XXL Nutrition

anti-oestrogeen

Bezoekers in dit topic

tinus82

Cool Novice
15 jaar lid
Waardering
0
Ik ga binnenkort beginnen aan een kuur deca/test. Ik ben alleen bang dat ik door de kuur gyno ga ontwikkelen. Ik weet dat deca onder de progestagenen valt en geactiveerd kan worden door oestrogeen. En test zorgt nu juist voor de nodige oestrogeen.
Nou heb je daarvoor de competatieve aromatase remmers zoals proviron die op dezelfde plaats bindt als test en er voor zorgt dat test nie omgezet wordt in oestrogeen. Het gaat dus in competitie met de test.
En je hebt de blokkers zoals clomid en novaldex die ervoor zorgen dat het aromatase enzym zo verandert dat test nie meer kan binden en geen oestrogeen kan vormen.
Maar mijn vraag is nu welke kan ik het beste gebruiken. Hebben jullie er ervaring mee? Graag jullie reactie

Laatst bewerkt:
Jaja.. Aromatase is een enzym die testosteron en testosteron varianten kan omzetten in andere hormonen zoals oestrogenen of bijv DHT

DHT zorgt ervoor dat er minder aromatase wordt aangemaakt en zo de mogelijke omzetting voorkomt.
DHT zorgt er ook voor dat er minder SHBG wordt aangemaakt en zo is er meer vrij testo, en dus een beter anabool effect.

Clomid en nolvadex zijn zwakke oestro's die het lichaam vol pompen met oestro's die niet sterk genoeg zijn om gyno te veroorzaken, maar wel sterk genoeg om te zorgen dat je lichaam denkt vol te zitten en daarom minder eigen oesto aanmaakt.

Niet mijn favoriet..

Mijn advies neem een DHT produkt en eventueel femara achter de hand.

Fermara maakt aromatase onwerkzaam zodat omzetting niet kan plaats vinden.. maar ook geen omzetting in het androgenen en ook gunstige DHT :'(

Kun je me misschien een paar voorbeelden geven van een DHT produkt..?

Proviron, Winstrol, masteron, primobolan en oxandrolone.. proviron en winstrol wordt het meest gebruikt voor jou wens.

Sommige mensen hebben bij primo nog wel vochtretentie. en het is momenteel duur..

Masteron kan je bijna niet vinden, maar is wel het best van de DHT produkten.. is een topper theoretisch, heb het helaas nooit in mijn handen gehad :'(

Degene die mij gaat begeleiden had proviron in zijn bezit, maar ik twijfelde nog. Die twijfels zijn nu verdwenen. Tnx champ.
Zit met mun dieet rond de 3800 cal. 300 gram eiwit, 500 gram koolhydraat en 100 gram vet. Kooldyraten kan nog wel iets hoger, maar komt wel goed. Zit nu op 87.0 kilo met 8% vet, vetpercentage kan ook nog wel wat hoger. Maar we zullen zien

let erop dat je zoveel mogelijk meervoudig onverzadigde vetzuren neemt.. Lekker omega 3 6 en 9..

Vis olie bijv.. verder ook meervoudige koolhydraten..

Proviron werkt voornamelijk androgeen
Als je winny neemt ipv proviron dan heb je een beter anabool effect en dus meer resultaat..

Het is mijn eerste kuur dus vind deca/test voldoende. Winstrol hoeft er niet bij, gaat me puur om de kans op gyno te verkleinen.

Mijn kuur ziet er als volgt uit:
week 1-2 deca 200mg/test enanthaat 500mg
week 3-6 deca 400mg/test enanthaat 500mg
week 7-8 deca 200mg/test enanthaat 500mg
nakuren met clomid/nolva

Maar een bijkomende vraag: moet ik proviron nu gedurende de hele kuur gebruiken of alleen als mijn tepel gevoelig beginnen te worden.
Het lijkt of ik er nie veel vanaf weet, maar ben al een 1/2 aan het onderzoeken, maar hoor zoveel verschillende meningen. Alvast bedankt.

Ben je gevoelig voor gyno dan zou ik gelijk met proviron beginnen. Ander kun je wachten tot je tepels gevoelig worden (maar wanneer is dat precies..) en dan een paar dagen nolva nemen tot deze gevoeligheid weg is en vervolgens met proviron verder gaan gedurende de rest van de kuur.

Of hij gevoelig is voor gyno weet hij niet denk..
tenzij je in je pubertijd last heb gehad van gevoelige tepels?

Om je kuur te kunnen beoordelen hebben we je stats nodig.

De deca afbouwen heeft geen zin.. door de lange ester bouwt het zelf af. opbouwen idem dito

Ik zou bewust proviron elke dag nemen vanwege andere voordelen. maar vele nemen het alleen wanneer ze bang worden dat ze veranderen in een vrouw :p

Mijn stats zijn 1.82 meter 87 kg met 8% vet. Ik train nu bijna 3.5 jaar clean waarvan 3 jaar echt serieus. 5x per week en 6 maaltijden.

Wat chief zei lijkt me de meest logische oplossing. Als je een deftige dosis gebruikt (meer dan 750 per week) met deze kuur dan lijkt mij gelijk starten met proviron (2x25 om te beginnen) de beste optie hiert want dit is wel een kuur die problemen kan veroorzaken. Als je echter 750 of minder gebruikt zou ik hem gewoon uitdoen en kijken, als ze wat gevoelig worden begin je met 40 mg Nolva per dag voor 3 dagen, dan naar 20 mg per dag tot het weg is. Dan kun je ofwel stoppen en verder de kat uit de boom kijken, ofwel gelijk starten met proviron voor de zekerheid en die verder nemen nadat je gestopt bent met Nolvadex.

Als je gyno krijgt van de deca, dan helpt een oestrogeenblokker als nolva helemaal niet, omdat het wordt veroorzaakt door progesteron toch..?

Progesteron werkt alleen op gyno door de opregulatie van de estrogene receptor. Dus een receptor blokker zoals nolvadex heeft dan nog altijd evenveel effect.

Big Cat zei:
Wat chief zei lijkt me de meest logische oplossing. Als je een deftige dosis gebruikt (meer dan 750 per week) met deze kuur dan lijkt mij gelijk starten met proviron (2x25 om te beginnen) de beste optie hiert want dit is wel een kuur die problemen kan veroorzaken. Als je echter 750 of minder gebruikt zou ik hem gewoon uitdoen en kijken, als ze wat gevoelig worden begin je met 40 mg Nolva per dag voor 3 dagen, dan naar 20 mg per dag tot het weg is. Dan kun je ofwel stoppen en verder de kat uit de boom kijken, ofwel gelijk starten met proviron voor de zekerheid en die verder nemen nadat je gestopt bent met Nolvadex.

BC, Ik neem binnenkort een FL van 2 weken met 1000 mg test en en 400 mg test voor mijn kuur..de rest van de kuur hou ik de test op 500 mg en de deca op 400 mg,maar ik ben niet van plan om er proviron bij te nemen.. Ik wil eerst de kat uit de boom kijken en pas als er iets dreigt te komen dat ik dan begin met proviron en nolva..Ook omdat ik al gyno heb, dus ik heb er een beetje schijt aan...

Het is toch niet met 100% zekerheid te zeggen dat je met doseringen van 750 mg test gyno krijgt?

Groet

Levrone@

nee, 750 mg is zeker geen te groot risico, maar we spreken over 900 mg, waarbij 500 test en 400 deca. En dat vormt wel een serieus risico. Bij zo'n kuur raad ik het toch altijd aan al wat lichte provi (50 mg) erbij te nemen.

dus ik zou er ook proviron bij moeten gebruiken want ik piek ook op 400mg deca en 500 mg test.

Big Cat zei:
nee, 750 mg is zeker geen te groot risico, maar we spreken over 900 mg, waarbij 500 test en 400 deca. En dat vormt wel een serieus risico. Bij zo'n kuur raad ik het toch altijd aan al wat lichte provi (50 mg) erbij te nemen.

BC ik bedoeld ook een FL van 1000 mg test en 400 deca..
En dat is een serieus risico volgens jou..

Hoelang moet ik aan de provi zitten dan?
De eerste 2/3 weken of het gehele kuur?

Groet

Levrone@

Ik heb al gyno, dus het maakt me niks meer uit

Champ zei:
Of hij gevoelig is voor gyno weet hij niet denk..
tenzij je in je pubertijd last heb gehad van gevoelige tepels?

Om je kuur te kunnen beoordelen hebben we je stats nodig.

De deca afbouwen heeft geen zin.. door de lange ester bouwt het zelf af. opbouwen idem dito

Ik zou bewust proviron elke dag nemen vanwege andere voordelen. maar vele nemen het alleen wanneer ze bang worden dat ze veranderen in een vrouw :p

Heb zelf tijdens de pubertijd erg last gehad van gyno terwijl ik tijdens kuurtjes niet zoveel last had . Zou de proviron wel nemen als extra. je zal meer kwaliteitsmassa winnen en in combi met test hoor ik regelmatig dat je receptoren gevoeliger worden door proviron.

Ouder Topic: dit topic heeft al een tijdje geen reactie meer gehad.
Je kan nog iets toevoegen als dit relevant is of in een nieuw topic.
Back
Naar boven