AndroidHealthClinic

Angst voor de dood (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

pineapple1025

Competitive Bodybuilder
Lid geworden
17 aug 2020
Berichten
2.781
Waardering
3.807
Lengte
1m75
Massa
79kg
Meerdere mensen hier last van gehad? Ik denk er elke dag aan.
 
vroeger kwam het bij mij erg vaak voor, in en paniekstand.
de oplossig voor mij het medcijn -> Pregabaline
Je zou kunnen navragen bij de psychiater.
 
Angst niet per se; het is niet dat je er wat van zal merken.
Maar vind het wel een 'gek' idee dat er een moment komt waar alles voor altijd voorbij is zeg maar.

Maar des meer reden om je geen fuck aan te trekken van anderen en lekker te doen met je leven wat je zelf wilt voor de tijd die je hier hebt.
 
Ik heb er geen angst gevoelens bij maar vanuit die richting wel een constante bewustzijn van de waarde die het leven heeft, hoe we die verspillen. Verliezen of confrontaties met sterfelijkheid doen dat altijd weer goed opleven.

Heb je er echt angst van pineapple1025 ?
 
Laatst bewerkt:
Bang zijn voor iets wat je niks aan kan doen is echt zonde van je tijd.

Dit vind ik altijd zo'n mooie filosofische discrepantie:

Mensen willen in algemeen zo ontzettend graag zekerheden in het leven hebben.

De enige zekerheid die we écht hebben -de fysieke dood- daar zijn we dan weer collectief ontzettend bang voor.

Rare jongens die mensen :)


Meerdere mensen hier last van gehad?
Nee totaal niet.

Het enige waar ik wel eens "bang" voor ben is dat het op een hele vervelende, pijnlijke manier kan gaan.
Maar verder: Dood is dood

Ik denk er elke dag aan.

Zou ik mee stoppen als ik jou was.
Als je teveel bezig bent met de dood, dan vergeet je te leven.
 
Nooit over nagedacht, maar nu ik oud begin te worden en de leeftijd nadert denk ik er wel vaker over na.

Kijk er soms wel naar uit :roflol:
 
De allergrootste evolutionaire drang die elke diersoort heeft is overleven, en laten wij nu de enige diersoort zijn die op de hoogte is van het feit dat niemand van ons zal overleven.

Die paradoxale wetenschap kan je heel angstig maken maar relativeert het bestaan juist aardig voor mij. We gaan allemaal dood. Niet iedereen op dezelfde manier, maar iedereen is hetzelfde lot beschoren. Dan kun je er beter maar het beste van maken.
 
Bang voor iets waarvan we niet goed weten wat het exact is, nee niet perse. Zou ik het jammer vinden als het op een vroegtijdig moment zou ophouden? Jazeker.

vroeger kwam het bij mij erg vaak voor, in en paniekstand.
de oplossig voor mij het medcijn -> Pregabaline
Je zou kunnen navragen bij de psychiater.

Jij slikt daadwerkelijk Lyrica (o.a.) een neuropatische pijnstiller voor paniek/angst voor de dood? Ben je serieus? Heb je toevallig meer aandoeningen in jouw psyche? Want Lyrica is wel echt een zwaar middel en zie ik ook niet vaak in dergelijke setting, enkel voor het symptoom dat jij beschrijft, voorgeschreven worden. Of zijn er al legio aan andere middelen aan vooraf gegaan om jou "te helpen" met je "probleem"?
 
Jij slikt daadwerkelijk Lyrica (o.a.) een neuropatische pijnstiller voor paniek/angst voor de dood? Ben je serieus? Heb je toevallig meer aandoeningen in jouw psyche?
Zie z'n log ;)
 
  • Like
Waarderingen: Vonk

Ahh ja die verklaart een heleboel. Maar dan nog waanzin om hier zomaar iemand in te adviseren dit ook eens te vragen bij de dokter of psychiater, hoe goed het ook mag helpen.
 
Met alle respect, maar eigen problematiek plus bijbehorende medicatie op een ander projecteren is echt zeer af te raden lijkt mij.
 
Bang voor iets waarvan we niet goed weten wat het exact is, nee niet perse. Zou ik het jammer vinden als het op een vroegtijdig moment zou ophouden? Jazeker.



Jij slikt daadwerkelijk Lyrica (o.a.) een neuropatische pijnstiller voor paniek/angst voor de dood? Ben je serieus? Heb je toevallig meer aandoeningen in jouw psyche? Want Lyrica is wel echt een zwaar middel en zie ik ook niet vaak in dergelijke setting, enkel voor het symptoom dat jij beschrijft, voorgeschreven worden. Of zijn er al legio aan andere middelen aan vooraf gegaan om jou "te helpen" met je "probleem"?
Ik heb veel medicatie door de psychiater voorgeschreven maar dat werkt allemaal niet. Sinds dat ik deze neem veel minder paniek en angst.
 
Back
Naar boven