Fitness Seller

Andere oefening 3xpw fullbody

Bezoekers in dit topic

ProudPizza

Huge Freak
Lid geworden
14 dec 2015
Berichten
7.990
Waardering
15.429
Goedemiddag allemaal,

Ik volg onderstaand 3-daags fullbody schema. Er traint nu sinds een paar weken iemand met mee maar ik kom er zelf niet helemaal uit wat diegene voor oefening kan doen als ik glute bridges doe. Hoeft geen glute oefening te zijn, maar iets anders wellicht wat niet de andere oefeningen in de weg komt te staan (omdat het 3xpw fullbody is). Iemand suggesties? Ik zat zelf te denken aan shrugs?

Dag 1
Squat + RDL + pulldown plate loaded + incline bp + row variant

Dag 2
BP + row variant + DL + glute bridges + curls + rolling triceps extension

Dag 3
Leg press + OHP + walking lunges + CGBP + v-bar pulldown / chins + calves
 
kan wat diegene wilt. Van side raises tot abs tot liggende leg curl enz enz
 
Ik zou zeggen, GHR. Een complexe oefening met een hoog rendement.

Mocht dat niet gaan: Lunges of split squats bijvoorbeeld, die passen in mijn optiek ook wel in het plaatje.
 
Als het niet perse erom gaat dat hams-glutes wordt gepakt in een vervangende oefening maakt het in feite dus niet uit? Ik weet namelijk dat diegen het liefst iets als side raises of seated dumbell press doet ipv GHR's of lunges
 
ik zou qua schema zelf sowieso wat andere keuzes maken :o
 
ik zou qua schema zelf sowieso wat andere keuzes maken :o

Wat zou je veranderen en waarom? Abs doe ik 1xpw dmv rollouts + chins en pullups kan ik niet + wil met dit schema wat extra focus op schouders
 
Wat zou je veranderen en waarom? Abs doe ik 1xpw dmv rollouts + chins en pullups kan ik niet + wil met dit schema wat extra focus op schouders

zou de focus meer doen op de basis oefeningen. Bijvoorbeeld gewoon squat ipv leg press en bench press ipv close grip. En ook volgorde is soms iet wat vreemd imo, ik zou bijvoorbeeld de row en deadlift omwisselen.


je kan wellicht toch ook beiden doen? Gewoon lunges + db shoulder press?
 
Als het niet perse erom gaat dat hams-glutes wordt gepakt in een vervangende oefening maakt het in feite dus niet uit? Ik weet namelijk dat diegen het liefst iets als side raises of seated dumbell press doet ipv GHR's of lunges

Als het er niet om gaat dat hams glutes worden gepakt en je eigenlijk ook al weet welke oefeningen deze persoon wil doen, waarom stel je deze vraag hier dan eigenlijk?
 
zou de focus meer doen op de basis oefeningen. Bijvoorbeeld gewoon squat ipv leg press en bench press ipv close grip. En ook volgorde is soms iet wat vreemd imo, ik zou bijvoorbeeld de row en deadlift omwisselen.

je kan wellicht toch ook beiden doen? Gewoon lunges + db shoulder press?

Kwam voor dit schema af van 12 weken Starting Strength en wilde graag wat variatie ipv 3xpw squatten, en dus eigenlijk alleen maar de compounds, maar natuurlijk hou ik ze er wel in. Front squat haat ik dus daarom Leg press, ontlast meteen m'n core dan wanneer ik daarvoor in de plaats squats zou doen. Row voor de deadlift vind ik persoonlijk fijn omdat m'n hams dan al opgewarmd zijn (doe BOR met bovenlichaam vrijwel parallel aan de grond).

Staat hierboven anders, maar T-bar doe ik op dag 1, dan incline bp en dan pas de pulldown plate loaded. Had het even snel uit m'n hoofd getypt.

Is ook een goede inderdaad, ga de persoon in kwestie eens even vragen waar z'n voorkeur bij ligt :)

Als het er niet om gaat dat hams glutes worden gepakt en je eigenlijk ook al weet welke oefeningen deze persoon wil doen, waarom stel je deze vraag hier dan eigenlijk?

Wellicht had ik het in m'n openingspost wat beter kunnen formuleren, maar ik zou dus niet willen dat een vervangende oefening overkill zou worden in dit schema. Tuurlijk kan ik zelf opzoeken welke spiergroepen bij welke oefening worden aangesproken, maar toch wil ik er zeker van zijn dat het niet de rest van de oefeningen in de weg zal gaan zitten.
 
Wellicht had ik het in m'n openingspost wat beter kunnen formuleren, maar ik zou dus niet willen dat een vervangende oefening overkill zou worden in dit schema. Tuurlijk kan ik zelf opzoeken welke spiergroepen bij welke oefening worden aangesproken, maar toch wil ik er zeker van zijn dat het niet de rest van de oefeningen in de weg zal gaan zitten.

Ok duidelijk. :)
 
Back
Naar boven