AndroidHealthClinic

Andere voeding met 70% proteïnen

Bezoekers in dit topic

Kyaravh

Novice
Lid geworden
1 mrt 2016
Berichten
1
Waardering
0
Hallo iedereen!

Ik bezig met afstuderen en het zou fantastisch zijn als jullie mij kunnen helpen. Ik heb een uiteraard leuke enquête gemaakt die minder dan 5 minuutjes duurt om in te vullen. Het gaat over hoe we het imago van het eten van insecten kunnen veranderen. Jullie zouden me ontzettend helpen als jullie dit even kunnen invullen EN eventueel delen op andere media zodat ik zoveel mogelijk mensen kan bereiken!

Via deze link ga je naar de enquête:
https://www.enquetesmaken.com/s/afstuderen

Veel liefs en alvast heel erg bedankt!! :D


Kyara
 
Hallo iedereen!

Ik bezig met afstuderen en het zou fantastisch zijn als jullie mij kunnen helpen. Ik heb een uiteraard leuke enquête gemaakt die minder dan 5 minuutjes duurt om in te vullen. Het gaat over hoe we het imago van het eten van insecten kunnen veranderen. Jullie zouden me ontzettend helpen als jullie dit even kunnen invullen EN eventueel delen op andere media zodat ik zoveel mogelijk mensen kan bereiken!

Via deze link ga je naar de enquête:
https://www.enquetesmaken.com/s/afstuderen

Veel liefs en alvast heel erg bedankt!! :D


Kyara

Maar hoe zit het aminozuren profiel er uit van de eiwitten van insecten? Is dat gelijk aan dat van rund bijvoorbeeld of beter of slechter?
 
Dus we gaan bear grylls nadoen?

 

Bijlagen

  • forum.bodybuilding.nl (4).mp4
    2 MB · Weergaven: 104
Hallo iedereen!

Ik bezig met afstuderen en het zou fantastisch zijn als jullie mij kunnen helpen. Ik heb een uiteraard leuke enquête gemaakt die minder dan 5 minuutjes duurt om in te vullen. Het gaat over hoe we het imago van het eten van insecten kunnen veranderen. Jullie zouden me ontzettend helpen als jullie dit even kunnen invullen EN eventueel delen op andere media zodat ik zoveel mogelijk mensen kan bereiken!

Via deze link ga je naar de enquête:
https://www.enquetesmaken.com/s/afstuderen

Veel liefs en alvast heel erg bedankt!! :D


Kyara
Heb laatst een presentatie gehad van een bedrijf (delibugs) dat insecten kweekt voor consumptie. Zij zijn de grootste van nl nu, leveren aan ah.
Ik stelde vragen over eiwitten, hij begon te vertellen dat het nodig was(het eten van insecten) om de wereldbevolking in de toekomst te kunnen voorzien van eiwitten, echter had je voor de hoeveelheid eiwitten van 100gr kip evenveel insecten nodig. Succes met 100gr sprinkhanen. Plus een klein potje was 6 euro.
Ik had wat meegenomen om aan andere te proeven maar ik zit er nog mee, in Nederland is het niet zo een succes, wel om het te gaan kweken voor de industrie en dan voornamelijk diervoeder.
 
Wat is de efficiëntie van eiwitten uit insecten eigenlijk t.o.v. andere dieren? Ervan uitgaande dat plantaardige bronnen een efficiëntie van 100% hebben (oké, 70% als je aminozuur profiel meerekent).

Want als je dan echt te wereld wilt verbeteren, kun je nog altijd beter soya/linzen/graan/etc. eten dan insecten.
 
Wat is de efficiëntie van eiwitten uit insecten eigenlijk t.o.v. andere dieren? Ervan uitgaande dat plantaardige bronnen een efficiëntie van 100% hebben (oké, 70% als je aminozuur profiel meerekent).

Want als je dan echt te wereld wilt verbeteren, kun je nog altijd beter soya/linzen/graan/etc. eten dan insecten.
Biologische waarden is goed, zelfde als vlees. Alleen is het handig als ze de eiwitten mogen extraheren alleen mag dat nog niet dus zit je vast aan hele insecten en dat moet je wel willen eten
 
Biologische waarden is goed, zelfde als vlees. Alleen is het handig als ze de eiwitten mogen extraheren alleen mag dat nog niet dus zit je vast aan hele insecten en dat moet je wel willen eten
Maar hoeveel plantaardige eiwitten zijn nodig voor een gram insecteneiwit? Niet dat dit te berekenen valt, maar als je dan echt efficiëntie wilt (dat lijkt me de reden om insecten te eten) dan beter gewoon volledig vegan gaan...
 
Maar hoeveel plantaardige eiwitten zijn nodig voor een gram insecteneiwit? Niet dat dit te berekenen valt, maar als je dan echt efficiëntie wilt (dat lijkt me de reden om insecten te eten) dan beter gewoon volledig vegan gaan...

De reden om insecte te eten is omdat ze er weer aan kunnen verdienen, het wordt een hype en qua voedingsstoffen is het best een goed product. Het wordt niet gekweekt om dat het een goedkoop product is. Hoeveel plantaardige eiwitten heb je nodig voor een biefstuk?

Het voer voor de insecten is ook speciaal voer en moet aan veel eisen voldoen, het mag geen micro-organismen bevatten, je kan ze niet een hand snijafval geven.
Delibugs had ook niet als visie om vlees of vis te vervangen maar een alternatief ernaast te creëren, maar prijstechnisch is het nog lang niet interessant.
 
Back
Naar boven