MuscleMeat

Gesloten Ano_52347 log

Bezoekers in dit topic

Status
Neem contact op via conversatie.
Owh..? Hmm is dat negatief?
 
Owh..? Hmm is dat negatief?

Nee hoor ;)

Maar een deadlift is natuurlijk wel telkens stilleggen op de grond. En dan telkens
spanning zetten en liften. Stiff Legged & Romanian deadlifts zijn zonder deadstop.

Stiff Legged zorgt nogal eens voor rugklachten omdat je constante spanning hebt
 
Wanneer je de deadlift met meerdere reps doet zie ik de specifieke noodzaak niet om het gewicht stil te leggen op de grond. Stilleggen zal beter zijn voor de onderrug en zonder stilleggen behoudt je spanning op je spieren. Beide wat voor te zeggen.

Als het zonder stilleggen geen deadlift meer zou heten, is dat een semantische discussie.
 
Ik doe met lagere gewichten en hogere reps ook zonder neerleggen hoor.
Ook omdat de schijven dan te klein zijn en je bar te laag ligt.

Zag Dorian Yates het trouwens ook doen in die instructiefilmpjes voor Blood&Guts, inderdaad om de spanning er op te houden.
 
Ik doe met lagere gewichten en hogere reps ook zonder neerleggen hoor.
Ook omdat de schijven dan te klein zijn en je bar te laag ligt.

Zag Dorian Yates het trouwens ook doen in die instructiefilmpjes voor Blood&Guts, inderdaad om de spanning er op te houden.

Dat was inderdaad 1 van de dingen waarom ik hem niet neerlegde, de schijven waren vrij klein waardoor je volgens mij meer je rug belast als ik hem neer ging leggen dan dat ik hem gewoon niet helemaal tot de grond liet zakken. En het andere was inderdaad om de spanning er goed op te houden.
 
deadliften kan prima op 12 reps.

Ik heb nog nooit gemaxd op 1 rep en toch bijna 80 kilo perfectie:cool:
 
Even snel een korte update van my. Misschien zullen jullie wel denken, heb je haar weer, die afhaakt ofzo. Dat is niet zo!

Mijn oom is vorige week plotseling overleden en er moest/moet veel geregeld worden. Myn trainingen staan dus op een lager pitje en met betrekking tot voeding gaat het ebest wel k*t. Hier baal ik super van, maar kreeg eerste paar dagen gewoon niet veel naar binnen of door drukte of stress.

Volgende week hoop ik weer 120% te kunnen geven! Sorry jongens&meiden..
 
Hmm vandaag eindelyk weer getrained! Heerlyk. Lekker sauna erna ingeweest, eindelyk een ontspannen dagje. Wel even fullbody gedaan om me lichaam even een 'push' te geven.. Stond gisteren op de weegschaal en was 2kilo afgevallen maar me vetpercventage was 2%hoger dan eerst. Beetja apart vond ik, maar met zon weegschaal is het toch niet heel nauwkeurig en aangezien ik ook nog is net ongesteld ben kan dat vast allemaal mee spelen.. Vanaf nu weer lekker goed eten volgens schema en weer trainen! Voelde me de laatste daajes echt slap, voornamelyk door het te weinige eten waarschynlyk. Dus er weer vol tegen aan!!

Vandaag:
Legpress
1x 10 x 100 kg
2x 10 x 110 kg
1x 10 x 120 kg

Legextension(blyft een k*t oefening voor me doordat ik kleine beentjes heb en daardoor het apparaat niet goed aansluit)
1x 12 x 35 kg
2 x 12 x 40kg

Legcurl:
1 x 12 x 30 kg
2 x 12 x 32,5 kg

Rotary calf raise:
1x 10 x 25 kg
2 x 12 x 30 kg

Pulley:
3x 12 x 20kg
1 x 10 x 25kg

Lowerback:
3x 12 x 32,5 kg

Bankdrukken:
1x 10 x 25kg
3x 10 x 30 kg

Incline dumbbell press:
3x 12 x 10kg

Dumbbell flies
3 x 12 x 10 kg

Bicepscurl met stang
3x 12 x 10kg

Nog 15 minuten gelopen.

Het is niet echt een goede training met de 'beste' gewichten.. &misschien een beetje rommelig. Maar ach het is weer een start.
 
Nou ik vind je beentraining toch best wel zwaar
Lekker bezig dus
 
misschien die leg extensions dan ook maar laten vallen voordat je last van de knieën krijgt ;)
 
Nou ik vind je beentraining toch best wel zwaar
Lekker bezig dus

haha ik dacht gisteren van niet, maar ik zit hier op de stoel met mijn in m'n kont, biceps en hamstrings. voelt wel lekker!

inderdaad robke, of ik doe hem niet al te zwaar of ik ga hem binnenkort laten vallen!
 
je kan nog altijd lunges doen ... of step ups, goblet squats, sissy squats
 
Ik raakte met de deadlift altijd heel even de grond en dan weer omhoog
Voor de stifflegged hebben wij nu een mooi opstapje 20 cm hoog van 1x1 meter en dan kan je tenminste het gewicht ver laten zaken zonder dat je de grond raakt.
Maar ik heb beiden al een paar weken niet gedaan. (mis hem niet :) )
 
Lichaam op dit moment..
Blehh.
Fotos geven wel weer ff de realiteit.. Sta er slecht voor.

Die laatste is van vorig jaar zomer juli 2011, zoiets wil ik nu ook weer bereiken, alleen nu met meer spier definitie.
 
Vandaag uurtje gemountainbiked en getrained! Ben helemaal kapot nu. Heerlyk.. Hopen dat ik morgen nog kan lopen haha!

Had vandaag veel trek en dus wat meer gegeten, kyken hoe dit de komende dagen/weken aanhoud & wat de weegschaal zegt, anders ga ik me voedingsschema sowieso verhogen!
 
Zit je nu in de cut?

Zo slecht sta je er niet voor hoor;)
 
Ja zit in de cut maar ben nog een beetje aan het uitvogelen met calorieen en verhoudingen, wat het beste voor me werkt..

Voor my is het hoe ik er nu voorsta wel erg slecht, heb er vele malen beter by gestaan! Maar dat komt wel weer..
 
Dan ben je ook zo weer in shape ja
 
Heb veel last vandaag van de training van gisteren! Toch uurtje cardio gedaan, kan het niet laten..
1/2 uur hardlopen op 10km/h
1/2 uur spinning

Morgen lekker een rustdagje, spieren lekker by laten komen.
 
Status
Neem contact op via conversatie.
Back
Naar boven