XXL Nutrition

Androgel en te hoog Hb en Ht en

Bezoekers in dit topic

Johnverhoef

Cool Novice
Lid geworden
2 apr 2018
Berichten
58
Waardering
2
Lengte
1m82
Massa
115kg
hallo, ik man 66 jaar , sinds jaar aan de Andr g tijdens gebruik androgel wisselde bloedwaarden testosteton, rest steeds goed.
Nu voor controle internist, voor diabetes2, vind Hb te hoog. Ging uitgebreide bloedonderzoek doen.
En op Jak2 en V617F schrik ik van.
Uitslag bloed van huisarts gekregen.
Erytrocyten 6.4
Hematocrietwaarde ht 0,55 te hoog
Hemoglobine Hb 11.2 te hoog
Erythrooe 6IU/L 4/29 is 6. Te hoog

Tirombociten goed denk ik 178
Leukocyten gied denk ik 6.3
Lyfociyten absoluut 1

Kan dus ook polycythemia vera zijn. Gen onderzoek nog niet bekend.
Testosteton maand geleden 19.1.

Vraag het kan dus op komen 4 pompjes andr g 16.2. Is 81 mg p dag.
Maar voel me verder goed, meer energie, pshychies sterker etc.
Als internist andr g aanwijst als oorzaak, moet ik dan stoppen?
Of help afbouwen ook? Zonder zou ik als dooie op de bank liggen, echt plat, geen energie futloos etc.
Ander bloed onderzoek wees jaar geleden geen afwijking, testosteron toen 13.3 uroloog vond onderkant norm en gaf andro..g

Wat voor advies ,kennis is hier aanwezig ?
Wil in feite niet van Andro..g af, nu weer mens, daarvoor vaatdoek.
Heb idee dat internist niet veel weet van Andro..g
 
Hier is echt geen touw aan vast te knopen.
 
Hier is echt geen touw aan vast te knopen.

-> elke dag duiken er wel een paar van dit soort posten op, nét even wat te voortvarend openen met hoi hoi en daarna gelijk informatie spuien in telegramstijl zonder netjes geformuleerde gerichte vragen, even voor de duidelijkheid: iemand van 66 schrijft zéker niet zo, voor al deze posts geldt

a83b587c44b7a79aeae79cef16cb9e89.png
 
Laatst bewerkt:
google translate??
 
Doen we:
Привет, мне 66 лет, так как в прошлом году у Андрэ г во время использования андрогеля обменялся тестостерон крови, остается всегда хорошо.
Теперь для терапевта по контролю, для диабета2, найти Hb слишком высоко. Пошел делать обширные анализы крови.
А на Jak2 и V617F я в шоке.
Приведите кровь от доктора.
Эритроциты 6.4
Значение гематокрита ht 0,55 слишком высоко
Слишком высокий гемоглобин Hb 11,2
Erythrooe 6IU / L 4/29 - 6. Слишком высоко

Тиромбоцитен ну думаю 178
Лейкоциты, я думаю, 6,3
Лимфоциты абсолютно 1

Следовательно, также может быть полицитемия вера. Gen исследования еще не известны.
Тестостерон месяц назад 19.1.

Так что спросите, это может подойти 4 насоса и 16,2. Составляет 81 мг в день.
Но чувствую себя хорошо, больше энергии, сильные психики и т. Д.
Если терапевт назначил andr g причиной, я должен остановиться?
Или помочь уменьшить его? Без него я бы лежал на диване как мертвый, действительно плоский, без энергии безжизненный и т. Д.
Другие анализы крови не показали аномалий лет назад, тестостерон, когда 13,3 уролог обнаружил нижнюю норму и дал andro..g

Какой совет, знания здесь присутствуют?
На самом деле, не хочу избавляться от Андро..г, теперь опять человек, за эту посуду.
Есть идея, что терапевт не знает много об Андро ...
Privet, mne 66 let, tak kak v proshlom godu u Andre g vo vremya ispol'zovaniya androgelya obmenyalsya testosteron krovi, ostayetsya vsegda khorosho.
Teper' dlya terapevta po kontrolyu, dlya diabeta2, nayti Hb slishkom vysoko. Poshel delat' obshirnyye analizy krovi.
A na Jak2 i V617F ya v shoke.
Privedite krov' ot doktora.
Eritrotsity 6.4
Znacheniye gematokrita ht 0,55 slishkom vysoko
Slishkom vysokiy gemoglobin Hb 11,2
Erythrooe 6IU / L 4/29 - 6. Slishkom vysoko

Tirombotsiten nu dumayu 178
Leykotsity, ya dumayu, 6,3
Limfotsity absolyutno 1

Sledovatel'no, takzhe mozhet byt' politsitemiya vera. Gen issledovaniya yeshche ne izvestny.
Testosteron mesyats nazad 19.1.

Tak chto sprosite, eto mozhet podoyti 4 nasosa i 16,2. Sostavlyayet 81 mg v den'.
No chuvstvuyu sebya khorosho, bol'she energii, sil'nyye psikhiki i t. D.
Yesli terapevt naznachil andr g prichinoy, ya dolzhen ostanovit'sya?
Ili pomoch' umen'shit' yego? Bez nego ya by lezhal na divane kak mertvyy, deystvitel'no ploskiy, bez energii bezzhiznennyy i t. D.
Drugiye analizy krovi ne pokazali anomaliy let nazad, testosteron, kogda 13,3 urolog obnaruzhil nizhnyuyu normu i dal andro..g

Kakoy sovet, znaniya zdes' prisutstvuyut?
Na samom dele, ne khochu izbavlyat'sya ot Andro..g, teper' opyat' chelovek, za etu posudu.
Yest' ideya, chto terapevt ne znayet mnogo ob Andro ...
 
-> elke dag duiken er wel een paar van dit soort posten op, nét even wat te voortvarend openen met hoi hoi en daarna gelijk informatie spuien in telegramstijl zonder netjes geformuleerde gerichte vragen, even voor de duidelijkheid: iemand van 66 schrijft zéker niet zo, voor al deze posts geldt

a83b587c44b7a79aeae79cef16cb9e89.png
Iemand van 66 met hersenschade?
 
Ik zie in je eerdere post ook dat je last hebt/had van vermoeidheid, diabetes type 2 en erectieproblemen. Aan je stats te zien obesitas. Nu dus ook dik bloed. Heeft de dokter het woord "slaapapneu" al laten vallen?
 
-> elke dag duiken er wel een paar van dit soort posten op, nét even wat te voortvarend openen met hoi hoi en daarna gelijk informatie spuien in telegramstijl zonder netjes geformuleerde gerichte vragen, even voor de duidelijkheid: iemand van 66 schrijft zéker niet zo, voor al deze posts geldt

a83b587c44b7a79aeae79cef16cb9e89.png
Toch 66 en geen hersenschade . Peter onder begrijpt het wel.
 
Ik zie in je eerdere post ook dat je last hebt/had van vermoeidheid, diabetes type 2 en erectieproblemen. Aan je stats te zien obesitas. Nu dus ook dik bloed. Heeft de dokter het woord "slaapapneu" al laten vallen?
Ja klopt ,ik gebruik een apneu apparaat , daardoor nu goede waarden mee.
Al bijna 2 jaar.
 
Laatst bewerkt:
Heb je al geprobeerd om af te vallen?
Want dit zal veel meespelen en ook voor je diabetes.

Staat er nog verder bloedonderzoek of bespreking van de resultaten hiervan op de planning.

Want dit is geheel persoonlijk en niemand is gelijk.
 
Dacht dat kort formuleren duidelijk was.
Maar Oke , ik zal met voorspel doen.
Ik ben een man 66 met diabetes 2.
Dit redelijk onder controle.
Ik was voor controle van de suiker bij de internist , deze zag wat hogere waarde bloed , en liet uitgebreid bloedonderzoek doen en ook een controle op genetische gen genaamd
Jak2,
De uitslag bloed onderzoek waren enkele waarden te hoog.
Daarbij androgel gebruik is mijn vraag
Als door androgel de bloedwaarden te hoog zijn , moet je dan stoppen met gebruik androgel of is minderen dan ook al voldoende?
Zou niet zonder androgel kunnen. Dan Total löss.
Of als uitslag gen niet goed is, dan is de VS ziekte is kwaadaardige bloedziekte.
Hopelijk nu duidelijker
 
Heb je al geprobeerd om af te vallen?
Want dit zal veel meespelen en ook voor je diabetes.

Staat er nog verder bloedonderzoek of bespreking van de resultaten hiervan op de planning.

Want dit is geheel persoonlijk en niemand is gelijk.
Hallo eind febr bespreking internist dan ook gen onderzoek bekend.
 
Doen we:
Привет, мне 66 лет, так как в прошлом году у Андрэ г во время использования андрогеля обменялся тестостерон крови, остается всегда хорошо.
Теперь для терапевта по контролю, для диабета2, найти Hb слишком высоко. Пошел делать обширные анализы крови.
А на Jak2 и V617F я в шоке.
Приведите кровь от доктора.
Эритроциты 6.4
Значение гематокрита ht 0,55 слишком высоко
Слишком высокий гемоглобин Hb 11,2
Erythrooe 6IU / L 4/29 - 6. Слишком высоко

Тиромбоцитен ну думаю 178
Лейкоциты, я думаю, 6,3
Лимфоциты абсолютно 1

Следовательно, также может быть полицитемия вера. Gen исследования еще не известны.
Тестостерон месяц назад 19.1.

Так что спросите, это может подойти 4 насоса и 16,2. Составляет 81 мг в день.
Но чувствую себя хорошо, больше энергии, сильные психики и т. Д.
Если терапевт назначил andr g причиной, я должен остановиться?
Или помочь уменьшить его? Без него я бы лежал на диване как мертвый, действительно плоский, без энергии безжизненный и т. Д.
Другие анализы крови не показали аномалий лет назад, тестостерон, когда 13,3 уролог обнаружил нижнюю норму и дал andro..g

Какой совет, знания здесь присутствуют?
На самом деле, не хочу избавляться от Андро..г, теперь опять человек, за эту посуду.
Есть идея, что терапевт не знает много об Андро ...
Privet, mne 66 let, tak kak v proshlom godu u Andre g vo vremya ispol'zovaniya androgelya obmenyalsya testosteron krovi, ostayetsya vsegda khorosho.
Teper' dlya terapevta po kontrolyu, dlya diabeta2, nayti Hb slishkom vysoko. Poshel delat' obshirnyye analizy krovi.
A na Jak2 i V617F ya v shoke.
Privedite krov' ot doktora.
Eritrotsity 6.4
Znacheniye gematokrita ht 0,55 slishkom vysoko
Slishkom vysokiy gemoglobin Hb 11,2
Erythrooe 6IU / L 4/29 - 6. Slishkom vysoko

Tirombotsiten nu dumayu 178
Leykotsity, ya dumayu, 6,3
Limfotsity absolyutno 1

Sledovatel'no, takzhe mozhet byt' politsitemiya vera. Gen issledovaniya yeshche ne izvestny.
Testosteron mesyats nazad 19.1.

Tak chto sprosite, eto mozhet podoyti 4 nasosa i 16,2. Sostavlyayet 81 mg v den'.
No chuvstvuyu sebya khorosho, bol'she energii, sil'nyye psikhiki i t. D.
Yesli terapevt naznachil andr g prichinoy, ya dolzhen ostanovit'sya?
Ili pomoch' umen'shit' yego? Bez nego ya by lezhal na divane kak mertvyy, deystvitel'no ploskiy, bez energii bezzhiznennyy i t. D.
Drugiye analizy krovi ne pokazali anomaliy let nazad, testosteron, kogda 13,3 urolog obnaruzhil nizhnyuyu normu i dal andro..g

Kakoy sovet, znaniya zdes' prisutstvuyut?
Na samom dele, ne khochu izbavlyat'sya ot Andro..g, teper' opyat' chelovek, za etu posudu.
Yest' ideya, chto terapevt ne znayet mnogo ob Andro ...
 
Kijk dit begrijp ik nu niet
 
Heb je al geprobeerd om af te vallen?
Want dit zal veel meespelen en ook voor je diabetes.

Staat er nog verder bloedonderzoek of bespreking van de resultaten hiervan op de planning.

Want dit is geheel persoonlijk en niemand is gelijk.
Bedankt voor je normale reactie
 
Leuke reactie , ook te hoog testosteron?
 
-> elke dag duiken er wel een paar van dit soort posten op, nét even wat te voortvarend openen met hoi hoi en daarna gelijk informatie spuien in telegramstijl zonder netjes geformuleerde gerichte vragen, even voor de duidelijkheid: iemand van 66 schrijft zéker niet zo, voor al deze posts geldt

a83b587c44b7a79aeae79cef16cb9e89.png
Gewoon lezen dan best te begrijpen denk ik
 
Hematocriet is slechts 0.5 te hoog (ref 0.41-0.5) en kan verhoogd worden door AAS gebruik. Maar het is maar een minimale verhoging (zie ook onderstaande tekst over uitleg hematocriet)
Hemoglobine is 11.2 (ref. 8.5-11) Dus nauwelijks verhoogd en dit kan ook varieren.
Erytrocyten zijn niet te hoog. Zitten aan de bovengrens. (ref. 4.3-6)

Overal op internet staat uitgelegd dat als je zuurstoftransport in je lijf minder efficient is dat dit tot gevolg kan hebben dat je meer rode bloedcellen aanmaakt. Dus je hematocriet gaat omhoog. Is niets geks aan gezien je overgewicht hebt en wss ook je conditie niet zo goed zal zijn (weinig uithoudingsvermogen of snel buiten adem)
Dus ik zou me er niet te druk om maken.

Beste wat je kan doen is simpelweg afvallen. Dat is goed voor je diabetes, je slaapapneu wordt er minder van en het heeft gewoon veel meer voordelen.
En als je conditie verbetererd en dus het transport van zuurstof door je lijf zal ook je hematocriet wss wel wat lager gaan worden.
Uiteraard ben ik geen arts.. Maar met de algemeen bekende info op internet kan je wel het grootste deel van je uitslagen linken aan je gewicht.
Maar om zeker te weten overleg met je arts.

Hier de link over hematocriet.
https://labuitslag.nl/bloedtest/hematocriet/
 
Gewoon lezen dan best te begrijpen denk ik

Hier doe je het dus weer die telegramstijl. Voluit zou het zijn "als je gewoon zou lezen is het best te begrijpen denk ik". Ik heb door de week op kantoor ook een paar hapsnurken als jij die een kwartier allerlei brainwaves en gedachtenkronkels hebben en daarvan alleen de laatste 2 woorden op een geeltje op mijn bureau plakken "zometeen doen?" Het geeltje gaat linea recta de prullenbak in en als er een dikke zaterdageditie van de telegraaf in de buurt ligt dan rol ik die op en pets deze dan op een van de fontanellen van de hapsnurk. It's the only way.
 
Back
Naar boven