Fitness Seller

Anoniem36295 WeakLifts (v3)

Bezoekers in dit topic

Anoniem36295

Massive Warrior
10 jaar lid
Lid geworden
21 mei 2007
Berichten
18.794
Waardering
3.530
Hallo allemaal,

Ik heb ook maar besloten weer een trainingslogje te beginnen, heeft me in het verleden altijd gemotiveerd. Mijn doelen zijn sterker en atletischer worden. In de toekomst wil ik misschien een powerlifting meet proberen. Ik gebruik een mix van Starting Strength en StrongLifts 5x5 principes voor wat betreft mijn training.

Goals voor 2018 (1RM):
- Squat: 140kg
- Bench: 100kg
- Deadlift: 180kg

Training van gister:

Squat:
3x5x105kg

Overhead Press:
3x57,5kg (fail)
2x57,5kg (fail)
2x57,5kg (fail)

Deadlift:
3x140kg (met daarna twee singles en static hold na elke rep)

Chinups:
3x5xBW

Hanging Knee Raises:
2x8xBW

Verder nog wat high rep side en rear delt werk en wat curls.

Comment:

Ik merk op de compound lifts dat ik gevolgen ondervind van het eten in een calorie deficit. Toch ga ik ermee door, want ik wil nog zo'n 5kg lichaamsgewicht kwijt.
 
Haha is dat zo? Ik zie mezelf niet als powerlifter ofzo, maargoed het is ook geen bodybuilding.
Ik ook niet, maar bodybuilden doe ik idd zeker niet. Hypertrofie training doe ik wel, maar vooral omdat het mijn lifts sterker maakt en een klein beetje voor them looks.
 
Wellicht een idee om de press te deloaden en vervolgens met 1kg per keer te verhogen? Dan kun je er miss nog wat uitpersen :)
 
Wellicht een idee om de press te deloaden en vervolgens met 1kg per keer te verhogen? Dan kun je er miss nog wat uitpersen :)
Topper, dit was mijn plan inderdaad. Ik ga volgende week nog één poging wagen (3x5) en goed op mijn form letten; abs en glutes tight en hoofd 'door' de bar drukken. Indien het weer een fail wordt, ga ik deloaden (app rekent uit hoeveel procent) en dan langzamer opbouwen. Bedankt voor de tip.
 
  • Like
Waarderingen: Pren
Hier ook in!
 
In! Welke app gebruik je? Mssn heb ik er overheen gelezen hoor!
 
Oh ja dat is een topper idd.
 
Oh ja dat is een topper idd.
Ik heb de betaalde versie (9 euro ofzo eenmalig). Berekent alle warmup-sets voor je, timer voor de rust tussen setjes, assistance-oefeningen (zoals dips en pullups). Je kan je progressie bijhouden in grafieken en deze exporteren. Echt ideaal ding. Deed het voorheen altijd in mijn notities op de iPhone.

StrongLifts 5x5 is geen perfect programma hoor, en Mehdi ook zeker niet. Maar dit is wel kwaliteit (gebruikersgemak) en goed over nagedacht.
 
Training van vandaag:

Squat:
5x107,5kg
3x107,5kg (fail)
3x107,5kg (fail)
1x107,5kg (fail)
1x107,5kg (fail)

Bench Press:
3x5x72,5kg

Pendlay Row:
3x5x72,5kg

Weighted Dips:
3x5xBW+17,5kg

Planks:
3x30 seconden

Assistance
Hyperextensions
Tricep Pushdowns
Oblique Crunches
Pushups

Cardio:
8 minuten interval op de loopband

Voeding van vandaag:

- Ochtend: water en koffie
- Middag: havermoutpap met whey en een banaan
- Avond: entrecote, rijst en broccoli
- Voor het slapen: Skyr (naturel)

Totaal: 1500kcal
Koolhydraten: 35%
Vetten: 27%
Eiwitten: 38%

Lichaamsgewicht:
86,3kg (-0,4kg sinds gisteren)

Comment:
Op de squats na, heerlijk getraind. Het diëten gaat goed en dat merk ik in de spiegel maar ook tijdens de squats. De target (3x5) drie keer per week is waarschijnlijk te intensief voor hoe weinig ik eet momenteel. Ik overweeg te switchen naar 3x3, of misschien heavy/light/medium ofzo toe te passen. Ik denk dat ik qua gewicht op de squat te dicht bij mijn 5RM in de buurt ben om de lineaire progressie (van 2,5kg per training) vol te houden.

Let wel: ik doe overdag niet veel anders dan lezen en werken, vandaar het grote calorietekort.
 
Back
Naar boven