Fitness Seller

angst en stress

Bezoekers in dit topic

MastaguyB

Freaky Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
14 jul 2004
Berichten
5.178
Waardering
99
Lengte
1m85
Massa
110kg
In hoeverre heeft stress en angstgevoelens invloed op de spieropbouw?
Bij mij is een angststoornis vastgesteld en daardoor ervaar ik bijna dagelijks stress (geestelijk)
Zijn er bepaalde supplementen die dit wat tegen kunnen gaan? ik heb al wel meerdere therapien gevolgd, en dat heeft wel geholpen maar toch ben ik er nog lang niet vanaf.
Ik heb trouwens ook wel moeite met het opbouwen van spiermassa, dit zou hier natuurlijk wel aan kunnen liggen. Vind het erg jammer, want bodybuilding is voor mij toch wel een soort uitlaatklep en ben er altijd graag mee bezig. Maar als de resultaten nooit echt optimaal kunnen worden is dit toch wel een behoorlijke tegenslag.
 
Heb zelf ook vrij vaak stressvolle periodes in m'n leven (meegemaakt), en nee dat doet geen goed aan je spieropbouw.
- sneller moe
- slechte concentratie
- slechter slapen
- (te)veel negatieve agressie
- sneller blessures
Stress > Cortisol > Katabool, je kunt Xtend gebruiken wat ook je cortisol levels naar beneden brengt... maar ik denk wel dat er beter producten zijn om dit te doen.
 
Ga eens naar de dokter, en zeg dat je middelen nodig hebt om je cortisol omlaag te brengen, als hij weigert pak je hem bij zijn strot en schop je hem zijn stoel af.
 
sint janskruid of GABA.
 
Ga eens naar de dokter, en zeg dat je middelen nodig hebt om je cortisol omlaag te brengen, als hij weigert pak je hem bij zijn strot en schop je hem zijn stoel af.

WTF? Denk eens aan de oorzaak ipv symptoombestrijding. Waarvoor heb je angst en wat zorgt voor stress? Typisch DBB weer om bij elk probleem weer een middel te willen! (pillen hebben bijwerkingen, gaan we daarvoor dan weer een pil nemen tot we ons doodslikken?)

PS> Sint Janskruid of Valeriaan, neem dat eventueel omdat het redelijk helpt en niet veel kwaad kan.
 
Is k*t heb ik zelf ook gehad hele lange perioden lang, dan praten we over jaren
maar niet iedere dag gelukkig. Het zal zeker zij invloed hebben maar groei staat niet
stil volgens mij ?

Sintjans kruid mag men niet slikken bij anti depresivia !!
 
Het kan invloed hebben ja, maar het ligt er een beetje aan HOE gestrest je bent en hoe dit je slaap en eetpatroon beïnvloedt. Stel dat je een stressy persoon bent die wel goed slaapt en eet valt het naar mijn idee wel mee.

Blijf jezelf sowieso ontwikkelen. Ik heb ook verschillende psychische klachten (gehad) en heb er een jaar vrijwillig interne behandeling voor gehad. Dat is nu twee jaar geleden en ik ben nog steeds aan het leren hoe ik het beste kan handelen.
 
De oorzaak is nooit helemaal helder geworden, ik loop er ook al bijna heel mn leven mee. Eten is geen probleem. Ik kom wel moeilijk in slaap en mn dag en nachtritme is wat verstoord (laat slapen/ laat eraf). Maar ik krijg wel genoeg slaap.
De laatste tijd staat de groei wel stil, maar dat kan komen door te veel trainen en weinig rust + de stress waardoor ik mischien meer rust nodig heb. In het begin ging het wel aardig, aangekomen en stuk sterker geworden.
Verder heb ik al veel geprobeerd om van die angsten af te komen. Veel therapieen gevolgd, ik neem nu ook antidepressiva. GABA heb ik pas nog geprobeerd, maar had naar mijn idee geen effect.
 
Bump.


Heb nu
Vapronol T6 en C-1000 with rose Hips (vitamine c 1000mg) besteld. Hopelijk gaat dit mij wat helpen. Ben nu 2 maanden verder, weer geen/nauwelijks vooruitgang gemerkt.

Zal ik ook een afspraak bij de huisarts maken. Moet ik nog ergens om vragen? Bloedtest ofzo? Of kun je voor deze problematiek bij een sportarts terecht?

Binnenkort start ik met therapie. Dat zal ook wel weer veel stress en spanningen gaan opleveren.
 
heb je sint-janskruid al geprobeerd?
 
heb je sint-janskruid al geprobeerd?

Ja in het verleden wel. Waren van die pilletjes bij de drogist. Maar ik heb nu ook antidepressiva.
 
Je legt jezelf al grenzen op in je hoofd. Ga gewoon trainen en vreten en zie hoe groot je kunt worden. Je kunt ook je angsten gaan haten, en kracht uit je haat halen. Succes!
 
Ga eens naar de dokter, en zeg dat je middelen nodig hebt om je cortisol omlaag te brengen, als hij weigert pak je hem bij zijn strot en schop je hem zijn stoel af.
geef is normale reacties? of ben jij echt zo debiel? als ik van die kinderlijke reacties zie, komen ze bijna altijd van Arnoldfan.
 
dude, je moet naar een psycholoog en met behulp van cognitieve therapie zal je een enorm verschil voelen let maar op!
 
dude, je moet naar een psycholoog en met behulp van cognitieve therapie zal je een enorm verschil voelen let maar op!

Als je even goed leest heb ik al meerdere therapien gevolgd. Daar zijn ook psychologen bij aanwezig.
 
Anders leg je het probleem zo gedetailleerd mogelijk uit aan je huisarts?
Moet toch wel iets aan te doen zijn lijkt me.
 
De oorzaak is nooit helemaal helder geworden, ik loop er ook al bijna heel mn leven mee. Eten is geen probleem. Ik kom wel moeilijk in slaap en mn dag en nachtritme is wat verstoord (laat slapen/ laat eraf). Maar ik krijg wel genoeg slaap.
De laatste tijd staat de groei wel stil, maar dat kan komen door te veel trainen en weinig rust + de stress waardoor ik mischien meer rust nodig heb. In het begin ging het wel aardig, aangekomen en stuk sterker geworden.
Verder heb ik al veel geprobeerd om van die angsten af te komen. Veel therapieen gevolgd, ik neem nu ook antidepressiva. GABA heb ik pas nog geprobeerd, maar had naar mijn idee geen effect.

Veel van jouw symptomen herken ik uit mijn eigen verleden. Het doorbreken van de dag/nacht-ritmestoornis bleek de sleutel te zijn!
Structuur kan een zegen zijn als je, je zo voelt.

Hoe laat train jij gewoonlijk? En doe je dat telkens om diezelfde tijd?
 
Je kan proberen regelmatig te mediteren, dat helpt wel bij dat soort dingen, voor mij iig :p
 
Back
Naar boven