Fitness Seller

Andere houding ineens door meer spiermassa/minder vet?

Bezoekers in dit topic

Matjeq

Novice
Lid geworden
14 okt 2013
Berichten
6
Waardering
0
Lengte
1m85
Massa
85kg
Hallo,

Ik ben een persoon die altijd wel veel gesport en het meeste gedeelte van mijn sportieve carriere rond de 13%(toen woog ik altijd 80-87 kilo) vetpercentage heb gezeten. Ben 24 jaar, 1.85 m en weeg 93 kilo op dit moment. Ik doe aan voetbal en fitness. Ik heb de laatste 2 jaar redelijk veel voetbalblessures gehad en was daarom de nodige kilo's aangekomen( mijn vetpercentage zit nu aan de 17%), ik kom van ongeveer 20-23 denk ik. Ik zat daardoor ook niet meer lekker in mijn vel en ging ook niet meer naar de gym. Die periode heeft wel een jaar geduurd denk ik. Tot eigenlijk 7 weken terug ongeveer. Ik ga weer 5-6x per week en heb alweer veel spiermassa teruggewonnen. Ik weeg nog steeds hetzelfde als 7 weken terug maar zie in de spiegel een groot verschil in buikomtrek en spiermassa. Ik heb net 4 weken creatinekuur achter de rug en stop er nu ff een tijdje mee, omdat ik over 2 weken weer begin met trainen. Ik wil namelijk weer naar de 85 kilo voor het voetbal. Ik heb de afgelopen 2 maanden verschillende supplementen gebruikt. Creatine/Zma/vitaminepillen/eiwitten.

Ik was 2 weken geleden begonnen met een stack van ZMA(ZMA gebruik ik al een tijdje) enTribulus Terrestris. Sinds ik die tribulus gebruikte kreeg ik ineens(gebeurde 2 dagen later) prostaatklachten. Ook een heel brandend gevoel in mijn testikels. Ik lag gelijk de link dat het misschien door tribulus zou komen. Ik ben er nu een week meegestopt en ik voel de klachten verminderen. Mijn vraag: Kan dit voorkomen als je Tribulus gebruikt? Ik ben er maar mee gestopt en ga het niet meer gebruiken.

Verder wil ik nog laten willen dat ik eigenlijk verder prima in mijn vel zit totdat ik 2 dagen geleden ineens aparte ruggengraat/bekken klachten kreeg. Niet echt een spier dat pijn deed maar meer mijn botten. Zo'n apart gevoel had ik nog nooit meegemaakt en toen ik er 3 dagen geleden mee opstond d8 ik dat ik gek werd. Het is een gevoel alsof er een blessure onder mijn huid/spieren zat maar. Ik kan er gewoon mee werken en sporten. Ik kan er mee rennen/springen etc. Wat ik me eigenlijk pas sinds vandaag opmerkte is dat mijn houding veranderd is en ik ineens veel meer rechtop loop. Ik heb vandaag weer hard gewerkt en daarna gesport. Had zelfs tijdens een sporten een prima gevoel in mijn rug.

Komt mijn ruggengraat/bekken probleem door het feit dat ik nu meer rechtop en mijn lichaam zich moet aanpassen? Het is toch juist een goed teken als je meer rechtop loopt?
Ik heb het gevoel dat het juist een goed teken is, omdat ik de afgelopen 2 maanden veel vet ben verloren. De pijn in mijn botten is vandaag weer een stuk verminderd en is binnenkort over denk ik. Het valt me nu ook op dat het plassen ook een stuk beter gaat. Had eerst namelijk last van veel urineren en weinig plassen. Die klachten worden voor mijn gevoel ook ineens minder.

Ik hoop op help;)

Wil zo snel mogelijk weer naar de 13%. Voor mijn gevoel is dat het ideale gewicht.



 
Back
Naar boven