AndroidHealthClinic

Stelling Andere opzet Sterkste man van Nederland!!! (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Je moet ook geen rekening met de tv houden....Zorg eerst dat er een fatsoenlijke competitie achter zit. Wat mij betreft in gymzalen en sporthallen ipv half tamme pleintjes, en grasrotondes (ok een truck past niet in alle gyms).
Op het moment dat de sport in de breedte groeit, komt de tv kan je de tv het ook makkelijkers verkopen.
 
Fouad vriend,

Op zich een goed idee. Maar absoluut onhaalbare kaart.
In die landen als Litouwen en letland heb je een heel ander tv bestel. En kost het dus véél minder. In Duitsland is het een paar jaar niet op tv geweest en is het niveau en de deelname afgenomen
In Nederland zoals Jan dat zegt, kost het een kapitaal. En de Sterkste Man v NL, daar hoort tv bij. Dat is altijd zo geweest. Als je dat veranderd doe je een flinke stap terug en wordt het voor andere wedstrijden ook moeilijker om sponsoren te krijgen. Nu kan je zeggen die en die doen ook mee en zijn bekend van tv. Dat vinden sponsoren interessant.

Maar ik snap je eigen insteek ook wel. Je hebt een goed seizoen gedraaid en hebt dan tijdens de Sterkste Man v NL een offday.. Dit kan je met meerdere wedstrijden opvangen.
Maar dat ins nu ook weer de charme van de Sterkste Man v NL, je moet er op dat moment staan..

En internationaal 3 atleten afvaardigen... Ik heb al moeite om me staande te houden. Hoe geldt dat voor anderen dan?
Of bedoel je wat minder zware wedstrijden?
Zoals Tom en Evert onlangs nog gedaan hebben? En ik zelf af en toe ook doe..
Want dat gebeurt dus al... En volgend seizoen Richard en Evert gaan doen..

Trouwens zaterdag avond 19.00 uur RTL 7 vind ik redelijk prime time
 
Laatst bewerkt:
Fouad vriend,

Op zich een goed idee. Maar absoluut onhaalbare kaart.
In die landen als Litouwen en letland heb je een heel ander tv bestel. En kost het dus véél minder. In Duitsland is het een paar jaar niet op tv geweest en is het niveau en de deelname afgenomen
In Nederland zoals Jan dat zegt, kost het een kapitaal. En de Sterkste Man v NL, daar hoort tv bij. Dat is altijd zo geweest. Als je dat veranderd doe je een flinke stap terug en wordt het voor andere wedstrijden ook moeilijker om sponsoren te krijgen. Nu kan je zeggen die en die doen ook mee en zijn bekend van tv. Dat vinden sponsoren interessant.

Maar ik snap je eigen insteek ook wel. Je hebt een goed seizoen gedraaid en hebt dan tijdens de Sterkste Man v NL een offday.. Dit kan je met meerdere wedstrijden opvangen.
Maar dat ins nu ook weer de charme van de Sterkste Man v NL, je moet er op dat moment staan..

En internationaal 3 atleten afvaardigen... Ik heb al moeite om me staande te houden. Hoe geldt dat voor anderen dan?
Of bedoel je wat minder zware wedstrijden?
Zoals Tom en Evert onlangs nog gedaan hebben? En ik zelf af en toe ook doe..
Want dat gebeurt dus al... En volgend seizoen Richard en Evert gaan doen..

Trouwens zaterdag avond 19.00 uur RTL 7 vind ik redelijk prime time


Jarno kameraad,

Ik begrijp ook wel wat jij bedoelt.
Maar ik vind zo,n opzet juist veel leuker en spannender als dat het nu is.
Ik begrijp heus wel dat je er op die dag moet staan,maar het is nu ten eerste erg voorspelbaar wie er wint!!!!(jij namelijk)
Maar het zou leuker zijn als een ander bv op een wedstrijd bv 1 of 2 onderdelen van jou kan winnen of misschien wel een wedstrijd want jij kan ook een off day hebben en dat komt de wedstrijden ten goede.
Het wordt namelijk spannender!!
Kijk dat jij op dit moment de sterkste bent dat is duidelijk,maar het leeft niet zo vind ik.
En zo kan je er wat spanning in brengen.
Als je bij de laatste wedstrijd bv de samenvattingen van de andere wedstrijden laat zien ofzo .
Ik heb inderdaad afgelopen finale een rotdag gehad,maar ik heb me er overheen gezet en dat is niet de reden dat ik met dit idee kwam.
Ik wil net als jij de sport wat meer promoten.
Nu doen ze toch ook de finale meerdere keren per jaar op tv herhalen.
Dan kunnen ze in plaats van de herhalingen de andere wedstrijden laten zien of samenvatingen.
Hoe vaker onze hoofden op tv komen hoe beter voor de sport en dan weet ik zeker dat het niveau ook omhoog zal gaan aangezien er meer jongens dit ook willen gaan doen.
En wie weet kunnen wij dan ook internationaal wat gaan betekenen.
Jij hebt je sporen al verdiend hier in Nederland en daarbuiten.


grt Fouad
 
Begrijp me niet verkeerd. Ik zie ook liever nieuwe wedstrijden als herhalingen.
Maar een herhaling kost geen geld.
Wat denk je wat het kost. Het filmen, knippen, inspreken. En dan wat er voor IP reklame betaald moet worden?
Dat kost meer als jij en ik per jaar verdienen. Dus financieel onhaalbaar..
 
Is het niet mogelijk om het via internet uit te zenden? Dat kost een stuk minder lijkt me, en dan kun je ook eerder sponsoren krijgen omdat meer mensen het zien.
 
Is het niet mogelijk om het via internet uit te zenden? Dat kost een stuk minder lijkt me, en dan kun je ook eerder sponsoren krijgen omdat meer mensen het zien.

Dat is volgens mij vrij eenvoudig te realiseren en met een heel stuk minder kosten. Wat hebben we in ieder geval nodig dan? Een stuk of wat enthousiastelingen die goed overweg kunnen met een videocamera en er een mooie uitzending van kunnen monteren, compleet met intro, leaders, etc. Een beetje videohobbyist kan dat wel. Dus wie bieden zich aan? En als dat mensen zijn die nu, net als ik, gewoon voor nop en voor de sport het doen, hoeft het dus niet veel te kosten (alleen onkosten).

Vervolgens een beetje dik hostingabbonnement, want je genereert aardig wat bandbreedte met dat soort films op internet uit te zenden.

Dus kom je aan de volgende eis, een redelijke grote sponsor, maar het bedrag zal niet in verhouding staan tot de kosten die er gepaard gaan met een tv uitzending.

En welke wedstrijden breng je dan op tv? Nou gewoon iedere wedstrijd waar de organisator zich heeft verbonden aan RDP (waardoor dezelfde regels qua jurering en scheidsrechter, etc.)

En wellicht nog wat dingen, maar m.i. is dit absoluut haalbaar!
 
Hey jan,

Ik dacht dat je voor dit jaar deze opzet al wou doorvoeren. Waarom ishet dit jaar niet doorgegaan?
 
Dat is volgens mij vrij eenvoudig te realiseren en met een heel stuk minder kosten. Wat hebben we in ieder geval nodig dan? Een stuk of wat enthousiastelingen die goed overweg kunnen met een videocamera en er een mooie uitzending van kunnen monteren, compleet met intro, leaders, etc. Een beetje videohobbyist kan dat wel. Dus wie bieden zich aan? En als dat mensen zijn die nu, net als ik, gewoon voor nop en voor de sport het doen, hoeft het dus niet veel te kosten (alleen onkosten).

Vervolgens een beetje dik hostingabbonnement, want je genereert aardig wat bandbreedte met dat soort films op internet uit te zenden.

Dus kom je aan de volgende eis, een redelijke grote sponsor, maar het bedrag zal niet in verhouding staan tot de kosten die er gepaard gaan met een tv uitzending.

En welke wedstrijden breng je dan op tv? Nou gewoon iedere wedstrijd waar de organisator zich heeft verbonden aan RDP (waardoor dezelfde regels qua jurering en scheidsrechter, etc.)

En wellicht nog wat dingen, maar m.i. is dit absoluut haalbaar!

we hebben het hier inmiddels dus niet meer over de Sterkste Man v NL..
Want de uitzendrechten daarvan liggen bij Sportomed en RTL.
En bovendien bereik je met tv nog steeds een veel groter en breder publiek.
Voor andere wedstrijden zou dit zeker een uitkomst zijn om zo een groter publiek te krijgen en meer sponsoring.

Maar Jan, RDP is geen ferderatie, heeft ook geen regelgeving en ook geen scheidrechters
Bovendien is het belangrijk dat de regelgeving dan ook internationaal hetzelfde is, zodat je ook op die manier kan trainen en eventueel internationaal niet ineens hel andere regels hebt..

Maar ik denk dat dit alleen bij goeie plannen blijft
 
Op zich is de opzet wel goed, want nu zijn er tot de maand juli volop wedstrijden maar na juli valt het een beetje stil. Er zijn dan nog wel wat wedstrijden maar dat zijn zowat alleen maar C wedstrijden. Misschien moet er wel aan een samen werking met belgie worden gedacht , ik weet dat jimmy het daar ook flink wil promoten.
 
Of een competitie zoals Fouad voorstelde en dan de top 8 een finale wedstrijd laten doen...
 
Of een competitie zoals Fouad voorstelde en dan de top 8 een finale wedstrijd laten doen...

Dat is weinig anders dan we nu al hebben.
We hebben nu 4 kwalificatie wedstrijden en daarna de finale.
 
Nou iemand die nu consequent 5e is plaatst zich dan...en nu is die kansloos of wildcard...
 
Nou iemand die nu consequent 5e is plaatst zich dan...en nu is die kansloos of wildcard...

Nu plaatsen zich telkens de sterkste 2 voor de finale.
En schuiven de andere als ze consequent presteren door.
En volgens mij stonden de sterkste 12 can iedereen die zich aangemeld hadden aan de start.

Maar je krijgt het internationaal nooit voor elkaar. En zoals ik al zei kost het veel teveel om het dan ook op tv te krijgen en wil je de sport interessant voor sponsoren houden moet het op tv zijn.
 
Ik zie eigenlijk 2 verschillende aspecten voorbijkomen in dit topic;
enerzijds een gehele nieuwe opzet, al dan niet bestaande naast de huidige opzet, met als doel het spannender en allrouder te maken waarin je een offday kan hebben zonder gelijk je kans op de titel te verspelen.
anderzijds om het meer op TV te krijgen om zodoende een groter publiek te bereiken wat weer meer moet leiden tot een grotere bekendheid en uiteindelijk een niveau verhoging van de sport opzich.

Om even met het tweede punt te beginnen; Het zou mooi zijn als ipv die 4 herhalingen uit te zenden ze gewoon de 4 kwalificatiewedstrijden zouden uitzenden. Dit zou al een grotere bekendheid geven aan meerdere atleten. Maar ja, of dit zal gebeuren. Waar zijn de tijden van de publieke omroep gebleven..


Voor een nieuwe opzet is het misschien leuk om de 12 sterkste finalisten van nederland per provincie te laten strijden voor punten. Dus bijvoorbeeld in elke 12 provincies van nederland één wedstrijd te organiseren. Een soort Sterkste Man "ere-divisie" Nederland. Krijg je dus:

Sterkste man van Drenthe
Sterkste man van Flevoland
Sterkste man vanFriesland
Sterkste man van Gelderland
Sterkste man van Groningen
Sterkste man van Limburg
Sterkste man van Noord-Brabant
Sterkste man van Noord-Holland
Sterkste man van Overijssel
Sterkste man van Utrecht
Sterkste man van Zeeland
Sterkste man van Zuid-Holland

12 wedstrijden met 12 dezelfde deelnemers. Met elke wedstrijdwinnaar 12pnt, de nummer 2 10pnt, de nummer 3 9pnt etc. Heb je een nederlandse Sterkste man competitie waarin dus na 12 wedstrijden je dus een eindklassering krijgt met een overalwinnaar, de allround Sterkste Man van het jaar.

Als je deze wedstrijden klasseert als de zogenaamde 'A' (Dé top van Nederland) competitie kan je hetzelfde met een 'B' en 'C' atleten doen. Waarin bijvoorbeeld atleten kunnen promoveren en degraderen.
Of ben ik nu te ver aan het denken? :)
 
Even ter aanvulling: Waarom de 12 provincies? De Sterkste Man van Nederland word je in alle provincies. Iedere provincie met zijn eigen (sub)-cultuur en eigen tradities en geschiedenis en achtergrond voor een wedstrijd. Dit dus ipv bijvoorbeeld 12 wedstrijden op één locatie wat al een stuk minder 'Nederland' is in mijn ogen!
 
Even ter aanvulling: Waarom de 12 provincies? De Sterkste Man van Nederland word je in alle provincies. Iedere provincie met zijn eigen (sub)-cultuur en eigen tradities en geschiedenis en achtergrond voor een wedstrijd. Dit dus ipv bijvoorbeeld 12 wedstrijden op één locatie wat al een stuk minder 'Nederland' is in mijn ogen!

Deze discussie heeft geen nut. De rechten liggen bij RTL en Sportomed. En dat zal de komende jaren ook zo blijven.
En 12 wedstrijden? Wanneer wil je die toch orgainiseren?
En hoeveel atleten ben je dan nodig?
Minstens 24. En je hebt er maar een stuk of 12 die op niveau mee kunnen draaien. Wat moeten die andere 12? Voor spek en boon mee doen?
Of ga je de gewichten aanpassen? En wordt het de snelste man i.p.v. de sterkste man?

Het idee van Fouad had wel wat.. Maar nu dwalen we af..
 
Deze discussie heeft geen nut. De rechten liggen bij RTL en Sportomed. En dat zal de komende jaren ook zo blijven.
En 12 wedstrijden? Wanneer wil je die toch orgainiseren?
En hoeveel atleten ben je dan nodig?
Minstens 24. En je hebt er maar een stuk of 12 die op niveau mee kunnen draaien. Wat moeten die andere 12? Voor spek en boon mee doen?
Of ga je de gewichten aanpassen? En wordt het de snelste man i.p.v. de sterkste man?

Het idee van Fouad had wel wat.. Maar nu dwalen we af..

Waarschijnlijk heb ik het een beetje vaag uitgelegd, maargoed, never mind. Was tenslotte slechts een idee'tje, meer niet. Ik probeer ook maar mee te denken.. :)
 
Laatst bewerkt:
Conclusie is dus dat het ambitieuze en imo best aantrekkelijke plan van Atlaslion in Nederland op dit moment moeilijk of niet haalbaar is.

Jammer, maar op zich is het systeem wat we nu hebben ook niet echt slecht. Je ziet de wedwstrijden steeds sneller vollopen, dus animo genoeg lijkt me.
En willen we nu echt overal de TV bij hebben? Lijkt mij niks iig.

Heb je op de dag van de finale een off-day, tja das best k*t, maar is dat niet met meerdere sporten zo. Elk jaar weer een kans om je te bewijzen.
 
Ik ben het sowieso eens met een andere opzet.
Misschien eens de B en C wedstrijden nationaal maken.
Sterkste Man van NL A-klasse
,, B-klasse
,, C-klasse:D

Of t/m 100kg en daarboven.

Kan ook: zoals bij BB naturals en Pro's.

Zijn diverse mogelijkheden om sporters die niet 120-150kg wegen ook een leuk kampioenschap te bezorgen en ook heel leuk voor het publiek denk ik.:D;)
 
Ik ben het sowieso eens met een andere opzet.
Misschien eens de B en C wedstrijden nationaal maken.
Sterkste Man van NL A-klasse
,, B-klasse
,, C-klasse:D

Of t/m 100kg en daarboven.

Kan ook: zoals bij BB naturals en Pro's.

Zijn diverse mogelijkheden om sporters die niet 120-150kg wegen ook een leuk kampioenschap te bezorgen en ook heel leuk voor het publiek denk ik.:D;)

Denk dat het publiek gewoon beesten wil zien die dingen kunnen die ze zelf niet kunnen.
 
Back
Naar boven