
dus dan wordt de borst zelf meer aangesproken.

Zelf werk ik volgens het pyramide systeem, 4 sets, 12, 10, 8 en 6 herhalingen.
 
Houd het basic, dat doe ik nu ook en ik zie bij mijzelf in iedergeval vooruitgang.

1 dag borst 3 oefeningen:

  • Decline benchpress wijdst mogelijke grip
  • Flat benchpress wijdst mogelijke grip
  • Incline benchpress wijdst mogelijke grip

Doordat je wijde grip gebruikt, laat je de triceps zoveel mogelijk buiten beschouwing
en spreek je dus meer de borst zelf aan.
Voordeel van decline is nog weer dat je de voorste schouderkoppen minder gebruikt
dus dan wordt de borst zelf meer aangesproken.

Zelf werk ik volgens het pyramide systeem, 4 sets, 12, 10, 8 en 6 herhalingen.

Kijk eens. ok, maar het enige nadeel is dat ze bij ons geen decline bankjes hebben.. er lelijk dus, daar moet ik dus wat op zien te vinden. Maar jij doet dus niet meer oefeningen dan dat? Geen peckdeck of cable cross?
 
Ehm jawel, ik heb juist wel jullie tips nodig. Ik geloof dat er zat mensen zijn die een achterlopende borst hebben en die met verschillende manieren van trainen toch tot het juiste resultaat zijn gekomen. Voorhetzelfde geldt dat ik nu een trainingschema aanhoudt die al helemaal geen nut heeft voor mijn borst. Dit is eigenlijk ook de rede dat ik post, mijn schema is k*t op dit moment, ik vraag niet of jullie een schema willen maken, ik vraag wel om enige inbreng, tips / ervaringen.:)

Oke, maar dat wil echt niet zeggen dat het voor jou wel werkt, het kan niet zo hard niet werken als wanneer jij zelf iets vindt, want er zijn ondertussen al 100derden schema's voorbijgekomen in borst topics die er al eigenlijk teveel zijn. Elke combinatie die er mogelijk is staat onderhand al op deze site.

Kijk eens. ok, maar het enige nadeel is dat ze bij ons geen decline bankjes hebben.. er lelijk dus, daar moet ik dus wat op zien te vinden. Maar jij doet dus niet meer oefeningen dan dat? Geen peckdeck of cable cross?

Dat was al de eerste fout die ik je vertelde. Je doet teveel, wat Massalah je gaf had jezelf ook kunnen bedenken, dit is gewoon een veel gebruikt standaard schematje en niks speciaals. Daarom zei ik ook zoek zelf voor informatie, want als je hier niet eens de moeite neemt om op de site te zoeken, neem je dan wel genoeg moeite om de volgende keer wel wat te zoeken inplaats van te vragen. Als jij nu gewoon zelf informatie zoekt bezit je binnen 2 maand over een goede basiskennis zodat je dan zelfs nieuwe mensen dit haarfijn kan uitleggen. Met alleen vragen weet je nog niks behalve dit schema dan.

Dit onderwerp komt bijna iedere 2 weken wel voor, dus zoeken mag geen problemen geven en je borst loopt niet bepaald achter, je hebt nu enkel pas een basislichaam om de echte massa erop te kweken. Ik vindt ook dat ik wel iets achterlopends heb, maar ik weet als ik het gewoon goed zal aanpakken dat het helemaal geen probleem mag worden en dat alles netjes in verhouding zou blijven.
 
Laatst bewerkt:
Oke, maar dat wil echt niet zeggen dat het voor jou wel werkt, het kan niet zo hard niet werken als wanneer jij zelf iets vindt, want er zijn ondertussen al 100derden schema's voorbijgekomen in borst topics die er al eigenlijk teveel zijn. Elke combinatie die er mogelijk is staat onderhand al op deze site.
Vandaar ook de vraag naar andermans inbreng :) kijk, als er 10 mensen zijn waarvan er 8 zeggen dat een bepaald schema wel gewerkt heeft voor hun, dan is er een redelijk grote kans dat het voor mij ook zal uitpakken. Op die tips zoals van mashallah zat ik ook te wachten:thumb:
 
Vandaar ook de vraag naar andermans inbreng :) kijk, als er 10 mensen zijn waarvan er 8 zeggen dat een bepaald schema wel gewerkt heeft voor hun, dan is er een redelijk grote kans dat het voor mij ook zal uitpakken. Op die tips zoals van mashallah zat ik ook te wachten:thumb:

Tuurlijk, maar daarom zeg ik ook, dit is een standaard schema, veel mensen gebruiken die omdat hij over algemeen wel werkt. Maar het is niks speciaals en als je een goede basiskennis had wist je dit al. Die basiskennis krijg je alleen door te lezen en zoeken, niet door te vragen.

Ik zie nu ook dat je aardig lang member bent, daarom verwacht ik eigenlijk wel dat je dit al wist, want zo'n topic komt iedere 2 weken wel voorbij!

Ook als ik zie dat jij maar 80KG deadlift en 80 benched zou ik me eerder zorgen maken om je rug, laast trainde een vriend samen met mij, 17 jaar, doet niet aan sport de laaste jaren, alleen vroeger judo gedaan en hij pakte ook voor de eerste keer 89-90KG deadlift. Dus ik kan ook niet zeggen dat jij kunt zeggen dat je borst achterloopt. Je kunt ook alleen zeggen dat iets achterloopt als je ook alles traint, want in principe zou jou benen+rug+borst achterlopen, das al meet als de helft van je lichaam.

Daarom haat ik deze topics gewoon, ze zeggen dat de borst achterloopt terwijl dat alles behalve waar is.
 
Laatst bewerkt:
Tuurlijk, maar daarom zeg ik ook, dit is een standaard schema, veel mensen gebruiken die omdat hij over algemeen wel werkt. Maar het is niks speciaals en als je een goede basiskennis had wist je dit al. Die basiskennis krijg je alleen door te lezen en zoeken, niet door te vragen.

Die basis kennis bezit ik al bro :), en daarnaast zit je er toch naast, vragen kan geen kwaad. Het is niet dat ik te lui ben, die search functie heb ik in de loop der jaren flink verkracht dus daar houden we het maar even bij.
Dat schema van mashallah is inderdaad standaard, maar hij legt meteen uit waar je de nadruk op legt, onderbouwd zijn mening. Zoek eens door topics hier op het board en je ziet dat 99% niet onderbouwd is en alleen een kreet is. Ok nu genoeg discussie anders gaat dit topic over wie wat waar moet zoeken.

Oke, maar dat wil echt niet zeggen dat het voor jou wel werkt, het kan niet zo hard niet werken als wanneer jij zelf iets vindt, want er zijn ondertussen al 100derden schema's voorbijgekomen in borst topics die er al eigenlijk teveel zijn. Elke combinatie die er mogelijk is staat onderhand al op deze site.



Dat was al de eerste fout die ik je vertelde. Je doet teveel, wat Massalah je gaf had jezelf ook kunnen bedenken, dit is gewoon een veel gebruikt standaard schematje en niks speciaals. Daarom zei ik ook zoek zelf voor informatie, want als je hier niet eens de moeite neemt om op de site te zoeken, neem je dan wel genoeg moeite om de volgende keer wel wat te zoeken inplaats van te vragen. Als jij nu gewoon zelf informatie zoekt bezit je binnen 2 maand over een goede basiskennis zodat je dan zelfs nieuwe mensen dit haarfijn kan uitleggen. Met alleen vragen weet je nog niks behalve dit schema dan.

Dit onderwerp komt bijna iedere 2 weken wel voor, dus zoeken mag geen problemen geven en je borst loopt niet bepaald achter, je hebt nu enkel pas een basislichaam om de echte massa erop te kweken. Ik vindt ook dat ik wel iets achterlopends heb, maar ik weet als ik het gewoon goed zal aanpakken dat het helemaal geen probleem mag worden en dat alles netjes in verhouding zou blijven.
Ik was er zelf al achter gekomen dat het er wel naar uitziet dat ik teveel doe. Ik zat niet op een basis schema te wachten, ik zat ook niet op antwoorden te wachten dat ik moet gaan zoeken en dat dit een basis is waar ik naar vraag. Ik heb een specifiek probleem, ik kaart het aan en ik vraag om hulp. Ik zit al 2 jaar met dezelfde shit en heb in 2 jaar vaak zat door zulke topics heen gelopen, misschien is het handig voor jou om even research te doen op mij zodat je kan zien dat ik al vaker heb aangekaart dat er iets niet goed gaat. Ik vind wel dat je zevert over basiskennis, ik denk dat jij zelf ook wel even je "basiskennis" mag aan passen. Ik ben idd lang member dus ik zat eigenlijk niet op die antwoorden van jou te wachten. Dbb heeft me veel opweg geholpen en ik ben al voorbij die 'basis'. Ik ben van 68 kg gekomen dus bespaar me de "basis".
 
Laatst bewerkt:
Die basis kennis bezit ik al bro :), en daarnaast zit je er toch naast, vragen kan geen kwaad. Het is niet dat ik te lui ben, die search functie heb ik in de loop der jaren flink verkracht dus daar houden we het maar even bij.
Dat schema van mashallah is inderdaad standaard, maar hij legt meteen uit waar je de nadruk op legt, onderbouwd zijn mening. Zoek eens door topics hier op het board en je ziet dat 99% niet onderbouwd is en alleen een kreet is. Ok nu genoeg discussie anders gaat dit topic over wie wat waar moet zoeken.

Daarom juist, ik zeg dat je moet zoeken omdat je 99% van de reacties die je krijgt niet eens onderbouwend is, daar word je niks wijzer van. Met zoeken voorkom je dat juist. Daarom geef ik als reactie, wat ook de beste tip is. Gebruik de zoekmachine, want nu wachten op 1 post die wel onderbouwend is ga je toch geen topic voor openen.
 
met welke reden:D?
evenwicht :D haha nee ik squat wel eens met smith machine maar zit niet standaard in m'n routine. Nu zal het ook wel moeilijk gaan ivm gebroken hak van paar weken geleden
 
Daarom juist, ik zeg dat je moet zoeken omdat je 99% van de reacties die je krijgt niet eens onderbouwend is, daar word je niks wijzer van. Met zoeken voorkom je dat juist. Daarom geef ik als reactie, wat ook de beste tip is. Gebruik de zoekmachine, want nu wachten op 1 post die wel onderbouwend is ga je toch geen topic voor openen.
Ahaha ik train 3 jaar waarvan 2 jaar serieus. Ik ben 3 kg verloren omdat ik een gebroken hak heb gehad en niet kon trainen. Ongeacht de karma die je gaf vind ik dat je rekening moet houden met lichaamstypes, je had me groter verwacht? Groter dan?... als je dan nagaat dat iemand van 68 kg komt, ik weet niet hoe groot jij iemand dan verwacht maar ik zie zo'n 20 kg aan massa erbij toch als iets als een goeie progressie. Goed, zullen we het hierbij laten? Ik wacht de rest van de posts nog even af.
 
Kijk eens. ok, maar het enige nadeel is dat ze bij ons geen decline bankjes hebben.. er lelijk dus, daar moet ik dus wat op zien te vinden. Maar jij doet dus niet meer oefeningen dan dat? Geen peckdeck of cable cross?

Bij ons hebben we ook geen decline bankjes, wat ik doe is dat ik mijn benen over de leuning doe waar normaal je hoofd steunt, dus je zet een verstelbaar bankje schuin net zoals wanneer je bijvoorbeeld incline dumbbell press zou doen. Deze zit ik dan in het squatrek en daar doe ik mijn decline presses.

Voor de rest doe ik geen andere oefeningen voor de borst, heb dat altijd wel gedaan maar geef op deze manier me borst ook andere prikkels. Plus dat de benchpresses echte massabouwers zijn, peckdec en cable crosses is meer voor de definitie imo.
 
Bij ons hebben we ook geen decline bankjes, wat ik doe is dat ik mijn benen over de leuning doe waar normaal je hoofd steunt, dus je zet een verstelbaar bankje schuin net zoals wanneer je bijvoorbeeld incline dumbbell press zou doen. Deze zit ik dan in het squatrek en daar doe ik mijn decline presses.

Voor de rest doe ik geen andere oefeningen voor de borst, heb dat altijd wel gedaan maar geef op deze manier me borst ook andere prikkels. Plus dat de benchpresses echte massabouwers zijn, peckdec en cable crosses is meer voor de definitie imo.

Ja ik zit al 2 jaar ofzo op 85 max en dat 8x herhaling. Ik heb geprobeerd om 10 8 6 setjes te doen. Ik heb geprobeerd om andersom met gewicht te beginnen dus eerst zwaar naar licht en andersom. Er zit geen vooruitgang in. Ik heb ook incline geprobeerd met benen aan de andere kant maar dat was niet echt fijn voor mijn nek:) ik zal het nog eens proberen dan.
 
Back
Naar boven