AndroidHealthClinic

Anti-oestrogeen: werking?

Bezoekers in dit topic

Ano_1992_1

Competitive Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
13 apr 2007
Berichten
1.704
Waardering
19
Ik doe voor school een werk over doping en kwam tot volgende tekst:

Krachtsporters gebruiken deze middelen omdat ze denken dat deze middelen de werking van de anabole middelen kunnen versterken en de bijwerkingen van anabolen tegen kunnen gaan. Zo hebben krachtsporters het idee dat de eigen testosteronproductie, die door anabolen wordt onderdrukt, eerder weer op gang komt door het gebruik van antioestrogenen. Omdat krachtsporters vaak hoge doses anabolen gebruiken is er weinig effectiviteit te verwachten op de remming van de bijwerking van de anabolen. Daarnaast duurt het herstel van de eigen testosteronproductie ook langer.
Door het gebruiken van hoge doses van anabole middelen wordt de hormonenbalans in het lichaam verstoord. Mannen produceren, evenals vrouwen, ook oestrogenen. Normaal gesproken worden oestrogeen en testosteron in een vaste verhouding geproduceerd. Deze verhouding wordt verstoord als er hoge doseringen testosteron en vergelijkbare stoffen worden gebruikt. Het lichaam reageert hier dan op door het herstellen van deze balans: met andere woorden het ‘teveel’ aan testosteron wordt omgezet in oestrogeen. De omzetting van testosteron in oestrogeen wordt ook wel “aromatiseren” genoemd. Er wordt dus extra oestrogeen gevormd. Hierdoor krijgen deze mannen ook borstontwikkeling.
bron: www.dopingautoriteit.nl


Ik snap niet echt wat er hier staat. Eerst zeggen ze dat anabole middelen de testosteron onderdrukt, en later hebben ze het over testosterontoevoegingen? hoe zit dat nu?
 
er staan geen contradicties in hoor
hoge test en je lichaam stopt zelf met produceren ( plat leggen )
test en aromatiseren krijg je oestrogeen.
zodra je eigen productie plat ligt en je stopt met testosteron zal je lichaam dit willen compenseren met extra oestrogeen.

vandaar ook de nolva en nolva zorgt er ook voor dat eigen productie weer verhoogd word en dus dat je niet zover inkakt en dot massa verliest omdat je test nihil is
 
wat daar eigenlijk staat is dat door het extern toedienen van testosteron verhogende middelen je eigen productie van testosteron wordt plat gelegd, je lichaam denkt: ik heb al genoeg, dus stop ik zelf met produceren(wat kort door de bocht..). Doordat je je testosteron niveau in je lichaam stijgt gaat je lichaam hier op reageren door het teveel aan testosteron te aromatiseren. Het probleem is vaak dat als je net uit een kuur komt je hele hormoon huishouding naar de k*t is.

Als je zomaar stopt met het toedienen van laten we zeggen testosteron, dan kan je lichaam hier niet snel genoeg op reageren, je hebt immers je eigen testosteronproductie plat gelegd. Je krijgt dan vaak te maken met het verschijnsel gynocomaestica(hoe je het ook volledig mag schrijven..), teveel oestrogenen in je lichaam is vragen om problemen bij mannen.

Om het niveau van oestrogeen normaal te krijgen kan je dus nolva gebruiken, nolvadex zorgt ervoor dat de oestrogenen zich niet kunnen binden aan de oestrogeenreceptoren.

Er zijn overigens meer middelen om je eigen productie weer te verhogen naast nolva. Het nadeel van nolva is dat het alsnog "onnatuurlijk" opgang gebracht wordt, daarnaast gaat het de aromatase niet tegen maar blockt het enkel.
 
oke ik heb het begrepen! bedankt! :)
 
Back
Naar boven