MuscleMeat

Sponsored sticky Android Health Clinic - Medische begeleiding en bloedonderzoek bij anabolengebruik

Bezoekers in dit topic

Goedemiddag,
Ik ben benieuwd naar jullie mening.
Sinds 24-07-2023 prik ik Nebido of Teva (testosteronundecanoaat) (hoogstwaarschijnlijk gevolg van testis tumor aantal jaren geleden, daarvoor nooit laten testen).
Mijn waarde was destijds rond de 9nmol/L en in overleg met het ziekenhuis besloten om te starten met testosteron suppletie.
Mijn interval is nu 1000mg testosteron/4ml eens per 11 weken via injectie toebrengen.

Waardes in begin meestal boven de 30nmol/L en zodra deze onder de 15 gaat, dan weer prikken. Nu na ruim een jaar inregelen blijkt ditongeveer 11 weken te duren.

Eerste weken energiek, sneller herstel van trainen, stuk meer zelfvertrouwen, hoger libido, richting laatste weken wat humeuriger, sneller vermoeid en ook herstel na training wat langzamer.

Gevraagd aan ziekenhuis of ik vaker mag prikken om het level stabieler te houden. Zij zijn hier totaal geen voorstander van en gaven aan dat dat Sustatonon is en dat daar veel bijwerkingen bij zijn en ook niet fijn is qua snellere schommelingen ingevoelens tussen de priktijden in. Nu las ik dat je ook Nebido/Teva (dus de testosteronundecanoaat) vaker kunt prikken.

Wat is jullie visie hierin? Mijn vrouw is verpleegkundige en prikt mij in buitenste kwadrant gluteus en mijn idee zou zijn om bijvoorbeeld wekelijks 100mg/0.5ml te prikken of twee wekelijks 200mg/1ml, nog steeds in de gluteus.

Alvast bedankt!

• Heart
Waarderingen: Tommyx
Ik kan over jouw situatie niet oordelen maar wij hebben meerdere patiënten op frequentere intervallen met testosteronundecanoaat.

• Like
Waarderingen: Sjimpiej1986
Ik kan over jouw situatie niet oordelen maar wij hebben meerdere patiënten op frequentere intervallen met testosteronundecanoaat.
Dank je wel voor je snelle reactie. Wat verstaan jullie onder frequentere intervallen? Is dat bijvoorbeeld 1x per week?
En klopt het inderdaad dat de waardes daardoor veel stabieler zijn en dus ook de positieve effecten van een hogere waarde (meer energie, zelfverzekerder, hoger libido) continuer aanwezig zijn?
Op dit moment valt het reageren van het ziekenhuis mij tegen, wijken ze niet af van hun standaard protocol en vraag ik mij af of dit bij jullie anders is. Of dien ik hiervoor een consult bij jullie aan te vragen?

Dank je wel voor je snelle reactie. Wat verstaan jullie onder frequentere intervallen? Is dat bijvoorbeeld 1x per week?
En klopt het inderdaad dat de waardes daardoor veel stabieler zijn en dus ook de positieve effecten van een hogere waarde (meer energie, zelfverzekerder, hoger libido) continuer aanwezig zijn?
Op dit moment valt het reageren van het ziekenhuis mij tegen, wijken ze niet af van hun standaard protocol en vraag ik mij af of dit bij jullie anders is. Of dien ik hiervoor een consult bij jullie aan te vragen?
Sommigen zitten ook op wekelijks ja. De testosteronspiegel is dan vanzelfsprekend stabieler. Wetenschappelijk gezien is er geen goed bewijs voor dat dit positieve effecten met zich meebrengt, maar een deel van onze patiënten rapporteert er baat bij te hebben.

• Like
Waarderingen: Sjimpiej1986
Sommigen zitten ook op wekelijks ja. De testosteronspiegel is dan vanzelfsprekend stabieler. Wetenschappelijk gezien is er geen goed bewijs voor dat dit positieve effecten met zich meebrengt, maar een deel van onze patiënten rapporteert er baat bij te hebben.
Dank je wel voor je snelle reacties! Een fijne avond

• Like
Waarderingen: Galen
Terug
Naar boven