AndroidHealthClinic

Antihistamine en bodybuilding

Bezoekers in dit topic

GThomas

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
10 jan 2015
Berichten
316
Waardering
473
Lengte
1m86
Massa
93kg
Vetpercentage
14%
hallo,

Nou heb ik paar dagen terug voor mn vriendin een kitten mee genomen als verassing. Helemaal gelukkig is ze maar nu kom ik er dus achter dat ik nogal flink allergisch ben voor dat beestje... nu kan ik daar dus dagelijk antihistamine voor slikken maar ik vraag me af wat dit doet met spierherstel en groei? Het klinkt niet echt gezond om die zooi jaren lang maar te gaan slikken toch? Kan t niet maken dat beestje weg te doen dat zal haar breken namelijk. Al zou de allergie zelf ook niet echt bijdrage aan de trainingen haha. Ben benieuwd naar de opinies!
 
Hoe erg is flink allergisch?
Hebt natuurlijk verschillende soorten medicatie daarvoor. Niet alleen tabletten maar ook neusspray.
 
Nouja ik krijg er bulten van, neus en oren en keel dicht niezen etc etc niet echt een pretje zegmaar haha
 
Nouja ik krijg er bulten van, neus en oren en keel dicht niezen etc etc niet echt een pretje zegmaar haha
Zit niets anders op medicatie voor te nemen. Zou daarvoor langs de huisarts gaan.

Heb zelf eens vrienden gehad waarbij tabletten maar een klein beetje hielpen.
Misschien toch in je achterhoofd houden dat de kat niet zou kunnen blijven . Neem aan dat je gezondheid voor gaat?
 
Precies dat gaat voor. Als t echt niet gaat gaat ie gwn weg. Maar eerst een kijken wat die pilletjes kunnen doen. Hoprlijk geen effect op het trainen en herstel
 
Ik slik al jaren dagelijks antihistamine (des)loratadine en/of cetirizine en ik heb niet het idee dat het een negatief effect heeft op mijn trainingen en/of herstel. Zoals natty87 zegt moet je er wel op bedacht zijn dat de kans best groot is dat de kat niet kan blijven, zeker als je er ook bulten van krijgt. Ik kan door mijn medicatie zonder al te veel problemen een paar uur bij mensen in huis zijn met huisdieren, maar 24/7 met een kat oid in een huis is voor mij absoluut onmogelijk.
 
Dus je neemt een kat en komt er achter dat je er niet tegen kan en wilt dan maar pillen slikken omdat je dat beest niet weg wilt doen?

Wees gewoon realistisch en doe die kat weg, hoe langer je dat beest houdt hoe zwaarder het wordt om hem weg te doen.
 
Hebben voor zover ik weet geen negatieve invloed op herstel of spiergroei.

Ben zelf ook allergisch voor katten en honden, maar met medicijnen kan ik best een tijdje in een huis met katten of honden verblijven. Heb dan nog steeds wel last, maar stukken minder waardoor het vol te houden is. Na langere tijd wordt je dan best moe omdat je lichaam steeds op de allergie reageert.

Dag in dag uit gaat ook geen enkel medicijn een oplossing bieden. Er zijn behandelingen mogelijk waarbij je minder gevoelig gemaakt wordt voor hetgeen wat de allergie veroorzaakt. Dit is vaak best effectief, maar behandeling duurt lang (jaren).

Volgende keer misschien even nadenken en zoiets controleren / testen voordat je de verantwoordelijkheid voor een huisdier neemt.
 
Hebben voor zover ik weet geen negatieve invloed op herstel of spiergroei.

Ben zelf ook allergisch voor katten en honden, maar met medicijnen kan ik best een tijdje in een huis met katten of honden verblijven. Heb dan nog steeds wel last, maar stukken minder waardoor het vol te houden is. Na langere tijd wordt je dan best moe omdat je lichaam steeds op de allergie reageert.

Dag in dag uit gaat ook geen enkel medicijn een oplossing bieden. Er zijn behandelingen mogelijk waarbij je minder gevoelig gemaakt wordt voor hetgeen wat de allergie veroorzaakt. Dit is vaak best effectief, maar behandeling duurt lang (jaren).

Volgende keer misschien even nadenken en zoiets controleren / testen voordat je de verantwoordelijkheid voor een huisdier neemt.

Vaak gaan mensen er van uit dat als ze een kat kunnen aaien zonder een dik hoofd te krijgen dat ze niet allergisch zijn.

In feite is dat ook niet onrealistisch om te denken, ik ken niemand die een allergie test deed voordat een huisdier gekocht werd. De enige die ik ken die geen huisdieren hebben ivm met allergie kwamen daar ook achter door dieren van andere mensen.
 
Tja als het niet gaat gaat ie gwn weg. Zometeen kan ie naar buiten dat gaat ook schelen.
 
Vaak gaan mensen er van uit dat als ze een kat kunnen aaien zonder een dik hoofd te krijgen dat ze niet allergisch zijn.

In feite is dat ook niet onrealistisch om te denken, ik ken niemand die een allergie test deed voordat een huisdier gekocht werd. De enige die ik ken die geen huisdieren hebben ivm met allergie kwamen daar ook achter door dieren van andere mensen.

Dat is dan ook de perfecte test voor je een huisdier aanschaft. Een kleine moeite die veel ellende achteraf kan besparen.
 
Tja als het niet gaat gaat ie gwn weg. Zometeen kan ie naar buiten dat gaat ook schelen.

Saneren; dit betekent het vermijden van allergenen, de klachten verminderen op het moment dat het huisdier uit de leefomgeving wordt verwijderd. De klachten zullen echter niet direct verdwijnen, dat heeft tijd nodig. Uit onderzoek is gebleken dat jaren na het verwijderen van het huisdier nog steeds allergenen in huis worden aangetroffen. Dit geldt vooral voor allergenen van de kat.


Allergie voor huisdieren | Alles over allergie
 
  • Like
Waarderingen: 040B
Dat is dan ook de perfecte test voor je een huisdier aanschaft. Een kleine moeite die veel ellende achteraf kan besparen.

Niet iedereen is even allergisch he, soms kan het even duren voor de symptomen opkomen waardoor als je bij anderen bent je er niks van merkt.

Bij sommige kan langdurige blootstelling pas zorgen voor symptomen.
 
Niet iedereen is even allergisch he, soms kan het even duren voor de symptomen opkomen waardoor als je bij anderen bent je er niks van merkt.

Bij sommige kan langdurige blootstelling pas zorgen voor symptomen.

Laten we het even beperken tot de TS. Gezien de ernst van de symptomen had hij dit hoogstwaarschijnlijk al na een aantal uren blootstelling vast kunnen stellen.
 
Ik heb vroeger altijd met katten geleefd en toen geen last gehad, met dit beestje wel heel erg. Dir katten kwamen toen ook buiten maar deze nog niet momenteel. Sws merk ik dat ik bij deze gewoon heftier reageer, heb wel vaker ene kat onder mn neus gehad maar niks gemerkt. Nu vanaf vandaag even wat antihistamine als dat werkt blijf ik dat gewoon pakken. Ik heb sws altijd al dagelijks lichte klachten ook beetje op pollen denk ik dus dat kan sws wel eens wat verbeteren met leven. Nu hoprn dat dat spul me niet moe maakt
 
Desloratedine werkt bij mij het beste van alle middelen die ik geprobeerd heb over de jaren heen en maakt me niet moe.
 
Thanks! Ga er eens voor kijken
 
Dus je neemt een kat en komt er achter dat je er niet tegen kan en wilt dan maar pillen slikken omdat je dat beest niet weg wilt doen?

Wees gewoon realistisch en doe die kat weg, hoe langer je dat beest houdt hoe zwaarder het wordt om hem weg te doen.
Can we get a halelujah.
 
Dit is een van de redenen waarom wij toekomstige katteneigenaars thuis ontvangen(cattery thuis), zo'n allergie is gewoon niet haalbaar op termijn.

Je hebt waarschijnlijk met een broodfokker te maken gehad.
 
Back
Naar boven