Fitness Seller

Androgel 50 mg vs Sustanon 250 mg voor Hypogonadisme (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

HgWells

Novice
Lid geworden
15 sep 2016
Berichten
6
Waardering
0
Lengte
1m75
Massa
91kg
Vetpercentage
25%
Hallo allemaal,

Ik lijd aan zware hypogonadisme. Mijn lichaam maakt quasi geen Testosteron aan door een slecht werkende hypofyse. Waarschijnlijk al heel mijn leven ! (ik ben nu 51)

Ik gebruik dus testosteron om mijn ziekte , niet om BB te doen.

Ik voel dus als geen ander de bijwerkingen van zowel geen testosteron als de goede werking als ik wel testosteron gebruik. Ik heb 6 maanden lang 's ochtends 2 x een zakje van 50 mg Testosteron Androgel gebruikt. Dit medicijn is niet terugbetaald. Een maand geleden schrijft de dokter mij Sustanon 250 voor , om de 3 weken. Als vervanger voor de Androgel.
2 weken geleden mijn eerste spuit gehad en het is net alsof ik helemaal niets testosteron in mijn lichaam heb.
Ik voel mij futloos, moe en helemaal niet energiek...

Hoeveel Sustanon 250 moet ik spuiten om dezelfde hoeveelheid testosteron binnen te krijgen als met 2 zakjes Androgel per dag ?

Moet ik misschien wat geduld hebben en meerdere Sus 250 laten "cumuleren" om een effect te voelen ?

Erg bedankt voor de antwoorden.
gr M
 
Laatst bewerkt:
iedere week een prik sust gaat je meer geven
 
weet ik dat snappen ze niet zo in nederland helaas
Helaas idd. Werd zelf helemaal weggestuurd. Test lag onder de referentie maar de dokter zei t is niet anders en moest t er maar mee doen
 
Hallo allemaal,

Ik lijd aan zware hypogonadisme. Mijn lichaam maakt quasi geen Testosteron aan door een slecht werkende hypofyse. Waarschijnlijk al heel mijn leven ! (ik ben nu 51)

Ik gebruik dus testosteron om mijn ziekte , niet om BB te doen.

Ik voel dus als geen ander de bijwerkingen van zowel geen testosteron als de goede werking als ik wel testosteron gebruik. Ik heb 6 maanden lang 's ochtends 2 x een zakje van 50 mg Testosteron Androgel gebruikt. Dit medicijn is niet terugbetaald. Een maand geleden schrijft de dokter mij Sustanon 250 voor , om de 3 weken. Als vervanger voor de Androgel.
2 weken geleden mijn eerste spuit gehad en het is net alsof ik helemaal niets testosteron in mijn lichaam heb.
Ik voel mij futloos, moe en helemaal niet energiek...

Hoeveel Sustanon 250 moet ik spuiten om dezelfde hoeveelheid testosteron binnen te krijgen als met 2 zakjes Androgel per dag ?

Moet ik misschien wat geduld hebben en meerdere Sus 250 laten "cumuleren" om een effect te voelen ?

Erg bedankt voor de antwoorden.
gr M
Eens in de 3 weken is te weinig om te laten accumuleren en slaat ook nog eens als een lul op een drumstel. Ongeveer een halve milliliter (125 mg) wekelijks zou beter moeten zijn voor stabielere bloedwaarden.

Nog beter zou zijn om testosteron enanthaat te gebruiken. Sustanon vind ik zelf een beetje een kutblend voor wekelijks of zelfs meerwekelijkse injecties omdat er korte esters inzitten. Korte esters betekend dat het een korte halfwaardetijd heeft en dus snel vrijkomt in je lichaam. Dit levert een hoge piek op, maar die snel afneemt in hoogte, waardoor je voor je volgende inject alweer aardig laag in testosteron zit.

Hieronder even inzichtelijk gemaakt wat de hoeveelheid mg testosteron er vrij komt uit het depot. Over een periode van 10 weken.

Sustanon 3 weekse injectie van 250 milligram. (1 ml)
sust e3w.jpg


Sustanon 1 weekse injectie van 125 milligram. (0,5 ml)
sust ew.jpg


Testosteron enanthaat 1 weekse injectie van 125 milligram.
teste ew.jpg


Uit bovenstaande grafieken is op te maken dat;
- Bij 3 weekse injectie de hoeveelheid testosteron dat vrijkomt uit het depot nagenoeg 0 is tegen de tijd dat de volgende prik gezet mag worden. Zoals je ziet ook extreme schommeling met een piek van 50 mg op dag 1 en dan een sterke afname.
- Bij de wekelijkse injectie van de halve hoeveelheid sustanon je alsnog aardig piekt en daalt. 30+ tot circa 5,5 mg/dag.
- Wekelijkse injectie van test-e varieer je tussen de 20 mg tot 8 mg per dag. Een stuk stabieler.

Je kan natuurlijk ook altijd nog overwegen om buiten de arts om nog extra zelf te regelen in het illegale circuit. :p
 
  • Like
Waarderingen: vntl
Bedankt voor de reacties. Ik heb mijn probleem voorgelegd aan de dokter en nu gaan we een bloedproef doen 10 dagen na de inspuiting sus 250. Ik ben benieuwd.
Volgens mijn gevoel denk ik dat ik 1 spuit per week moet krijgen. Ik bedoel dan dat ik van de klachten van op 0% testosteron te zitten af ben.
Die derde week zal voor mij onaanvaardbaar worden. Volgens hem mag je ook geen mix maken van gel en injecties (ik vraag mij af waarom niet).
Voor mij is het duidelijk : ofwel verhoog ik de frequenties van de sustanon 250, ofwel keer ik terug naar Androgel.
"sustanon 250 om de 3 weken" kan volgens mij een booster zijn voor iemand die lage testosteron heeft, maar werkt voor mij niet.
Ik begrijp trouwens niet dat een middel dat zo'n jojo effect heeft nog op de markt is na zo veel jaren.

Testosteron is een omstreden middel omdat het zoveel gebruikt wordt (in gigantische dosissen), maar voor mij is het medisch noodzakelijk tot eind van mijn dagen in nog relatief lage dosis.
 
Bedankt voor de reacties. Ik heb mijn probleem voorgelegd aan de dokter en nu gaan we een bloedproef doen 10 dagen na de inspuiting sus 250. Ik ben benieuwd.
Volgens mijn gevoel denk ik dat ik 1 spuit per week moet krijgen. Ik bedoel dan dat ik van de klachten van op 0% testosteron te zitten af ben.
Die derde week zal voor mij onaanvaardbaar worden. Volgens hem mag je ook geen mix maken van gel en injecties (ik vraag mij af waarom niet).
Voor mij is het duidelijk : ofwel verhoog ik de frequenties van de sustanon 250, ofwel keer ik terug naar Androgel.
"sustanon 250 om de 3 weken" kan volgens mij een booster zijn voor iemand die lage testosteron heeft, maar werkt voor mij niet.
Ik begrijp trouwens niet dat een middel dat zo'n jojo effect heeft nog op de markt is na zo veel jaren.

Testosteron is een omstreden middel omdat het zoveel gebruikt wordt (in gigantische dosissen), maar voor mij is het medisch noodzakelijk tot eind van mijn dagen in nog relatief lage dosis.
in nederland is trt nog een groot taboe helaas
 
Bedankt voor de reacties. Ik heb mijn probleem voorgelegd aan de dokter en nu gaan we een bloedproef doen 10 dagen na de inspuiting sus 250. Ik ben benieuwd.
Volgens mijn gevoel denk ik dat ik 1 spuit per week moet krijgen. Ik bedoel dan dat ik van de klachten van op 0% testosteron te zitten af ben.
Die derde week zal voor mij onaanvaardbaar worden. Volgens hem mag je ook geen mix maken van gel en injecties (ik vraag mij af waarom niet).
Voor mij is het duidelijk : ofwel verhoog ik de frequenties van de sustanon 250, ofwel keer ik terug naar Androgel.
"sustanon 250 om de 3 weken" kan volgens mij een booster zijn voor iemand die lage testosteron heeft, maar werkt voor mij niet.
Ik begrijp trouwens niet dat een middel dat zo'n jojo effect heeft nog op de markt is na zo veel jaren.

Testosteron is een omstreden middel omdat het zoveel gebruikt wordt (in gigantische dosissen), maar voor mij is het medisch noodzakelijk tot eind van mijn dagen in nog relatief lage dosis.

Een andere suggestie is om Nebido te vragen. Is testosteron undecoanate. Dan volstaat 1x in de 3 maanden een prik van 4ml. Dan behoef je dus maar 4 prikken per jaar. Google anders maar eens, misschien vind je dit gebruiksvriendelijker. Just ter info.
Succes..
 
Een andere suggestie is om Nebido te vragen. Is testosteron undecoanate. Dan volstaat 1x in de 3 maanden een prik van 4ml. Dan behoef je dus maar 4 prikken per jaar. Google anders maar eens, misschien vind je dit gebruiksvriendelijker. Just ter info.
Succes..

Bedankt voor de info. Ik ga vooreerst proberen met Sustanon 250 om de drie weken en indien nodig de frequentie van inspuitingen verhogen.

Nog een vraagje : ik voelde mij van de eerste prik Sustanon redelijk belabberd (grieperig gevoel, misselijk) is dat van voorbijgaande aard en alleen in het begin (bijvoorbeeld dat je lichaam de "esters" moet leren metaboliseren) ? Van mijn Androgel nooit 1 keer beroerd geweest...

thnx !
 
2 vraagjes :

1) Nog een bijkomend vraagje i.v.m. Sustanon 250. Ik voel mij sinds de eerste inspuiting, nu 18 dagen geleden, echt ziek. Spierpijn over heel mijn lichaam, grieperig, misselijk. Van de verwachte effecten ook geen sprake tot nu toe...
Is dat gekend bij Sustanon gebruikers en is dat omdat je dat spul gewoon moet worden ? Blijkbaar zijn die esters vreemde voorwerpen voor je lichaam en moet het lichaam "trainen" om dat spul af te breken. Ik hoop dat de bijwerkingen vanaf spuit 2 weg zullen gaan. Ik ben van plan om 4 spuiten te nemen e3w.

2) Hoeveel testosteron heb je eigenlijk in je lichaam (bloedwaarden) met Sustanon ? Gemeten had ik een level van 20 (!) terwijl dat normaal 300 à 500 moet zijn. (sorry ik ken de eenheid niet).

thankx buds !
 
48 uur na 250 sust zat ik op 96 nmol
Wel handig om even eenheden erbij te vermelden.
Wanneer was die 20 gemeten? Vlak voor je shot na 3 weken?

Wat bedoel je met 4 spuiten e3w? Wat voor dosering wil je dan nemen?
 
Ik ben terug overgeschakeld op Androgel, voor mij persoonlijk extreem veel beter (voor de problemen die ik heb, hypogonadisme) dan Sustanon 250.
 
Ik ben terug overgeschakeld op Androgel, voor mij persoonlijk extreem veel beter (voor de problemen die ik heb, hypogonadisme) dan Sustanon 250.

Wat waren voor jou de nadelen op sustanon?
 
Wat waren voor jou de nadelen op sustanon?

Bij mij waren de bijwerkingen héél sterk aanwezig : Misselijkheid, griepachtig gevoel, hoesten, water op de longen. Bovendien gaf de sustanon mij niet hetzelfde gevoel als de Androgel. Sustanon is dus helemaal mijn ding niet. Waarschijnlijk allergisch aan één van de esters.
 
Back
Naar boven