AndroidHealthClinic

anorexia...

Bezoekers in dit topic

'She can handle everything that life throws at her'. Volgens mij krijgt ze alleen maar donuts toegegooid dan, god wat een lijf! Die haalt de 50 niet.

Anorexia nervosa is een psychische stoornis. De letterlijke vertaling van anorexia nervosa is ‘gebrek aan eetlust door een psychische oorzaak’. Dit is echter niet helemaal juist want iemand met anorexia nervosa heeft wel eetlust echter kan degene het hongergevoel op allerlei manieren onderdrukken. Anorexia nervosa wordt ook wel ‘magerzucht’ genoemd, vanwege het sterke verlangen om mager te zijn, wat zich uit in (extreem) weinig eten om af te vallen. Wanneer je anorexia nervosa hebt, verlies je gewicht. In tegenstelling tot wat vaak gedacht wordt, heeft het verlangen om dun te zijn vaak niks met de oorzaak van anorexia nervosa te maken. Er is sprake van een verstoord zelfbeeld, waardoor mensen met anorexia nervosa vaak moeite hebben zich te verhouden tot anderen in de wereld om zich heen. ‘Dun’ is daarom nooit dun genoeg en eten, gewicht, calorieën en de angst om aan te komen beheersen hun leven.
 
Laatst bewerkt:
De letterlijke vertaling van anorexia nervosa is ‘gebrek aan eetlust door een psychische oorzaak’. Dit is echter niet helemaal juist want iemand met anorexia nervosa heeft wel eetlust echter kan degene het hongergevoel op allerlei manieren onderdrukken.
Ik denk dat gebrek aan aandacht haar probleem is.
 
Niet echt een zuiver wijfie.

De zeven hoofdzonden zijn:
  1. Superbia (hoogmoed - hovaardigheid - ijdelheid)
  2. Avaritia (hebzucht - gierigheid)
  3. Luxuria (onkuisheid - lust - wellust)
  4. Invidia (nijd - jaloezie - afgunst)
  5. Gula (onmatigheid - gulzigheid - vraatzucht)
  6. Ira (woede - toorn - wraak - gramschap)
  7. Acedia (gemakzucht - traagheid - luiheid - vadsigheid), afkomstig van het Griekse "ἀκηδία"
Volgens mij kan ze bij alles wel een kruisje zetten.
 
Laatst bewerkt:
Niet echt een zuiver wijfie.

De zeven hoofdzonden zijn:
  1. Superbia (hoogmoed - hovaardigheid - ijdelheid) iets met spiegels en gym en er goed uit willen (moeten) zien :o
  2. Avaritia (hebzucht - gierigheid) dat is mijn squatrek :D
  3. Luxuria (onkuisheid- lust- wellust) naar nog meer spieren.. en met AAS..:eyebrow:
  4. Invidia (nijd - jaloezie- afgunst) denk dat we dat in veel topics wel terugzien.... vandaag al wat langs zien komen meen ik...
  5. Gula (onmatigheid - gulzigheid - vraatzucht) beetje bulken... @vntl (mag je wel noemen he schatje :) )
  6. Ira (woede - toorn - wraak - gramschap)- Battle arena??
  7. Acedia (gemakzucht - traagheid - luiheid - vadsigheid), afkomstig van het Griekse "ἀκηδία" cardio... wat is dat??
Volgens mij tikt ze bij alles wel een kruisje zetten.
Een BB-er tikt ze ook allemaal wel aan :roflol: :p
Kon het gewoon niet laten.. :o
 
Ik ga niet kijken. Jullie mogen me martelen. Ik doe het niet. Alleen een penisvergroting zou me overtuigen.
 
Laatst bewerkt:
Kenmerk van anorexia is toch dat mensen zichzelf letterlijk groter inschatten (bijvoorbeeld als ze door een smalle doorgang moeten)? Omgekeerde bigorexia.

Vind het vooral ontzettend triest dat ze blijkbaar zoveel moeite heeft met eerlijk tegen zichzelf zijn, en eerder kwalijk dat dat een podium krijgt
 
Back
Naar boven