MuscleMeat

Another boring 5/3/1 log

Bezoekers in dit topic

high reps dl zuigen ook gewoon ja. je positie na je eerste rep is nooit meer zo goed op 1 of andere manier. vaak moet ik dan weer terug in de goede positie staan :o
 
high reps dl zuigen ook gewoon ja. je positie na je eerste rep is nooit meer zo goed op 1 of andere manier. vaak moet ik dan weer terug in de goede positie staan :o

Ja inderdaad, bovendien wordt je moe zodat je techniek hieronder begint te lijden...

Vanmorgen mijn foam roller opgehaald, straks even uittesten!
 
Training gisteren:

Squat
5x60
5x80
3x105
3x122.5
3x137.5 beltless pr
Bedoeling was om hier een genadeloos pr neer te zetten. Jammer genoeg had ik mijn riem niet mee :rolleyes:, en ik ben gewoon om werksets met riem te doen. Toch nog het minimum aantal reps gehaald...

Sumo dl
3x10x100

Leg press
4x10
Eerste keer dat ik die doe in deze gym. Is totaal anders dan in mijn vorige gym. Deze is plate loaded, en wordt veel zwaarder in bottom positie, eens je een bepaalde diepte voorbij bent lijkt die plots naar beneden te vallen, raar... Toch lekker zwaar gegaan hier

BB hack squat
8x60
8x80
8x90
Lang geleden dat ik die had gedaan, wel een lekkere oefening, ik ga die zeker meer doen! Quads stonden bijna in brand, laatste rep dicht tegen kramp.

Daarna nog wat machines, leg curl en leg extensions. Redelijk wat volume dus voor mijn doen.
Thuis nog wat geschuimrold.
 
De training van vandaag zit er ook weer op. Sinds vrijdag had ik wat last in mijn schouder, waarschijnlijk van het vele OH werk de laatste weken. Zondag had ik er geen last van bij het squatten, en sinds vandaag was het zo goed als over... Misschien toch even mijn schema wat bijwerken en ietsje minderen in het OH werk...

CG BP
3x67,5
3,77,5
5x87,5 pr
Zonder spotter, maar 6e rep zou er niet meer ingezeten hebben zonder hulp..

Incline bp
8x50
Voelde het weer wat in mijn schouder, dus wijselijk gestopt en nog wat triceps werk gedaan.

Skull crushers
3x10

Rope triceps extensions
3x10

BW deze morgen: 90,7

Gepost op 2 juli
BW deze morgen 88.3, net hetzelfde als vorige week.

2,5kg dus op 2 weken. Echt raar, langzaam aankomen lukt niet bij mij. Ofwel kom ik niets bij, ofwel gaat het veel te snel (en ik voeg niet zo heel veel kcal toe hiervoor...) Vanaf nu ga ik ook wat interval training doen na de ub training, en lichte cardio na squat en dl training. Dit zal trouwens ook niet slecht zijn voor mijn conditie.l..
 
De training van vandaag zit er ook weer op. Sinds vrijdag had ik wat last in mijn schouder, waarschijnlijk van het vele OH werk de laatste weken.

En een tekort aan rug-oefeningen ? Ik zie je (zeker die laatste week) heel veel press doen en geen enkele pull (op deadlifts na, maar dat is geen volume). Daarvoor had je wel een keer rows en pullups, maar niet voldoende (mijns inziens) in verhouding to al dat push werk.

2,5kg dus op 2 weken. Echt raar, langzaam aankomen lukt niet bij mij. Ofwel kom ik niets bij, ofwel gaat het veel te snel (en ik voeg niet zo heel veel kcal toe hiervoor...) Vanaf nu ga ik ook wat interval training doen na de ub training, en lichte cardio na squat en dl training. Dit zal trouwens ook niet slecht zijn voor mijn conditie.l..

langzaam aankomen is dan ook niet gemakkelijk.. je gaat een keer met de trap in plaats van de lift en voila, je calorie-overschot is alweer opgebruikt (nou ja, als je de trap tegen de euromast op neemt dan, maar je begrijpt wat ik bedoel)

En soms schommelt het gewicht enorm. Beetje cardio en wat carbs minder en het scheelt een kilo met de dag ervoor. Tja, allemaal niet zo belangrijk, als je aan het eind van een cyclus maar een stuk sterker geworden bent (met een redelijk volume) word je vanzelf groter (zolang je niet te weinig eet)

(uit ander topic)
Mijn bevindingen:
- high rep deadlifts zijn niets voor mij
- squat ging wel lekker vooruit bij 5/3/1
- voor overhead moet ik iets nieuws proberen want die gaat voor geen kanten vooruit...

Wat is nu de eindstand ? Hoeveel sterker ben je geworden in die 2 cyclussen die je gedaan hebt ?

PS: high rep deadlifts zuigen inderdaad.
 
Back
Naar boven