Fitness Seller

Peiling Androgel switch naar Nebido naar Sustanon

TRT for life: Nebido of Sustanon?

  • Nebido

    Stemmen: 14 45,2%
  • Sustanon

    Stemmen: 17 54,8%

  • Totaal stemmers
    31

Bezoekers in dit topic

Omdat het protocol kut is, en er wordt getritreerd naar een goede dosering(sfrequentie) bij een goede endocrinoloog.
Dus jouw voorkeur zou altijd uitgaan naar nebido ipv gel of sust? Waarom zou je niet voor gel gaan?
 
Dus jouw voorkeur zou altijd uitgaan naar nebido ipv gel of sust? Waarom zou je niet voor gel gaan?
Nebido vs. Sustanon is een no-brainer. Nebido vs. gel zou een persoonlijke voorkeur zijn.
 
Helaas houden ze vast aan dat achterlijke protocol van 1 injectie per 2 weken. Enig idee hoeveel mg sust pw het meest voor de hand liggend is btw?

250 per 2 weken of 125 per week. 125 om de 2 weken is te weinig.
 
Ik lees toch ook veel negatiefs over nebido.
 
Eigenlijk zou je dokter na een tijdje (bvb drie maanden) je testosteronwaardes moeten meten op dag 14 (de dag voor je een nieuwe injectie moet zetten). Zo doet Dr Hertoghe dit wanneer hij om de 14 dagen 250mg test enanthaat voorschrijft. Daarop baseert hij zicht om bepaalde zaken aan te passen want volgens hem is het ook een beetje persoonsgebonden. Hij behandelt elke persoon anders want aan de ene stelt hij injecties voor en aan de andere gel.
 
Dank voor jullie toevoegingen tot zover, keep it up!

My 2 cents mbt Androgel:

Uit ervaring kan ik jullie melden dat 3 pompjes Androgel in de ochtend geen ramp is. Droogt met een paar minuten op.

Wat voor mij persoonlijk vervelend is, is dat:

1. de gel witte strepen en vegen op mijn huid achterlaat na opdroging. Geeft soms opmerkingen als ik een tshirt draag.
2. Ook na opdroging je nog steeds T op anderen kunt overdragen. Met kleine kids in huis merk ik toch dat ik met optillen en uit bed halen etc extra moet opletten. Het is wat meer mentaal gedoe zeg maar. Als ik in de avond weer douche dan voel ik duidelijk de plekken waar ik 17 uur eerder heb gesmeerd. Opdrogen is dus niet hetzelfde als niet-overdraagbaar.

Hoe dan ook, dinsdag weet ik waar mijn levels staan obv 4 maanden 3 pompjes ED en zal dit dan ook met jullie delen. Kan me niet voorstellen dat t hoger is dan 15nmol. Let’s see!

Mijn voorkeur gaat vooralsnog uit naar Nebido, ik ga er vanuit dat ik dinsdag met een recept naar huis ga. Stay tuned.
 
Laatst bewerkt:
Dank voor jullie toevoegingen tot zover, keep it up!

My 2 cents mbt Androgel:

Uit ervaring kan ik jullie melden dat 3 pompjes Androgel in de ochtend geen ramp is. Droogt met een paar minuten op.

Wat voor mij persoonlijk vervelend is, is dat:

1. de gel witte strepen en vegen op mijn huid achterlaat na opdroging. Geeft soms opmerkingen als ik een tshirt draag.
2. Ook na opdroging je nog steeds T op anderen kunt overdragen. Met kleine kids in huis merk ik toch dat ik met optillen en uit bed halen etc extra moet opletten. Het is wat meer mentaal gedoe zeg maar. Als ik in de avond weer douche dan voel ik duidelijk de plekken waar ik 17 uur eerder heb gesmeerd. Opdrogen is dus niet hetzelfde als niet-overdraagbaar.

Hoe dan ook, dinsdag weet ik waar mijn levels staan obv 4 maanden 3 pompjes ED en zal dit dan ook met jullie delen. Kan me niet voorstellen dat t hoger is dan 15nmol. Let’s see!

Mijn voorkeur gaat vooralsnog uit naar Nebido, ik ga er vanuit dat ik dinsdag met een recept naar huis ga. Stay tuned.
Top! Tnx voor je bevindingen ben erg benieuwd
 
Eigenlijk zou je dokter na een tijdje (bvb drie maanden) je testosteronwaardes moeten meten op dag 14 (de dag voor je een nieuwe injectie moet zetten). Zo doet Dr Hertoghe dit wanneer hij om de 14 dagen 250mg test enanthaat voorschrijft. Daarop baseert hij zicht om bepaalde zaken aan te passen want volgens hem is het ook een beetje persoonsgebonden. Hij behandelt elke persoon anders want aan de ene stelt hij injecties voor en aan de andere gel.
En niet alleen Dr Hertoghe hoop ik, want dit is protocol. Zodra steady-state is bereikt (na tenminste 4 injecties), hoort het serumtestosteron direct voor de volgende injectie gemeten te worden, om zo de nadirconcentratie in kaart te brengen. Aan de hand daarvan wordt de dosering aangepast.
 
:coffeepc: Update:coffeepc:

Deze week mijn eerste evaluatie na 4 maanden smeren waarvan de laatste 2 maanden op 3 pompjes per dag. Resultaat: van 5nmol naar 10! Woohoo!

:D


I kid, I kid. Ja, dus wel verdubbeld, maar 10 is natuurlijk nog veel te laag. Gel is het dus niet voor mij persoonlijk.

Zoals gehoopt heb ik (in goed overleg) een recept voor Nebido gevraagd en gekregen. Deze week een boostershot en dan over 6 weken alweer een T meting.

Ik houd jullie op de hoogte.
 
Laatst bewerkt:
:coffeepc: Update:coffeepc:

Deze week mijn eerste evaluatie na 4 maanden smeren waarvan de laatste 2 maanden op 3 pompjes per dag. Resultaat: van 5nmol naar 10! Woohoo!

:D


I kid, I kid. Ja, dus wel verdubbeld, maar 10 is natuurlijk nog veel te laag. Gel is het dus niet voor mij persoonlijk.

Zoals gehoopt heb ik (in goed overleg) een recept voor Nebido gevraagd en gekregen. Deze week een boostershot en dan over 6 weken alweer een T meting.

Ik houd jullie op de hoogte.
Thx voor je update! Ben zeer benieuwd naar het resultaat
 
Nebido opgehaald. Vrij underwhelming. Geen gouden gloed uit het doosje oid.

9803527F-23C6-49A5-8C51-B02BE440C39C.jpeg


Injectie gehaald bij de huisarts, behoorlijke PIP. Ja, nu al :).

5E327424-6BD0-4B49-8175-638500867D39.jpeg
 
Laatst bewerkt:
:coffeepc:Tijd voor een update :coffeepc:

Zes weken naar mijn eerste shot heb ik een bloedwaardentest gedaan.
Ik voel mij de laatste weken al een stuk energieker en vooral mentaal scherper, niet dat gehakkel en niet op woorden kunnen komen. Trainen in de gym voelt ook lekkerder.
Al met al een redelijke verbetering die hopelijk terug te zien is in mijn waarden.


Mijn T- level staat na zes weken nebido op...................:popcorn:



19,3 Vrijwel een verdubbeling van mijn waarden tov het smeren van gel en een normale waarde voor zover ik weet.
Deze week krijg ik tevens de boostershot die mijn waarden verder doen stabiliseren naar ik begrijp.
TreatmentIntervall.png


Vraag voor de experts: denken jullie dat mijn level hoger kan worden dan 20? Of is dit het wel?

Vanaf nu elke 10 tot 12 weken een injectie; meting (titreren) zal uitwijzen of iedere 12 weken toereikend zal zijn.

Ik houd jullie op de hoogte van mijn TRT bevindingen.
 
Het protocol in Nederland is 250 mg Sustanon per 3 à 4 weken.
Ik dacht 250mg per 2 à 3 weken (België). Om de 2 weken 250mg zal je je goed voelen, om de 3 weken is inderdaad te lang. Om de 4 weken is idioot.
 
Hoe krijgen jongens het dan voor elkaar om 1ml per 2 weken te krijgen? Ik ken 2 heren die afzonderlijk van elkaar 250 per 2 weken krijgen. Ik ging er van uit dat dit standaard was. Kan me ook niet voorstellen dat je net 125 genoeg hebt.

Maar dan moet het haast wel, anders zou dat vast niet de regel zijn
Meestal is het ook zo maar een huisdokter die het niet gewoon is, durft wel om de drie weken voor te schrijven.
 
:coffeepc:Tijd voor een update :coffeepc:

Zes weken naar mijn eerste shot heb ik een bloedwaardentest gedaan.
Ik voel mij de laatste weken al een stuk energieker en vooral mentaal scherper, niet dat gehakkel en niet op woorden kunnen komen. Trainen in de gym voelt ook lekkerder.
Al met al een redelijke verbetering die hopelijk terug te zien is in mijn waarden.


Mijn T- level staat na zes weken nebido op...................:popcorn:



19,3 Vrijwel een verdubbeling van mijn waarden tov het smeren van gel en een normale waarde voor zover ik weet.
Deze week krijg ik tevens de boostershot die mijn waarden verder doen stabiliseren naar ik begrijp.
TreatmentIntervall.png


Vraag voor de experts: denken jullie dat mijn level hoger kan worden dan 20? Of is dit het wel?

Vanaf nu elke 10 tot 12 weken een injectie; meting (titreren) zal uitwijzen of iedere 12 weken toereikend zal zijn.

Ik houd jullie op de hoogte van mijn TRT bevindingen.
Zo zou het moeten. Een dokter, die door je bloed te nemen, na een tijdje zal bepalen om de hoeveel weken je best een injectie kan zetten ipv zich aan het 12 weken protocol te houden.
 
Ok. ik heb de boostershot gekregen in mijn fakking quad. Vervangend arts 'injecteert altijd nebido in de quad' aldus de arts. Ik weet dat er gasten zijn die 4 ml in de quad niets vinden, maar bij mij doet 't pijn.
48 hrs later: PIP is extreem kan ik jullie melden, holy shit. volgende keer weer gewoon in de glute.

Wbt mijn waarde van 19,3, denken jullie dat mijn waarde nog hoger kan worden dan 20 na verdere stabilisering? Of is dit de bandbreedte waarin Nebido werkt?
 
Ok. ik heb de boostershot gekregen in mijn fakking quad. Vervangend arts 'injecteert altijd nebido in de quad' aldus de arts. Ik weet dat er gasten zijn die 4 ml in de quad niets vinden, maar bij mij doet 't pijn.
48 hrs later: PIP is extreem kan ik jullie melden, holy shit. volgende keer weer gewoon in de glute.

Wbt mijn waarde van 19,3, denken jullie dat mijn waarde nog hoger kan worden dan 20 na verdere stabilisering? Of is dit de bandbreedte waarin Nebido werkt?
Hopelijk zit je niet te lang op lage T waardes met nebido als de volgense injectie pas 12 weken later is.

Dat is iets wat ik vaak lees over mensen die Nebido gebruikt hebben.

Hoge piek maar ook een lang dal waar je in zit.
 
Laatst bewerkt:
Ok. ik heb de boostershot gekregen in mijn fakking quad. Vervangend arts 'injecteert altijd nebido in de quad' aldus de arts. Ik weet dat er gasten zijn die 4 ml in de quad niets vinden, maar bij mij doet 't pijn.
48 hrs later: PIP is extreem kan ik jullie melden, holy shit. volgende keer weer gewoon in de glute.

Wbt mijn waarde van 19,3, denken jullie dat mijn waarde nog hoger kan worden dan 20 na verdere stabilisering? Of is dit de bandbreedte waarin Nebido werkt?
Als ja na 6 weken en na de eerste spuit zo'n goede waarde hebt, vraag ik mij toch af waarom je nog een hogere waarde zou willen. Beter kan toch niet. Vergeet niet dat dit voor heel je leven is en dat een waarde die te hoog is, nefast zal zijn voor je gezondheid. Je waarde zal na een paar spuiten hoger zijn na 6 weken veronderstel ik. Toch in het geval dat je interval tussen de injecties te kort zou zijn. t'Is aan de dokter om uit te zoeken om de hoeveel weken je zou moeten injecteren om nooit een te lage waarde te hebben.
 

Soortgelijke topics

Back
Naar boven