MuscleMeat

Peiling Androgel switch naar Nebido naar Sustanon (1 bezoeker)

TRT for life: Nebido of Sustanon?

  • Nebido

    Stemmen: 14 45,2%
  • Sustanon

    Stemmen: 17 54,8%

  • Totaal stemmers
    31

Bezoekers in dit topic

That dude

Cool Novice
Lid geworden
3 apr 2018
Berichten
173
Waardering
93
Dag,

Inmiddels een maandje of 4 onderweg met TRT na lang te hebben doorgelopen met allerhande klachten. Topic hier. In overleg met Andros uroloog van twee pompjes per dag naar drie gegaan. Voel me best ok, stukken beter dan ik me heb gevoeld!

Over twee weken heb ik mijn eerste evaluatie en wil dan graag switchen naar injects. Smeren is niet zo handig gebleken met kleine kids en een hittegolf.

Nu heeft de arts vier maanden terug aangegeven dat androgel een standaard opstartprotocol is, maar dat hij bij de evaluatie gerust Nebido of Sustanon willen voorschrijven. Doseren, check ups, frequentie etc moeten we het nog over hebben.

Mijn voorkeur neigt naar Nebido, liefst elke 8 weken om dips te voorkomen. Prijzig, maar convenient, vs vrijwel gratis maar inconvenient (sustanon = 1 tot 2x pw prikken voor optimaal resultaat)

Ik heb mij de afgelopen maanden intens geïnformeerd wbt Nebido vs Sustanon. Ik ga er van uit dat TRT for life is en vind het dan ook belangrijk dat ik goed begrijp waar ik mee bezig ben en of mijn keuze en dosering wel optimaal is. Ik heb dan ook giga veel gelezen op o.a. Excelmale.com, T-nation.com en Anabolicminds.com wat enorm boeiend is gebleken.
Vooral de USA boards slaan vaak door naar mijn mening: 'HCG + HGH is een must bro' 'alles onder 200mg T pw is te laag', 'Nebido werkt niet'. Dat Nebido (Aveed in de USA) mondjesmaat is te verkrijgen zal hier in meespelen. Wat de boer niet kent zeg maar.

Ik zou de TRT'ers van dit forum willen vragen te laten weten wat zij zouden kiezen indien geld geen rol speelt: Nebido of Sustanon. Een korte toelichting (dosering en spuitfrequentie) met persoonlijke ervaring wordt hierbijj zeer gewaardeerd, niet alleen door mij maar ook door een ieder die aan de trt is en vrijwel niets kan vinden op NL sites.

Uiteraard houd ik jullie op de hoogte van mijn TRT avontuur, thanks mannen!
 
Laatst bewerkt:
Sustanon is volgens mij maar 1x per 2 weken hoor. Niet elke week
 
Sustanon gratis?Ik moet 19,84 euro voor 6 ml. betalen.
Al ruim 2 jaar op TRT, 1 ml.sust./E2W, vind zelf de dosering te laag.Nebido geen ervaring mee.
Kan me trouwens niet voorstellen dat beperkte verkrijgbaarheid van een middel aanleiding is voor slechte beoordelingen van de werking op toch wel de serieuzere engelstalige boards.
 
Sustanon is volgens mij maar 1x per 2 weken hoor. Niet elke week

Ik begreep dat dit nogal persoonsafhankelijk is.
Er zijn mensen die 1x per twee weken zetten, maar we hebben bijv. ook forumgenoten die bijv 2x 62,5mg per week zetten om waarden stabieler te houden. Heb dit iets aangepast in mijn post.

Ik vraag me af of een poll de juiste manier is om de voorkeur en motivatie van forum trt'ers te meten, ik hoop en reken op aardig wat reacties tzt.
 
Als je kunt kiezen tussen nebido en sustanon voor TRT, zou je absoluut voor nebido moeten kiezen. Véél stabielere bloedwaarde.
 
Ik begreep dat dit nogal persoonsafhankelijk is.
Er zijn mensen die 1x per twee weken zetten, maar we hebben bijv. ook forumgenoten die bijv 2x 62,5mg per week zetten om waarden stabieler te houden. Heb dit iets aangepast in mijn post.

Ik vraag me af of een poll de juiste manier is om de voorkeur en motivatie van forum trt'ers te meten, ik hoop en reken op aardig wat reacties tzt.

Wie dan?Benieuwd naar hun ervaringen.
 
Ik begreep dat dit nogal persoonsafhankelijk is.
Er zijn mensen die 1x per twee weken zetten, maar we hebben bijv. ook forumgenoten die bijv 2x 62,5mg per week zetten om waarden stabieler te houden. Heb dit iets aangepast in mijn post.

Ik vraag me af of een poll de juiste manier is om de voorkeur en motivatie van forum trt'ers te meten, ik hoop en reken op aardig wat reacties tzt.

Ik heb dit alleen bij een kuur gezien en niet bij TRT, mijn fout dan. Ik ging er van uit dat het bij TRT standaard 1 ml per 2 weken was. Blijkbaar maakt het op zo een lage dosering dan toch nog wat uit (merkbaar verschil)
 
Als je kunt kiezen tussen nebido en sustanon voor TRT, zou je absoluut voor nebido moeten kiezen. Véél stabielere bloedwaarde.

Helder. Hoe kijk je aan tegen het feit dat sommige gebruikers op boards melden dat de beloofde 12 weken frequentie een brug te ver is?
De stabiliteit en gemak lijken me fantastisch, een (mogelijk) dal in de laatste weken wil ik echt voorkomen. Ik zal dit met mijn trt arts bespreken.
 
Helder. Hoe kijk je aan tegen het feit dat sommige gebruikers op boards melden dat de beloofde 12 weken frequentie een brug te ver is?
De stabiliteit en gemak lijken me fantastisch, een (mogelijk) dal in de laatste weken wil ik echt voorkomen. Ik zal dit met mijn trt arts bespreken.
Die 12 weken is een richtlijn waarmee je van start gaat, er zit een significante variabiliteit in het verloop van de testosteronconcentratie na een nebido-injectie. Je behandelend arts hoort dat te titreren op geleide van je bloedwaarde (en klinisch beeld, dus enige symptomen die je hebt).

Edit: met significante variabiliteit bedoel ik de variabiliteit tussen personen. Dus bij de een vlakt het sneller af dan bij een ander.
 
Laatst bewerkt:
Ikzelf zit 2 maanden aan de gels. Doc zei dat dit inderdaad opstart was en dat we na 3 maanden en nieuwe tests zouden bekijken of we naar injecties overstappen. Mijn doc doet wel enkel nebido, zegt dat sustanon en andere veel te onstabiel is, en basically zowat roid rage geeft. Lijkt me beetje kort door de bocht maar ziet er niet naar uit dat ik de keuze zou hebben met deze doc als ik zou overstappen van de gels.

Heb ook veel op de Amerikaanse fora gelezen en daar hoor je steeds weer dat nebido ineffecient zou zijn, hoge piek in begin maar dan op einde weer crashende levels. Lijkt me dat 12 weken wat lang is dus zien wat de doc zegt over frequentie van injecties.
 
Ikzelf zit 2 maanden aan de gels. Doc zei dat dit inderdaad opstart was en dat we na 3 maanden en nieuwe tests zouden bekijken of we naar injecties overstappen. Mijn doc doet wel enkel nebido, zegt dat sustanon en andere veel te onstabiel is, en basically zowat roid rage geeft. Lijkt me beetje kort door de bocht maar ziet er niet naar uit dat ik de keuze zou hebben met deze doc als ik zou overstappen van de gels.

Heb ook veel op de Amerikaanse fora gelezen en daar hoor je steeds weer dat nebido ineffecient zou zijn, hoge piek in begin maar dan op einde weer crashende levels. Lijkt me dat 12 weken wat lang is dus zien wat de doc zegt over frequentie van injecties.

Sust op 125 mg de week geeft roid rage hmkay.

Op Amerikaanse boards zijn ze niet te spreken over Nebido. Volgens hun hoge piek een een heel lang dal. Zoals jij al aanhaalt.
 
Ikzelf zit nu een half jaar aan 125mg sust per 2 weken. Eerder al aangegeven dat ik in de tweede week me beduidend minder goed voel. Volgens de endo moest sust zich opbouwen in het lichaam, maar ik merk er niks van. Ben over nebido aant denken, maar de kosten houden me ook een beetje tegen eerlijk gezegd. Aan gel houdt je de beste bloedwaardes over schijnbaar, deze wordt overigens geheel uit de basisverzekering gedekt
 
Helaas houden ze vast aan dat achterlijke protocol van 1 injectie per 2 weken. Enig idee hoeveel mg sust pw het meest voor de hand liggend is btw?
 
Ikzelf zit nu een half jaar aan 125mg sust per 2 weken. Eerder al aangegeven dat ik in de tweede week me beduidend minder goed voel. Volgens de endo moest sust zich opbouwen in het lichaam, maar ik merk er niks van. Ben over nebido aant denken, maar de kosten houden me ook een beetje tegen eerlijk gezegd. Aan gel houdt je de beste bloedwaardes over schijnbaar, deze wordt overigens geheel uit de basisverzekering gedekt

Is ook niet heel gek dat 125 per 2 weken niet genoeg is. Normaal krijgt men 250mg per 2 weken.
 
Is ook niet heel gek dat 125 per 2 weken niet genoeg is. Normaal krijgt men 250mg per 2 weken.
Zit nog in de beginfase dus snap dat wel. Maar goed...hopelijk snel over naar 1ml
 
Zit nog in de beginfase dus snap dat wel. Maar goed...hopelijk snel over naar 1ml

Je vraagt een bloedtest aan toch? Het is een injectie oer 2 weken, wat valt er op te bouwen dan? Als je bloed laat trekken ziet je endo normaliter of de dosering hoog genoeg is, dat opbouw verhaal van hem vind ik maar apart.

Laat je niet te lang aan het lijntje houden als jij je echt niet goed voelt. Als het allemaal mee valt hoef je niet perse op je strepen te gaan staan en kan je afwachten, maar anders gewoon een andere endo en actie
 
Is ook niet heel gek dat 125 per 2 weken niet genoeg is. Normaal krijgt men 250mg per 2 weken.
Het protocol in Nederland is 250 mg Sustanon per 3 à 4 weken.
 
Het protocol in Nederland is 250 mg Sustanon per 3 à 4 weken.

Hoe krijgen jongens het dan voor elkaar om 1ml per 2 weken te krijgen? Ik ken 2 heren die afzonderlijk van elkaar 250 per 2 weken krijgen. Ik ging er van uit dat dit standaard was. Kan me ook niet voorstellen dat je net 125 genoeg hebt.

Maar dan moet het haast wel, anders zou dat vast niet de regel zijn
 
Hoe krijgen jongens het dan voor elkaar om 1ml per 2 weken te krijgen? Ik ken 2 heren die afzonderlijk van elkaar 250 per 2 weken krijgen. Ik ging er van uit dat dit standaard was. Kan me ook niet voorstellen dat je net 125 genoeg hebt.

Maar dan moet het haast wel, anders zou dat vast niet de regel zijn
Bij mij gaf hij het ook aan. Als dit niet voldoende is gaan we over naar 1ml.
 
Hoe krijgen jongens het dan voor elkaar om 1ml per 2 weken te krijgen? Ik ken 2 heren die afzonderlijk van elkaar 250 per 2 weken krijgen. Ik ging er van uit dat dit standaard was. Kan me ook niet voorstellen dat je net 125 genoeg hebt.

Maar dan moet het haast wel, anders zou dat vast niet de regel zijn
Omdat het protocol kut is, en er wordt getritreerd naar een goede dosering(sfrequentie) bij een goede endocrinoloog.
 

Soortgelijke topics

Back
Naar boven