MuscleMeat

angelus log (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Status
Neem contact op via conversatie.
Je doet 30 reps in totaal op elke oefening he op die herziene versie

En in de deload zou ik wel Kelei z'n manier van deloaden aanhouden, dus steeds alleen het eerste setje (en de 20 rest-pause reps achterwege laten). Na een week niet trainen met Kelei beginnen gaat je weer dikke spierpijn opleveren, dan begin je veel roestiger en dat is nogal k*t (eigen ervaring). Als je ergens last van hebt (aanhechting oid) kun je ook specifieke oefeningen voor een week compleet rusten, ipv meteen alles.

Triceps aanhechting is wel echt klote, ik voel het ook bij pullups en curls bijvoorbeeld, niet alleen bij presses.
Ik neem liever het zekere voor het onzekere :D.
 
Don't knock it till you've tried it

Triceps aanhechting is wel echt klote, ik voel het ook bij pullups en curls bijvoorbeeld, niet alleen bij presses.
Ik neem liever het zekere voor het onzekere :D.
Church, voel m vooral bij benchen en pulls, maar meestal kan ik er gewoon doorheen trainen, alleen soms met benchen niet
 
Don't knock it till you've tried it


Church, voel m vooral bij benchen en pulls, maar meestal kan ik er gewoon doorheen trainen, alleen soms met benchen niet

Geen angst dat het chronisch wordt? Ik denk dat mijn knie nu ook veel meer naar de klote is omdat ik eerst door de pijn heb getraind, 150kg+ deadlifts en squats etc. En nu heb ik al last van m'n knie als ik een 10 minuten naar de supermarkt loop. Dan heb ik de dag erna echt een pijnlijk zeurende knie.

Ook bij m'n triceps, als ik toch de triceps belast, gaat hij zeuren wanneer ik probeer te slapen (ik lig op m'n zij). Dus ik ben maar voorzichtig, dit lichaam moet nog langer mee :D.
 
Don't knock it till you've tried it

ben klaar met dat soort onzin, ja laten we doodleuk even tegen alle wetenschap ingaan omdat je nooit ergens 100% zeker over kan zijn.
 
Anders doe je gewoon een jaartje SS + GOMAD

of ga crossfitten
 
Geen angst dat het chronisch wordt? Ik denk dat mijn knie nu ook veel meer naar de klote is omdat ik eerst door de pijn heb getraind, 150kg+ deadlifts en squats etc. En nu heb ik al last van m'n knie als ik een 10 minuten naar de supermarkt loop. Dan heb ik de dag erna echt een pijnlijk zeurende knie.

Ook bij m'n triceps, als ik toch de triceps belast, gaat hij zeuren wanneer ik probeer te slapen (ik lig op m'n zij). Dus ik ben maar voorzichtig, dit lichaam moet nog langer mee :D.
Heb 't al wel een tijdje rust gegeven, sowieso al een week niet getraind (en al 2 maanden aan het sukkelen wegens verschillende omstandigheden lol)


ben klaar met dat soort onzin, ja laten we doodleuk even tegen alle wetenschap ingaan omdat je nooit ergens 100% zeker over kan zijn.
Dus je stopt je vertrouwen in ''in jouw ogen wetenschappelijk bewezen'' routines die niet voor je werken ipv een routine die op zowel op wetenschap als ervaring gebaseerd is, en die een sterke bewezen werking heeft?
Kelei z'n routine gaat niet tegen de wetenschap in, het gaat in tegen de manier zoals de meesten denken/dachten dat het ''hoorde''.

Geen wonder dat het niet wil lukken :o:trollface:
 
Kelei z'n routine gaat niet tegen de wetenschap in, het gaat in tegen de manier zoals de meesten denken/dachten dat het ''hoorde''.

Geen wonder dat het niet wil lukken :o:trollface:
+1

ben klaar met dat soort onzin, ja laten we doodleuk even tegen alle wetenschap ingaan omdat je nooit ergens 100% zeker over kan zijn.

Het rest-pause principe, overload principe, myo-reps principe en volume-per-week is wel wetenschappelijk ondersteund. Kelei geeft er gewoon een eigen twist aan. Ik ben ook skeptisch maar heb besloten het toch te proberen omdat het goed aansluit met de omgeving waarbij ik train (3-4 man, liever in 1x je oefening afmaken dan 4-5 minuten tussen sets wachten).
 
weet ik, blijft nog steeds op niets slaan om elke dag elke spier te trainen ook al doe je op het einde v elke week exact hetzelfde volume.

8 maanden cutten en ondertussen de helft van je kracht verliezen slaat ook nergens op maar dat deed je ook gewoon...
 
Anders doe je gewoon een jaartje SS + GOMAD

of ga crossfitten
:roflol:
Dus je stopt je vertrouwen in ''in jouw ogen wetenschappelijk bewezen'' routines die niet voor je werken ipv een routine die op zowel op wetenschap als ervaring gebaseerd is, en die een sterke bewezen werking heeft?
Kelei z'n routine gaat niet tegen de wetenschap in, het gaat in tegen de manier zoals de meesten denken/dachten dat het ''hoorde''.

Geen wonder dat het niet wil lukken :o:trollface:
helemaal niet, ik heb t grootste deel van deze 2,5 jaar FB 5 rep krachtschema's zitten volgen als een mongool ipv me op hypertrofie te focussen.
Zou echt een complete retard moeten zijn om nu van 5 naar 3 reps over te stappen en te verwachten dat het dan ineens wel gaat lukken:roflol:
+1



Het rest-pause principe, overload principe, myo-reps principe en volume-per-week is wel wetenschappelijk ondersteund. Kelei geeft er gewoon een eigen twist aan. Ik ben ook skeptisch maar heb besloten het toch te proberen omdat het goed aansluit met de omgeving waarbij ik train (3-4 man, liever in 1x je oefening afmaken dan 4-5 minuten tussen sets wachten).
die aspecten van zn filosofie spreken me wel aan, kan me bv wel vinden in zn originele routine
Als ik 30 sec rust neem tussen elke set lukt me met het gewicht waar ik 1x10 mee kan makkelijk om 10|7|5|4|3|3,... te doen, dat is al een stuk beter dan 10|3|3....
En push|pull|benen is ook een stuk beter dan elke dag elke spier te belasten, hoe de **** verwacht je dat je spieren gaan groeien als ze elke keer 3 weken moeten wachten op een deload week voordat ze kunnen herstellen.
 
die aspecten van zn filosofie spreken me wel aan, kan me bv wel vinden in zn originele routine
Als ik 30 sec rust neem tussen elke set lukt me met het gewicht waar ik 1x10 mee kan makkelijk om 10|7|5|4|3|3,... te doen, dat is al een stuk beter dan 10|3|3....
En push|pull|benen is ook een stuk beter dan elke dag elke spier te belasten, hoe de **** verwacht je dat je spieren gaan groeien als ze elke keer 3 weken moeten wachten op een deload week voordat ze kunnen herstellen.

Je hoeft ook geen 10/3/3 te doen, 10/7/5/4 is ook goed (hoewel je waarschijnlijk een te licht gewicht pakt als je 10/7/5/4 kan, meestal is het 10/4/3 of 10/5/4/3) zolang je bij je volgende sets maar 2-4 reps max haalt. Die 10/3/3/3 was gewoon een voorbeeld van kelei. :) En de originele routine zowel als de revised routine hebben een even grote volume-per-week, met dezelfde herstelperiode/benodigdheden. Het klinkt miisschien apart maar een conventionele split heeft vrijwel dezelfde totale belasting als het (revised) Kelei schema.

"Geloof niets, probeer alles" :-).. De wereld staat niet stil en je bent nog jong dus open jezelf voor nieuwe dingen :D!
 
8 maanden cutten en ondertussen de helft van je kracht verliezen slaat ook nergens op maar dat deed je ook gewoon...

punt:(

---------- Toegevoegd om 14:12 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:11 ----------

Je hoeft ook geen 10/3/3 te doen, 10/7/5/4 is ook goed (hoewel je waarschijnlijk een te licht gewicht pakt als je 10/7/5/4 kan, meestal is het 10/4/3 of 10/5/4/3) zolang je bij je volgende sets maar 2-4 reps max haalt. Die 10/3/3/3 was gewoon een voorbeeld van kelei. :)

in dat topic van zn revised routine gaat hij er ander serieus diep op in dat je niet meer dan 3 reps mag doen vanaf je 2de set (maakt een heel punt dat dat betekent dat je teveel rust hebt genomen)
 
in dat topic van zn revised routine gaat hij er ander serieus diep op in dat je niet meer dan 3 reps mag doen vanaf je 2de set (maakt een heel punt dat dat betekent dat je teveel rust hebt genomen)

Oh ja ik zie het. Maar dat is waarschijnlijk omdat je ipv 50, maar 30 reps per oefening doet.
In het originele schema is 10/5/3 wel oké, waarschijnlijk omdat je dan 50 reps doet:

For each exercise pick a weight that you can lift for a maximum of 10 reps (15 for standing calf raises, 20 for seated calf raises). You need to complete 50 (75 for standing calf raises, 100 for seated calf raises) total reps of each exercise. You perform your first set of each exercise as normal but you only rest for 30 seconds between each set (if you can even call them proper sets). You perform as many sets as it takes until you complete your 50 total reps. Obviously you won't be able to complete 10 reps in each set but it doesn't matter, this is how it's supposed to be. Perform as many reps as you can after each 30 second rest period (try to stop 1 rep short of failure, if you'll fail to perform 6 reps you should stop after rep 5). An example below.

Set 1 = 10 reps
Rest 30 seconds
Set 2 = 5 reps
Rest 30 seconds
Set 3 = 3 reps
Rest 30 seconds
Set 4 = 3 reps
Rest 30 seconds
Set 5 = 3 reps
 
In essentie komen alle trainingsschema's neer op ruwweg hetzelfde. Je hebt je fast-twitch en slow-twitch spiervezels, en je induceert hypertrofie door metabole en mechanische stress. Ofwel; varieren over een wijde rep-range om zowel je fast-twitch als slow-twitch fibers te benutten en varieren over een wijde rep range om zowel metabole stress (wat hoger in herhalingen, lichter in gewicht wat effectief neerkomt op meer time under tension) als mechanische stress (wat lager in herhalingen, hoger in gewicht wat effectief neerkomt op de mechanische stress). Verder natuurlijk zorgen dat je zoveel mogelijk spiervezels in totaal gaat aanspreken gedurende je workout, dus vandaar de variatie in oefeningen met een wat andere bewegingsuitslag. Houd er dan nog 'n beetje rekening mee dat sommige spieren vrij dominant zijn in 1 type vezel, en andere niet, en daarbij het gegeven dat de verhoogde eiwitsynthese circa 48-72 uur aanhoudt (i.v.m. trainingsfrequentie), et voila, je hebt je volledige teringsschema. Je spieren don't give a shit of je het trainingsschema van Hetterschijt of whatever volgt.
 
In essentie komen alle trainingsschema's neer op ruwweg hetzelfde. Je hebt je fast-twitch en slow-twitch spiervezels, en je induceert hypertrofie door metabole en mechanische stress. Ofwel; varieren over een wijde rep-range om zowel je fast-twitch als slow-twitch fibers te benutten en varieren over een wijde rep range om zowel metabole stress (wat hoger in herhalingen, lichter in gewicht wat effectief neerkomt op meer time under tension) als mechanische stress (wat lager in herhalingen, hoger in gewicht wat effectief neerkomt op de mechanische stress). Verder natuurlijk zorgen dat je zoveel mogelijk spiervezels in totaal gaat aanspreken gedurende je workout, dus vandaar de variatie in oefeningen met een wat andere bewegingsuitslag. Houd er dan nog 'n beetje rekening mee dat sommige spieren vrij dominant zijn in 1 type vezel, en andere niet, en daarbij het gegeven dat de verhoogde eiwitsynthese circa 48-72 uur aanhoudt (i.v.m. trainingsfrequentie), et voila, je hebt je volledige teringsschema. Je spieren don't give a shit of je het trainingsschema van Hetterschijt of whatever volgt.

Maar je bent het wel eens dat je spiergroepen vaker dan 1 x per week moet trainen. om het maximale eruit te halen?

Wat ik wel weer apart vind aan dat schema van Kelei is dat je werkelijk elke dag ´bijna´ dezelfde spiergroepen pakt, of zie ik dat verkeerd?
 
Ja, ik hanteer zelf ook iedere spiergroep tweemaal per week.
 
:roflol:

helemaal niet, ik heb t grootste deel van deze 2,5 jaar FB 5 rep krachtschema's zitten volgen als een mongool ipv me op hypertrofie te focussen.
Zou echt een complete retard moeten zijn om nu van 5 naar 3 reps over te stappen en te verwachten dat het dan ineens wel gaat lukken:roflol:

die aspecten van zn filosofie spreken me wel aan, kan me bv wel vinden in zn originele routine
Als ik 30 sec rust neem tussen elke set lukt me met het gewicht waar ik 1x10 mee kan makkelijk om 10|7|5|4|3|3,... te doen, dat is al een stuk beter dan 10|3|3....
En push|pull|benen is ook een stuk beter dan elke dag elke spier te belasten, hoe de **** verwacht je dat je spieren gaan groeien als ze elke keer 3 weken moeten wachten op een deload week voordat ze kunnen herstellen.
Je snapt het principe volgens mij niet

5 rep schema = 5RM
10 rep schema = 10RM

die 3'tjes, rest-pause reps, zorgen ervoor dat je steeds in de high effort zone blijft (laatste drie reps van de 10RM, de moeilijkste reps). Dat heeft niks met die 5 of 10 reps zelf te maken.

Het is hetzelfde als 3x10 maar je werkt op een andere manier naar de 30 reps toe.

En 10/7/5/4/3/3 is iets anders dan 10/3/3/3/3/3/3/3, dat laatste is het principe van Kelei en hoe je het zou moeten doen, dat eerste niet.
 
Je snapt het principe volgens mij niet

5 rep schema = 5RM
10 rep schema = 10RM

die 3'tjes, rest-pause reps, zorgen ervoor dat je steeds in de high effort zone blijft (laatste drie reps van de 10RM, de moeilijkste reps). Dat heeft niks met die 5 of 10 reps zelf te maken.

Het is hetzelfde als 3x10 maar je werkt op een andere manier naar de 30 reps toe.

En 10/7/5/4/3/3 is iets anders dan 10/3/3/3/3/3/3/3, dat laatste is het principe van Kelei en hoe je het zou moeten doen, dat eerste niet.
die high effort zone heeft, naar het beste van mijn weten, te maken met time under tension. Als jij het gewicht terug racked (al is dat maar voor 5-10 seconden) dan is daar geen sprake meer van.

Verder staat in kelei zn originele topic trouwens dat 10/7/5/3/... goed is, als je dat kan met het gewicht waar je max 10 reps mee kan de eerste set
 
Je snapt het principe volgens mij niet

5 rep schema = 5RM
10 rep schema = 10RM

die 3'tjes, rest-pause reps, zorgen ervoor dat je steeds in de high effort zone blijft (laatste drie reps van de 10RM, de moeilijkste reps). Dat heeft niks met die 5 of 10 reps zelf te maken.

Het is hetzelfde als 3x10 maar je werkt op een andere manier naar de 30 reps toe.

En 10/7/5/4/3/3 is iets anders dan 10/3/3/3/3/3/3/3, dat laatste is het principe van Kelei en hoe je het zou moeten doen, dat eerste niet.
Maar hoe kijk jij aan tegen het feit dat volgens het kelei schema je zowat elke dag elke spiergroep traint. dit gaat toch tegen alle verhalen mbt rust etc etc in?
 
Maar hoe kijk jij aan tegen het feit dat volgens het kelei schema je zowat elke dag elke spiergroep traint. dit gaat toch tegen alle verhalen mbt rust etc etc in?

en dit
 
Status
Neem contact op via conversatie.
Back
Naar boven