MuscleMeat

Peiling Androgel switch naar Nebido naar Sustanon (2 bezoekers)

TRT for life: Nebido of Sustanon?

  • Nebido

    Stemmen: 14 45,2%
  • Sustanon

    Stemmen: 17 54,8%

  • Totaal stemmers
    31

Bezoekers in dit topic

Maak een afspraak met Andros en leg het uit en vraag of ze eens een bloedafname kunnen doen 9 weken na een inject. Dit zijn toch vragen voor je dokter. Je begint al van alles te veronderstellen zoals oestrogeen skyhigh terwijl dit er misschien iets mee te maken heeft. Enkel een bloedafname kan bepalen of er waardes te hoog of te laag zijn.
 
Maak een afspraak met Andros en leg het uit en vraag of ze eens een bloedafname kunnen doen 9 weken na een inject. Dit zijn toch vragen voor je dokter. Je begint al van alles te veronderstellen zoals oestrogeen skyhigh terwijl dit er misschien iets mee te maken heeft. Enkel een bloedafname kan bepalen of er waardes te hoog of te laag zijn.
Zou ik ook doen. Ik zou zelfs begin midden en op 9 weken bloed durven laten nemen. Om de 10 weken lijkt me lang ivm pieken en dalen. Volgens wat ik over nebido gelezen heb toch.
 
Dr Vollon weet wat hij doet. Ik ben nog niet lang geleden ook op consult geweest bij hem, heb bloed laten nemen en ben nu ook begonnen met 1 testocap per dag, 25 mg dhea en nog wat vitamines en mineralen. Schildklierhormoon ook maar dat laat ik nog even. Hij probeert vooral vrije testosteron te verhogen met een lichte dosis testosteron en dhea. Indien je zeer hoge testosteronwaardes wil, moet je bij hem niet zijn. Schrijft ook de nodige vitamines, Q10, enz... Hij optimaliseert niet enkel hormonen maar bekijkt het totale plaatje. Binnen een paar maanden opnieuw bloedafname.
Bij hem moet je idd niet zijn voor torenhoge testo waardes. Ben tevreden over zn aanpak.
Maar vraag me wel af of injecties een verschil zouden maken voor mij
 
Maak een afspraak met Andros en leg het uit en vraag of ze eens een bloedafname kunnen doen 9 weken na een inject. Dit zijn toch vragen voor je dokter. Je begint al van alles te veronderstellen zoals oestrogeen skyhigh terwijl dit er misschien iets mee te maken heeft. Enkel een bloedafname kan bepalen of er waardes te hoog of te laag zijn.

Bedankt voor je reactie.

Nou, de voorlaatste keer dat er geprikt is bij Andros was dat na 10 weken waarbij ik een T waarde van 14 nmol had (zo uit mijn hoofd). Nette dalwaarde, maar dat is niet waar ik mij druk over maak.
Daar ik me, zoals gezegd, de eerste en de laatste weken niet al te best voel én daarnaast het feit dat zij slechts T + hematocriet kunnen testen geeft mij dit reden tot twijfel of dit wel gedegen begeleiding is.
Je kunt toch niet iemand iets voorschrijven en vervolgens een extreem oppervlakkig bloedbeeld als uitgangspunt nemen?

Bedoel je dat ik een additionele, meer uitgebreide bloedafname bij mijn huisarts zou moeten laten doen?
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor je reactie.

Nou, de voorlaatste keer dat er geprikt is bij Andros was dat na 10 weken waarbij ik een T waarde van 14 nmol had (zo uit mijn hoofd). Nette dalwaarde, maar dat is niet waar ik mij druk over maak.
Daar ik me, zoals gezegd, de eerste en de laatste weken niet al te best voel én daarnaast het feit dat zij slechts T + hematocriet kunnen testen geeft mij dit reden tot twijfel of dit wel gedegen begeleiding is.
Je kunt toch niet iemand iets voorschrijven en vervolgens een extreem oppervlakkig bloedbeeld als uitgangspunt nemen?

Bedoel je dat ik een additionele, meer uitgebreide bloedafname bij mijn huisarts zou moeten laten doen?
Hier om de 4 maand bloedafname. En daar wordt alles bekeken.
Vrij test,fsh,lh,dhea,oestradiol,progesteron,test bind glob prolactine,chol,lever,nieren,schildklier. 3 blz vol.
 
Bedankt voor je reactie.

Nou, de voorlaatste keer dat er geprikt is bij Andros was dat na 10 weken waarbij ik een T waarde van 14 nmol had (zo uit mijn hoofd). Nette dalwaarde, maar dat is niet waar ik mij druk over maak.
Daar ik me, zoals gezegd, de eerste en de laatste weken niet al te best voel én daarnaast het feit dat zij slechts T + hematocriet kunnen testen geeft mij dit reden tot twijfel of dit wel gedegen begeleiding is.
Je kunt toch niet iemand iets voorschrijven en vervolgens een extreem oppervlakkig bloedbeeld als uitgangspunt nemen?

Bedoel je dat ik een additionele, meer uitgebreide bloedafname bij mijn huisarts zou moeten laten doen?
Nee, je probleem uitleggen aan de dokter die je behandelt bij Andros maar indien je na 10 weken 14 nmol/l als waarde hebt, ligt je probleem toch al niet aan te lage testosteronwaarde.
 
Bij hem moet je idd niet zijn voor torenhoge testo waardes. Ben tevreden over zn aanpak.
Maar vraag me wel af of injecties een verschil zouden maken voor mij
Ik ben nu ook bij hem begonnen en ik geloof ook in zijn aanpak. Het gaat hem bij mij over gezondheid en optimalisatie van hormonen. Ik zie niet in waarom ik een testosteronwaarde van 25 mol/l zou moeten hebben terwijl dat helemaal niet nodig is.
 
Ik ben nu ook bij hem begonnen en ik geloof ook in zijn aanpak. Het gaat hem bij mij over gezondheid en optimalisatie van hormonen. Ik zie niet in waarom ik een testosteronwaarde van 25 mol/l zou moeten hebben terwijl dat helemaal niet nodig is.
Hier is het ook normale gezonde waardes en verminderen van de klachten. Hij mikt op waardes die zowat in het midden liggen.refwaardes vrij t 0.198- 0.619 nmol. Hij wil me rond de 0.400 nmol hebben.
 
Hier is het ook normale gezonde waardes en verminderen van de klachten. Hij mikt op waardes die zowat in het midden liggen.refwaardes vrij t 0.198- 0.619 nmol. Hij wil me rond de 0.400 nmol hebben.
Dat heeft hij mij ook gezegd. Rond 0,400 nmol.
 
Nee, je probleem uitleggen aan de dokter die je behandelt bij Andros maar indien je na 10 weken 14 nmol/l als waarde hebt, ligt je probleem toch al niet aan te lage testosteronwaarde.

Wellicht ten overvloede skydirk, maar ik maak me dus GEEN zorgen over mijn testosteronwaarde.

Wel over het feit dat ik mij bij tijd en wijle matig voel + het feit dat we twee jaar onder weg zijn met TRT en er slechts naar twee markers wordt gekeken en shbg/free T/oestrogeen etc totaal buiten beschouwing wordt gelaten. Dit is toch niet professioneel?
 
Ik heb eens gelezen dat dat het probleem met nebido is. om de 10 weken 1 injectie. In het begin een hoge piek. dan zak je een tijd terug naar normalere waarden en een tijd voor je volgende inject zit je weer onder de normale waardes waardoor je je ook slecht kan voelen.

Ik heb er geen ervaring mee,maar dat is wat ik regelmatig tegen gekomen ben in artikels.

Ikzelf heb enkel ervaring met Testocaps en DHEA als HRT via de doc.

Moggeh,

Door secundaire hypogonadisme gebruik ik de afgelopen 4 jaar tot aan mijn dood helaas TRT.
Ik ben begonnen met androgel, die ik dagelijks moest insmeren, maar hier ben ik snel mee gestopt.

Ik had de keuze tussen Sustanon of Nebido, waarbij vermeld werd dat sustanon wekelijks werd toegediend en Nebido 1 maal per 10-14 weken.
Omdat ik dus best groot ben heb ik mijn Endocrinoloog kunnen overtuigen om het om de 10 weken toe te dienen (sinds 1,5jaar 8 wekelijks).

Nebido is een product dat er voor zorgt dat je gedurende deze periode een redelijk geleidelijke waarde behoudt, pieken en dalen is dus niet van toepassing wanneer je je kickstart periode hebt gehad. In het begin had ik 3 maandelijks bloedcontroles, vervolgens 6 maandelijks en sinds de laatste keer mag ik jaarlijks terug komen, waarbij ik altijd mijn bloedtest heb laten doen tussen week 5 en ook in week 9 & 10. Mijn waardes zaten hierbij altijd tussen 15nmol/l - 22 nmol/l.
9,8-28,1 nmol/l is gezond, aldus de endocrinoloog. (
Laatst zat ik op 30,1, maar dit was een aantal weken na het eindigen van mijn eerste AAS kuur, maar verder waren mijn waardes gelukkig alsnog goed.)

Mijn Oestrogeen was laatst ook gemeten, omdat ik soms ook erg down kan zijn. Maar helaas is dit bij mij al het geval sinds voor dat ik uberhaubt TRT begon. Ik zou als ik jou was That dude gewoon vragen of er meer waardes gemeten kunnen worden als je denkt dat deze wellicht afwijken door de TRT. Een goede endocrinoloog zal hier open voor staan.

Als er interesse is kan ik van het weekend zoeken naar mijn bloed resultaten over de afgelopen paar jaar (moet ik even zoeken)
 
Moggeh,

Door secundaire hypogonadisme gebruik ik de afgelopen 4 jaar tot aan mijn dood helaas TRT.
Ik ben begonnen met androgel, die ik dagelijks moest insmeren, maar hier ben ik snel mee gestopt.

Ik had de keuze tussen Sustanon of Nebido, waarbij vermeld werd dat sustanon wekelijks werd toegediend en Nebido 1 maal per 10-14 weken.
Omdat ik dus best groot ben heb ik mijn Endocrinoloog kunnen overtuigen om het om de 10 weken toe te dienen (sinds 1,5jaar 8 wekelijks).

Nebido is een product dat er voor zorgt dat je gedurende deze periode een redelijk geleidelijke waarde behoudt, pieken en dalen is dus niet van toepassing wanneer je je kickstart periode hebt gehad. In het begin had ik 3 maandelijks bloedcontroles, vervolgens 6 maandelijks en sinds de laatste keer mag ik jaarlijks terug komen, waarbij ik altijd mijn bloedtest heb laten doen tussen week 5 en ook in week 9 & 10. Mijn waardes zaten hierbij altijd tussen 15nmol/l - 22 nmol/l.
9,8-28,1 nmol/l is gezond, aldus de endocrinoloog. (
Laatst zat ik op 30,1, maar dit was een aantal weken na het eindigen van mijn eerste AAS kuur, maar verder waren mijn waardes gelukkig alsnog goed.)

Mijn Oestrogeen was laatst ook gemeten, omdat ik soms ook erg down kan zijn. Maar helaas is dit bij mij al het geval sinds voor dat ik uberhaubt TRT begon. Ik zou als ik jou was That dude gewoon vragen of er meer waardes gemeten kunnen worden als je denkt dat deze wellicht afwijken door de TRT. Een goede endocrinoloog zal hier open voor staan.

Als er interesse is kan ik van het weekend zoeken naar mijn bloed resultaten over de afgelopen paar jaar (moet ik even zoeken)
Waardoor is het secundair als ik vragen mag ?
 
Waardoor is het secundair als ik vragen mag ?
Helaas geven mijn hersenen het signaal niet door dat er testosteron geproduceerd moet worden. Ik ben op 22 jarige leeftijd dus naar de dokter gegaan, waarbij dit is vastgesteld. TRT is voor mij dus een noodzaak geweest om uberhaubt ooit de pubertijdsfase te kunnen bereiken. Domme pech helaas.. Maar gelukkig bestaat testosteron die we gewoon kunnen toedienen! Ook voor medische redenen.

En toevallig zit ik in dit wereldje I guess
 
Helaas geven mijn hersenen het signaal niet door dat er testosteron geproduceerd moet worden. Ik ben op 22 jarige leeftijd dus naar de dokter gegaan, waarbij dit is vastgesteld. TRT is voor mij dus een noodzaak geweest om uberhaubt ooit de pubertijdsfase te kunnen bereiken. Domme pech helaas.. Maar gelukkig bestaat testosteron die we gewoon kunnen toedienen! Ook voor medische redenen.

En toevallig zit ik in dit wereldje I guess
Zelfde hier ...
 
Wellicht ten overvloede skydirk, maar ik maak me dus GEEN zorgen over mijn testosteronwaarde.

Wel over het feit dat ik mij bij tijd en wijle matig voel + het feit dat we twee jaar onder weg zijn met TRT en er slechts naar twee markers wordt gekeken en shbg/free T/oestrogeen etc totaal buiten beschouwing wordt gelaten. Dit is toch niet professioneel?
Ik ben benieuwd hoe het nu met je gaat? Heb je nog recent je bloed laten controleren, welke waarden gaven die aan? Heb je wel eens overwogen wekelijks sustanon te proberen, dat is significant goedkoper imo.
 
Zin in een dikke update? Lets gooooo.

Nebido: conclusie na 1,5 jaar.
Nou, de premisse van Nebido, 1 prik per 10 weken en stabiele levels, bleek voor mij persoonlijk te mooi om waar te zijn. Zoals ik al melde in mijn eerdere posts, voelde ik mij de eerste weken en de laatste weken niet lekker op Nebido. Beter dan dat ik mij voelde toen ik nog niets nam? Ja, absoluut. Echter, heb ik bijna nooit ervaren dat ik mijzelf nou goed voelde. Ik begrijp dat "jezelf goed voelen" een vrij wazig begrip is, maar eenieder die low T klachten heeft of heeft gehad zal begrijpen wat ik bedoel.
1601369182854.png

Ik vermoed dat mijn lichaam op Nebido gewoon niet lekker reageert op 10 weken lang dalende levels. Daarnaast vind ik 1,5 jaar lang genoeg om er een solide persoonlijke mening over te kunnen vormen. Ik heb mij goed ingelezen op oa Excelmale.com waar Nebido (ex)gebruikers vaak dezelfde ervaring delen.


Switch naar Sustanon 250
Daar TRT in Nederland nog in de kinderschoenen staat qua protocollen en middelen bleef er voor mij realistisch gezien een middel over: Sustanon 250. Je kent het verhaal wel; er zijn fans en er zijn haters. Sustanon zou geen ideaal trt middel zijn want multi-blend waarvan twee propionaat esters. Na alle pros en cons zorgvuldig te hebben overwogen, waarbij ik lagere kosten toch ook in overweging heb genomen, (Het is toch 10 euro per week op Nebido) ben ik in overleg met mijn Andros arts in Mei overgestapt naar Sustanon 250.
1601369448270.png

Arts probeerde mij 1 injectie van 1ml per drie weken aan te smeren want standaard protocol. Cool story bro, maar dat gaan we dus niet doen. Ik heb hem uitgelegd dat ik daarmee effectief minder testosteron neem dan met mijn vorige protocol. Daar ging hij in mee en ik ben uiteindelijk uitgekomen op 1 injectie van 1ml/250mg per 12 dagen oftewel 125mg per 6 dagen/145mg per 7 dagen. Netjes lijkt me zo.

Mijn protocol
Vaker zetten voor stabielere levels had hij geen oren naar. Prima, dan niet, ik doe het toch. Ik zet nu in de praktijk iedere drie dagen 0,25ml/62,5mg middels een 29g insulinespuitje in quad of schouder. Na vier maanden Sustanon kan ik zeggen dat ik mij lekkerder voel, minder dat vreemde instabiele gevoel wat ik op Nebido wel ervaarde. Wel iets meer acne in de vorm van een puistje op schouders of borst. Welbevinden en sexdrive zijn beter, gymlife ook.

Tips?
Kortom, ik heb nu drie TRT opties geprobeerd: Gel, Nebido en Sustanon. Vooralsnog voel ik mij beter en energieker op Sustanon, wellicht heeft dit te maken met het feit dat mijn wekelijkse dosis met 145mg hoger ligt dan op Nebido, maar ok Andros houdt mijn T, hematocriet en PSA in de gaten met vaste regelmaat.
Mocht jij ook Sustanon gebruiken, deel dan jouw protocol en tips hier, zou je me een groot plezier mee doen.

Thanks!
 
Laatst bewerkt:
Hoe spuit je sustanon elke 3 dagen als het in een breekbare ampul wordt geleverd? Ik heb het geprobeerd om te backloaden maar die vloeistof is zo dik ik kreeg het totaal niet mooi verdeelt in de insuline spuiten. Hoe doe jij dat dan?
 
Hoe spuit je sustanon elke 3 dagen als het in een breekbare ampul wordt geleverd? Ik heb het geprobeerd om te backloaden maar die vloeistof is zo dik ik kreeg het totaal niet mooi verdeelt in de insuline spuiten. Hoe doe jij dat dan?

Goede vraag.
Wat ik doe:

1. verwarm de ampul even
2. optrekken met 18g
3. backloaden in slinpin waarbij je de slinpin langzaam vult in een hoek van 45 graden. (net als een Duveltje) Schuinhouden is essentieel want rechtop blokkeer je de slinpin al halverwege met Sustanon olie.

Het is even klooien, maar het is te doen.
 
Goede vraag.
Wat ik doe:

1. verwarm de ampul even
2. optrekken met 18g
3. backloaden in slinpin waarbij je de slinpin langzaam vult in een hoek van 45 graden. (net als een Duveltje) Schuinhouden is essentieel want rechtop blokkeer je de slinpin al halverwege met Sustanon olie.

Het is even klooien, maar het is te doen.

Zet jij quad en schouders im of subq ?
Moet anders wel redelijk shredded staan om im in diep genoeg in quad te komen neem ik aan?
Klinkt wel ideaal die insuline injects
 

Soortgelijke topics

Back
Naar boven