Fitness Seller

Breaking News Anderlecht wint Beker van België (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

LuckyLuciano

Ripped Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
12 jul 2007
Berichten
3.829
Waardering
0
Anderlecht wint Beker van België

Anderlecht heeft voor het eerst in 1994 de Beker van België gewonnen. Paars-wit versloeg in de finale AA Gent met 2-3. Het werd een bijzonder leuke wedstrijd met veel doelpunten, inzet en soms mooi voetbal.
De finale ontplofte vrijwel meteen. Een gekraakt schot van Ruiz kwam terecht bij Foley en de Ier trapte ongehinderd binnen. De reactie van Anderlecht kwam er al een minuut later. Jan Polak schoof de voorzet van Deschacht voorbij Jorgacevic.

Anderlecht kwam even later dicht bij een tweede doelpunt, maar de kopbal van Gillet strandde op de lat. Maar Gent speelde goed, met een uitstekende Fadiga in de rangen. Nog voor de rust klommen de Buffalo's zelfs opnieuw op voorsprong. Een schot van Olufade belandde tegen Van Damme en zette doelman Proto zo op het verkeerde been.

Ommekeer in tweede helft

Gent nam ook de beste start in de tweede helft. Eerst was er een kans voor Olufade, maar Proto redde goed. Nadien trapte Fadiga tegen de binnenkant van de paal. Pech voor Gent en Anderlecht kwam aanvankelijk niet verder dan een afstandschot van Biglia. Coach Ariël Jacobs gooide Ahmed Hassan in de strijd en even later kantelde de wedstrijd.

Een prima voorzet van invaller Thomas Chatelle bereikte Mbark Boussoufa en de Nederlandse Marokkaan kopte overhoeks, via de onderkant van de lat binnen. Drie minuten later zette paars-wit de scheve situatie helemaal recht. De schitterende actie begon bij Hassan en via een subliem hakje van Boussoufa kon Gillet scoren.

Nadien bleef het nog erg spannend, maar tot grote kansen kwam AA Gent niet meer. Anderlecht liet bij momenten nog mooie dingen zien en Hassan kwam nog dicht bij een doelpunt. Voor Anderlecht kan er een lang feest beginnen, Gent keert teleurgesteld naar huis.

:clap:
 
Proficiat. Cercle had het natuurlijk wel meer verdiend maarja ;)
 
Tegen wie ging Cercle er alweer uit? Tegen Standard zeker?

Ja, tegen Standard in Luik. Thuis wonnen we met 4-1, ik was er toen bij. Zalige wedstrijd :D

Wel zuur voor Cercle dat Standard later dan de Beker laat schieten door een aantal basisspelers op de bank te laten met het oog op de competitie :(
 
Dat was inderdaad erg sportief, dat hadden ze dat beter in de terugmatch tegen cercle gedaan.
 
Aaah, ik zie aan je foto dat je een boer bent. :D
 
hahaha :D
ik was net eitjes aan het koken en ik dacht
"wedden dat ik een reactie krijg waar 'boer' in staat"
geen zever :p
 
Wat ik de hele eerste helft aan't zeggen was tegen m'n pa... Dat ze Hassan verdorie op het veld sturen! Lang leve paarswit ;) :thumbs:
 
Prachtige wedstijd! Toch nog een prijs! Al bij al een goed seizoen gedraaid.
 
Prachtige wedstijd! Toch nog een prijs! Al bij al een goed seizoen gedraaid.

idd, wie had dit durven hopen in de eerste seizoenshelft?
vice-kampioen en bekerwinnaar, al bij al geslaagd seizoen!
" We're goin' crazy after every ****ing goal! "
 
idd, wie had dit durven hopen in de eerste seizoenshelft?

Ik. :D

In een andere topic heb ik gezegd dat ze Club Brugge nog zouden inhalen, toen stonden 7de op 13 punten ofzo.

LuckyLuciano = Genie
 
of topic enkele sterchelé grapjes

wat was het laatste bord waar Sterchelé uit at?
zijn dashboard..

wat was het laatste drankje dat hij nuttigde?
mort subite
 
sorry François , RIP!
 
De flarden van de wedstrijd die ik gezien heb, waren best leuk. Boussoufa was technisch weer een klasse apart. Al zou hij dat in de Premier League niet te dikwijls moeten proberen:p
 
Back
Naar boven