Fitness Seller

Antibiotica in vis/vlees

Bezoekers in dit topic

DutchSoldier

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
29 okt 2014
Berichten
520
Waardering
65
Lengte
1m83
Massa
84kg
Vetpercentage
12%
Beste leden,

Ik eet iedere dag ongeveer 200 gram aan gerookte zalm-/kip-/kalkoenfilet. Nou weet ik dat ze veel antibiotica in de dieren doen tegenwoordig. Is dit nadelig voor ons? En kun je er iets tegen doen? Zo ja, wat?

Doen jullie bijvoorbeeld een maximale hoeveelheid per dag eten?
Of alleen merken die geen antibiotica gebruiken? Welke merken zijn dat eventueel?
Of probiotica nemen om te compenseren of iets dergelijks?
 
Lees je even in hierover voordat je zo'n topic aanmaakt.
 
Als je meer dan 200 gr vlees/vis eet met antobiotica wordt je resistend en heb je een 90% kans op MRSA
 
Laatst bewerkt:
Probiotica en antibiotica zijn verschillende dingen. Ook gaat een Probiotica, lactobacillus bulgaricus bijvoorbeeld je niet helpen tegen een mogelijke resistentie.
Als je het echt niet wilt eet dan geen vlees, want het werkelijke percentage aan antibiotica in kip is veel hoger dan wat er bekend is gemaakt.
 
In product A zit antibiotica, in product B zitten metalen, product C krijg je kanker van, product D zitten teveel slechte E-nummers in, product E zitten veel kunstmatige suikers in, etc etc. tegenwoordig moet je met alles en dan ook letterlijk alles bang gemaakt dat het schadelijk voor je is. Als je al die onderzoeken en waarschuwing echt in acht gaat nemen kun je serieus bijna niets meer eten, en dan krijg je weer het gezeur van "Je eet veel te eentonig, dat is ook niet gezond". Depressieve spiraal waar je nooit meer uit gaat komen als je eenmaal dat pad bewandelt.

Gebruik gewoon je gezond verstand en vorm je schema met wat jij wilt. Ik leef liever 70 jaar zorgenvrij (m.b.t. bovengenoemd probleem) dan 75 jaar maar wel als een autist die constant piekert over wat wel en niet schadelijk/ongezond is. Natuurlijk spreek ik dan binnen de lijnen van gezond verstand en heb ik het niet over dat je iedere dag 5 bigmacs naar binnen moet werken. Maar bij elk product uit de supermarkt de verpakking raadplegen en me druk gaan maken om antibiotica, E-nummers, metalen, etc etc. mij niet gezien. 50-100 jaar geleden waren al die onderzoeken er toch ook niet en volgens mij leeft m'n oma ook nog steeds. Nu dat we het daar toch over hebben, moet maar weer es een keer langs gaan. Toch nog wat nuttigs uit deze topic meegenomen.
 
Probiotica en antibiotica zijn verschillende dingen. Ook gaat een Probiotica, lactobacillus bulgaricus bijvoorbeeld je niet helpen tegen een mogelijke resistentie.
Als je het echt niet wilt eet dan geen vlees, want het werkelijke percentage aan antibiotica in kip is veel hoger dan wat er bekend is gemaakt.

Ik weet dat probiotica iets anders is en niet gaat helpen tegen resistentie. Dacht meer aan het te nemen omdat antibiotica bacteriën doodt ook goede en daarom met probiotica weer goede bacteriën in te nemen.
 
Ik weet dat probiotica iets anders is en niet gaat helpen tegen resistentie. Dacht meer aan het te nemen omdat antibiotica bacteriën doodt ook goede en daarom met probiotica weer goede bacteriën in te nemen.
Ja alleen werkt dat zo niet.
 
Back
Naar boven