AndroidHealthClinic

Another boring 5/3/1 log

Bezoekers in dit topic

Deload week :(

Gisteren wat gpp werk met de medicine ball, vandaag full body traininkje en wat gewerkt aan techniek:

Deadlift
5x70
5x80
5x90
5x100
5x110
Techniek voelde goed aan. Heupen hou ik nu wat hoger dan voorheen. Ik had eigenlijk hetzelfde probleem als hier:
[Link niet meer beschikbaar]

Bench
5x60
5x70
5x75
5x80

Squat
5x60
5x80
5x90
5x100
5x110
Techniek voelde k*t aan doordat ik al een tijdje boxsquats aan het doen ben. Ik had het gevoel dat mijn knieen iets naar binnen kwamen. Volgende cyclus doe ik weer regular squat ipv box squats

Daarna ook nog hanging leg raises 4x12
 
Oké dit logje volg ik ook!
 
Oké dit logje volg ik ook!

Ik probeer het jouwe ok even te volgen.

BW deze morgen 88.3, net hetzelfde als vorige week.
Vanaf vandaag zet ik mijn geheim wapen in, chocomelk! Twee flesjes per dag, goed voor 500kcal
 
Training gisteren:

Deadlift
Opwarmen
5x115
3x135
5x155
Op het filmpje zie je dat mijn techniek echt slecht is :mad: Ik zou veel meer naar achter moeten hangen. Nu duw ik eerst uit met mijn benen, zodat ik met mijn bovenlichaam veel te horizontaal kom en al het gewicht daarna met mijn rug moet trekken...

http://www.youtube.com/watch?v=lH4MC0rXekE

GM's
5x60
5x70
5x80
5x80

Pull-ups
10xBW Verassend easy
8xBW
6xBW
BW rond de 90 nu

Hanging leg raises
3x12

Tripax,

Ik heb geen ervaring met boxsquats, maar volgens mij is de opmerking van Emile terecht. Is het niet zo dat je de box alleen met je kont moet aantikken en niet volledig er op gaan zitten?
De deadlift is niet mijn sterkste onderdeel. Ik ben daarom op dit moment veel op de techniek aan het trainen. In je filmpje herken ik je probleem en ik ben inmiddels overgestapt op de sumosT (brede stand). Misschien een optie? Het is goed dat je, je probleem ziet (eerst benen, dan de rest). Je zet diep aan, maar vervolgens komt je heup/kont eerst omhoog en daarna je bovenlichaam/schouders. Je moet echter niet naar achteren gaan hangen. Probeer als je het halter vast hebt met je schouders iets over het halter te "hangen". Dus je schouders niet in lijn met het halter. Je aanzet is goed, maar je moet langer zo blijven zitten spanning in je rug houden en schouders naar achter gedraaid houden gedurende de hele beweging. Voordat je aanzet moet je al spannning op het halter hebben d.w.z. dat je tijdens de aanzet niet het halter in de schijven hoort tikken. Na de aanzet moet je er naar streven dat je schouders en je heup gewricht gelijk omhoog komen (dus niet eerst je heup/kont en dan je schouders) zodat je zoveel mogelijk uit je benen tilt in plaats van uit je rug. Dit zou " automatisch" moeten gaan als je spanning in je rug houd (Ik bedoel recht of zelfs iets hol).Ongeveer halverwege de beweging duw je je heupen naar voren. En voila, je staat recht.Ik merk inmiddels dat ik een heel (lul)verhaal heb opgekalkt. Ik hoop echter dat het een beetje duidelijk is en dat je er wat aan hebt. Succes!
 
Ik heb geen ervaring met boxsquats, maar volgens mij is de opmerking van Emile terecht. Is het niet zo dat je de box alleen met je kont moet aantikken en niet volledig er op gaan zitten?
Nee, bij boxsquat is het de bedoeling dat je volledig gaat zitten, tot de spanning volledig van de glutes is. De opmerking van emile is misschien wel terecht, maar zeggen dat ik 'knetterhard' rock is misschien wel wat overdreven, ik ben al andere filmpjes tegengekomen waar het veel erger is en waar niemand iets van zegt. Maar ik ga er in ieder geval op letten de volgende keer, al ga ik voorlopig weer boxsquats vervangen door regular squats.
De deadlift is niet mijn sterkste onderdeel. Ik ben daarom op dit moment veel op de techniek aan het trainen. In je filmpje herken ik je probleem en ik ben inmiddels overgestapt op de sumosT (brede stand). Misschien een optie? Het is goed dat je, je probleem ziet (eerst benen, dan de rest). Je zet diep aan, maar vervolgens komt je heup/kont eerst omhoog en daarna je bovenlichaam/schouders. Je moet echter niet naar achteren gaan hangen. Probeer als je het halter vast hebt met je schouders iets over het halter te "hangen". Dus je schouders niet in lijn met het halter. Je aanzet is goed, maar je moet langer zo blijven zitten spanning in je rug houden en schouders naar achter gedraaid houden gedurende de hele beweging. Voordat je aanzet moet je al spannning op het halter hebben d.w.z. dat je tijdens de aanzet niet het halter in de schijven hoort tikken. Na de aanzet moet je er naar streven dat je schouders en je heup gewricht gelijk omhoog komen (dus niet eerst je heup/kont en dan je schouders) zodat je zoveel mogelijk uit je benen tilt in plaats van uit je rug. Dit zou " automatisch" moeten gaan als je spanning in je rug houd (Ik bedoel recht of zelfs iets hol).Ongeveer halverwege de beweging duw je je heupen naar voren. En voila, je staat recht.Ik merk inmiddels dat ik een heel (lul)verhaal heb opgekalkt. Ik hoop echter dat het een beetje duidelijk is en dat je er wat aan hebt. Succes!
Ik deed vroeger sumo, maar eigenlijk vind ik dat maar een k*toefening, vandaar dat ik overgestapt ben op regular deadlifts, die vind ik veel fijner.
Je uitleg over de techniek is correct, de halter staat niet genoeg oner spanning, bovendien hou ik mijn heupen te laag.
Kijk hier maar eens: [Link niet meer beschikbaar]
Ik zal het volgende keer proberen fixen, ik maak wel even een nieuw filmpje.

Bedankt voor je reactie!
 
je link is deaud, maar ik ben wel nieuwsgierig..
 
Train je regelmatig in het USC? Of was je die dag toevallig daar in de buurt?
 
je link is deaud, maar ik ben wel nieuwsgierig..

Foutje bij het plaken, fixed.

Train je regelmatig in het USC? Of was je die dag toevallig daar in de buurt?

Ik train altijd daar nu (ben verhuisd 2 maanden geleden). Best wel goed materiaal, alleen jammer van de dumbbells, en soms is het wel wat wachten bij het bankdrukken....
 
Op welke dagen train je normaal?
 
Op welke dagen train je normaal?

Hangt er wat vanaf hoe het uitkomt, heb niet echt vaste trainingsdagen. Ik ga wel altijd vier keer in de week.

Jij traint er ook zeker? Ik heb je denk ik nog niet gezien daar.
 
Ik ben al een tijdje niet geweest.. in de zomermaanden train ik meestal gewoon thuis omdat het daar altijd ****ing heet is dan.
 
Ik ben al een tijdje niet geweest.. in de zomermaanden train ik meestal gewoon thuis omdat het daar altijd ****ing heet is dan.

Het valt nog redelijk mee vind ik. Ik zweet toch altijd als een rund, warm of niet :o

Maar buiten trainen is natuurlijk wel fijner, jammer genoeg heb ik geen tuin.
 
Ik probeer het jouwe ok even te volgen.

BW deze morgen 88.3, net hetzelfde als vorige week.
Vanaf vandaag zet ik mijn geheim wapen in, chocomelk! Twee flesjes per dag, goed voor 500kcal

ja, volg zelf ook 5/3/1.. zit nu in een schijt deload week!

Choco ftw!
 
Morgen begin ik aan de 3e cyclus. Pr's van cyclus 2:

Box SQ
10x115
7x120
8x130

Deadlift
10x140
8x150
5x155

BP
10x85
5x85 close grip

MP
5x45
5x50
3x55

Box squats worden in de volgende cyclus vervangen door regular squats. Ik ga opwerken tot een gewicht dat ik een 8-tal keer kan doen...

Op benchpress dag doe ik close grip bp, dit om mijn OH te helpen.
 
Squat
5x60
5x80
5x100
5x115
8x130pr
Bredere stand dan ik gewend ben en met allstars ipv mijn gewichthefschoenen, dit zorgt voor meer carry over van de box squats.

http://www.youtube.com/watch?v=3GXeotVMMZk

Sumo dl
8x60
8x80
8x100
8x110

Daarna nog kuiten en buik.
 
CG Bench
5x65
5x75
7x82,5
Ging niet echt lekker vandaag

Incline bp
10x40
10x50
10x55

DB press
10x12
10x14
10x16

One-arm barbell rack press
Weet niet of die oefening nog wordt gedaan, of hoe die heet. Je laad dus gewoon de barbell alsof je gaat squatten, en gaat aan de zijkant staan. Dan met 1 hand uiteinde v/d barbell vastnemen en pressen. Een soort van 1 hand vicking press...
3x10x10
Vond het wel een lekkere oefening eigenlijk!
 
nice squat, high reps zijn een bitch he :D

ik zie je hijgen
 
Training gisteren:

Deadlift
5x115
5x130
7x150
Ging niet zo lekker. Techniek voelde weer niet zo goed aan. High rep deads liggen me echt niet!

Lunges
8x50
2x8x60
Lang geleden, was puffen!

One leg standing leg curl :rolleyes:
3x12

Glutes en hams redelijk wasted..
 
Back
Naar boven