AndroidHealthClinic

Animal Cuts log (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

phbart

Novice
Lid geworden
23 feb 2012
Berichten
5
Waardering
0
Lengte
1m88
Massa
83kg
Wanneer ik op zoek ben naar een nieuw supplement, of het nu een pre-workout of fatburner is, maak ik vaak gebruik van de supplementen reviews en -logs te vinden op het DBB forum. Omdat ik zo vaak met veel plezier gebruik heb gemaakt van het forum, wil ik dit log gaan bijhouden om andere te helpen bij het maken van een beslissing.

Tijdens mijn zoektocht naar een goede fatburner om te gebruiken naast mijn cut kwam ik namelijk langs "Animal Cuts" van Universal. Op Amerikaanse fora werd er lovend over geschreven en ik besloot een poging te wagen.

Animal Cuts is een relatief gezien duur product. Te koop bij onder andere BF voor 34,90,-
Link: http://www.bodyenfitshop.nl/afslanken/afslank-supplementen/universal/animal-cuts/?sqr=animal cuts&


Mijn achtergrond
Ikzelf ben 25jaar en nu ruim 2 jaar serieus bezig met krachttraining. Dit houdt in dat ik gemiddeld 5 dagen in de week train, door ervaring precies weet wat mijn lichaam nodig heeft aan voeding en een voedingsschema onderhoud die mij ondersteund in mijn doelstellingen.

Na een cleanbulk afgelopen winter ben ik afgelopen maand begonnen met het licht afbouwen van mijn koolhydraat inname (50% naar 40%) en op hogere intensiteit gaan trainen. Daarnaast ben ik begonnen met intervaltraining, ongeveer 20 minuutjes per dag.

Mijn stats zijn als volgt:
-188cm groot
-Laatst gemeten gewicht 83,2 kg
-Laatst gemeten vetpercentage 9,7%

-Deadlift: 150KG 1RM
-Squat: 130KG 6RM
-Bench: 110KG 1RM
-Pull Up: 10 reps
etc....

Het product
Animal Cuts is o.a. een fatburner en waterretentie vermindering combo. Dat betekent dat het de vetverbranding zal moeten stimuleren en het ophouden van water in het lichaam zal moeten verminderen. Het bestaat uit een verzameling van 9 capsules die tweemaal daags ingenomen moeten worden voor een periode van 3 weken aansluitend. Ik zal even kort door de ingrediënten heenlopen;

- stimulant complex: voornamelijk cafeïne (210 mg x 2maaldaags= 420mg!), daarnaast zitten er wat blaadjes en zaadjes in als framboos ketonen, Kola nuts en Yerba blaadjes (geen idee wat het allemaal is, maar het zal waarschijnlijk de verbranding "stimuleren").

- Metabolic complex: Voornamelijk groene, zwarte en witte thee extracten die, zoals de titel doen vermoeden, het metabolisme een boost moeten geven.

-Thyroid complex: Voornamelijk L-Tyrosine met weer een paar blaadjes en olijven extracten. Wat ik na wat research mag geloven is dat L-Tyrosine een natuurlijk product is die ervoor zorgt dat je lekker in je vel gaat zitten. Het zit in kaas, eieren en zo ongeveer alles wat leeft en eetbaar is en plantaardig voedsel. Het is een stof die dopamine aanmaak mogelijk maakt. Altijd goed om wat extra van te hebben dus:). Wat daarnaast denk ik de voornaamste reden is dat het in de Animal Cuts pack zit, is de bloeddrukverlagende werking van L-Tyrosine. Caffeine, waar je een hoop van naar binnen moet werken, kan een verhoging van de bloeddruk veroorzaken. Het thyroid complex zal dit dus tegen moeten gaan ga ik vanuit.

-Water shredding complex: voornamelijk Dandelion root, in normaal Nederlands paardenbloemwortel zoals je dit ook in je tuin aantreft. Het staat erom bekend dat dit extract de werking van de lever, nieren en spijsvertering bevordert. Daarbij is het ook nog is hoog gedoseerd, ongeveer 1200mg mag de maag in verspreid over 2 doseringen. Ik vermoed lekker vaak de blaas legen dus.

-Nootropic complex: Een paar niet uit te spreken ingredienten, voornamelijk DMAE. Lastig te bepalen wat het precies doet. Wat ik er van mag geloven stimuleert het het cognitief vermogen en bevordert het het metabolisme op celniveau door het effect dat het heeft op de cellen. Anders gezegd, ze heten Neurotrofines, ook wel trofische factoren genoemd, en zorgen dat de cellen goed kunnen blijven werken (dat wil zeggen blijven leven).

-Cortisol inhibiting complex: Verschillende extracten te heten: Ashwangandha, Rhodiola Rosea, SerinAid en magnolia Bark. Leuke namen weer, maar ik ga er maar vanuit dat het de cortisol aanmaak tegengaat. Waarom is dit van belang in deze stack? Ik weet van Cortisol dat het door het lichaam wordt aangemaakt als gevolg van stress en andere factoren en daarmee een negatieve impact heeft op zo ongeveer alles in het lichaam. Hoge waarden van Cortisol bevordert daarnaast ook de aanmaak van vetcellen en, vooruit daar gaan we weer, op celniveau kan het zorgen voor het afsterven van cellen. Altijd handig om te slikken dus.

-CCK boosting complex: Cha-de-buge, appel pectine, jojoba zaden. Googlen op CCK boosters levert op dat deze ingredienten het honger gevoel moeten onderdrukken.

-Bioavailability complex:Vooral Gemberextract en daarbij een hoop fruit extracten, zoals Cayenne, Grapefruit en paar citrus extracten. Zijn vooral anti-oxidanten. Daarnaast bevat gember veel vitamines en mineralen. Altijd goed dus.

Verwachtingen
Nu de ingredienten ontcijfert zijn heb ik een aardig beeld van wat het product moet gaan doen. Het bevordert de verbranding op verschillende manieren. het drijft water uit, bevat veel anti-oxidanten, beschermd het lichaam tegen hoge waardes van cortisol, behoudt het lichaam tegen een te hoge bloeddruk en gaat een hongergevoel tegen.

Ik verwacht geen wonderen van dit product aangezien voeding en een goede training natuurlijk het belangrijkste zijn. Toch denk ik dat het me zeker kan helpen die laatste beetjes vet eraf te trainen. Alles wat ik zocht in een supplement voor tijdens de cut zit er immers in.

Tot slot
Ik ben niet van plan iedere dag een update te geven van hoe ik me voel en hoe het vordert. Aangezien "de kuur" 3 weken duurt, ga ik iedere week een update posten. Daarnaast zal ik na deze periode mijn vetpercentage weer op gaan meten.

Ik hoop dat ik met deze informatie mensen die wat meer willen weten over Animal Cuts al een beetje heb kunnen helpen.

IMAG1849.jpg
 
Laatst bewerkt:
Zoveel pillen, ben benieuwd :]
 
Zoveel pillen, ben benieuwd :]
Het zijn er inderdaad redelijk wat. Gebruik daar naast nog de vitamine pack van Animal wat 11 pillen zijn. Maar goed, vind dat verder niet zo'n probleem.
 
in! ben deze week aan mijn 2e termijn van 3 weken begonnen. heb de eerste pot er al doorheen.
 
Heb het geprobeerd maar vond het totaal niet bijzonder, ik weet dat supplementen geen wondermiddel zijn maar qua gevoel had ik niet minder honger oid. en watervermindering was ook niet te merken.

Ik denk dat veel mensen bij een product met 24 pillen al gauw zichzelf allemaal dingen aanpraten zonder er objectief naar te kijken, qua gezondheid zullen die groene thee extract ect. wel prima zijn, maar in de cut om energie te bevorderen, beter te trainen op lage calorieën en/of hongergevoel tegen te gaan heb ik weinig van gemerkt.

Ben benieuwd wat jou bevindingen zijn.
 
in! ben deze week aan mijn 2e termijn van 3 weken begonnen. heb de eerste pot er al doorheen.
Hoe zijn jou ervaringen tot nu toe? Ik gooi nu het eerste zakje naar binnen van vandaag, ga daarna trainen.

---------- Toegevoegd om 08:51 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 08:45 ----------

Heb het geprobeerd maar vond het totaal niet bijzonder, ik weet dat supplementen geen wondermiddel zijn maar qua gevoel had ik niet minder honger oid. en watervermindering was ook niet te merken.

Ik denk dat veel mensen bij een product met 24 pillen al gauw zichzelf allemaal dingen aanpraten zonder er objectief naar te kijken, qua gezondheid zullen die groene thee extract ect. wel prima zijn, maar in de cut om energie te bevorderen, beter te trainen op lage calorieën en/of hongergevoel tegen te gaan heb ik weinig van gemerkt.

Ben benieuwd wat jou bevindingen zijn.
Klopt wel ja, jammer dat het voor jou niet veel deed voor je gevoel. Verwacht zelf ook geen wonderen maar als je dan weer naar de ingrediënten kijkt sluit het wel allemaal mooi aan. Zelf toevallig nog een supplement of combo van tegengekomen wat beter werkte voor je?
 
Hoe zijn jou ervaringen tot nu toe? Ik gooi nu het eerste zakje naar binnen van vandaag, ga daarna trainen.


Een heel duidelijk beeld kan je er niet van geven daar ik ook gedeeltelijk Clenbuterol heb gebruikt tijdens het gebruik van Animal Cuts. Het drukt in zekere zin wel het hongergevoel, geeft een goed gevoel en de cafeïne merk je wel daar ik nooit koffie o.i.d. drink.
 
Een heel duidelijk beeld kan je er niet van geven daar ik ook gedeeltelijk Clenbuterol heb gebruikt tijdens het gebruik van Animal Cuts. Het drukt in zekere zin wel het hongergevoel, geeft een goed gevoel en de cafeïne merk je wel daar ik nooit koffie o.i.d. drink.

Sowieso zit er in koffie een hele andere soort caffeine
 
Heb ook animal cuts gehad. Vond hem niet heel speciaal. Liever een goede eca stack.
 
Een heel duidelijk beeld kan je er niet van geven daar ik ook gedeeltelijk Clenbuterol heb gebruikt tijdens het gebruik van Animal Cuts. Het drukt in zekere zin wel het hongergevoel, geeft een goed gevoel en de cafeïne merk je wel daar ik nooit koffie o.i.d. drink.
Qua vetverbranding is dat natuurlijk niet te evenaren idd:D

---------- Toegevoegd om 15:10 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:10 ----------

Vanwege de ervaringen die ik heb gehad met het eerste gebruik en om het log te kickstarten toch even een eerste update

#Update 1

Vannochtend tijdens een wheyshake met oats en dextrose het eerste zakje naar binnen gewerkt. Daarna rustig twee goeie mokken koffie en al fast and loud kijkend ook mijn pre-workout Gameday achterover geslagen. Effect kwam al snel op, werd een beetje onrustig maar dit heb ik wel vaker door de pre. Pas later besefte ik me dat ik in totaal al bijna 500mg caffeine in mijn lijf had zitten en dit heb ik gemerkt.

Aardig onrustige training maar wel gigantische focus. Zo'n focus waarbij je later moet horen dat iemand je nog gezien heeft bij de sportschool en jij diegene niet. Daarnaast gigantisch zweten, het gutste van mn kop af terwijl ik de biceps aan het trainen was.

Dan ook veel calorieen verbrand (1050 in 1uur en 11 minuten). Maar denk toch dat ik de volgende keer voordat ik mijn pre-workout inneem, de caffeine van de Animal stack eruit laat. Qua dosering blijf ik dan redelijk gelijk met wat ik zonder mijn pre-workout zou hebben bereikt. Want gemiddeld 1000mg caffeine op een dag is denk ik wel overkill:).

Dit is al meteen een pluspunt van Animal Cuts. Op de verpakking staat duidelijk aangegeven welke pillen voor de vetverbranding zorgen en welke voor de water vermindering. Daardoor weet ik dat de rode pil de caffeine bevat.
 
Of inderdaad gewoon niet alles door elkaar nemen. Niet om t een of ander, maar wat heb je nou aan het delen van jouw 'ervaring' in een 'log' als je het kennelijk dus met een paar koppen koffie neemt, en ook nog eens een van de betere pwo's waar men bekend mee is (en waar ook nog eens AMP in zit? Maar not sure about that).

Zinloos als je het mij vraagt, om gebruik op deze manier te loggen.
 
Of inderdaad gewoon niet alles door elkaar nemen. Niet om t een of ander, maar wat heb je nou aan het delen van jouw 'ervaring' in een 'log' als je het kennelijk dus met een paar koppen koffie neemt, en ook nog eens een van de betere pwo's waar men bekend mee is (en waar ook nog eens AMP in zit? Maar not sure about that).

Zinloos als je het mij vraagt, om gebruik op deze manier te loggen.
tsja dat kan, ik vind het niet zinloos. Had inderdaad wat beter moeten nagaan qua cafeïne betreft, maar dat beschrijf ik ook. Ik heb de ervaring gedeeld omdat deze anders was dan dat ik normaal ervaar. Voor iedereen zelf te bepalen welke conclusies hij/zij eruit trekt.

Ik ben Animal Cuts ook niet gaan gebruiken om er beter op te trainen maar om mij te helpen tijdens mijn cut. Zal me daar dan ook op richten vanaf nu. Ik zie het nemen van een paar koppen koffie en een pwo naast het product niet als een zinloze manier van loggen.
 
Ben benieuwd maar imo is Animal Cuts overrated (Animal sowieso overigens) en geeft je misschien een procentje voorsprong. Niet het geld waard.
 
Hoe is het afgelopen? Volgens mij ben je bijna door de pot heen?
 
Volgens mij is hij zwaar teleurgesteld dat het niet heeft geholpen bij de laatste resterende vet restjes hahaha:D
 
Volgens mij is hij zwaar teleurgesteld dat het niet heeft geholpen bij de laatste resterende vet restjes hahaha:D
 
Back
Naar boven