MuscleMeat

Aparte blessure aan trapezius.

Bezoekers in dit topic

WenneGek

Novice
Lid geworden
7 jul 2013
Berichten
13
Waardering
0
Lengte
1m81
Massa
85kg
Ik ben niet zeker dat dit een blessure is maar het is iets dat ik niet kan verklaren na lang zoeken op google.

Ik heb bij het uitvoeren van deviced deadlifts van 140kilo wat licht is onder het uitvoeren van de lift na de 2de set een zeer sterk en zeer pijnlijke brandende steek gekregen op mijn trapezius.
Het voelt als of iemand met een branden mes in mijn trap steekt.
Het is een plaatselijke pijn en loopt nergens na uit. Nadat ik stop met de lift is het compleet weg. Alleen blijft het nog een beetje tintelen en kietelen
Nou deed dit verder niks met mij en had er totaal geen last van met andere dinger alleen heel soms voelde ik het lichtjes als ik iets op til maar na van loop van 1 dag voelde ik het totaal niet meer.
Nou heb ik vandaag mijn redelijk zwaare deadlift sessie gehad en kreeg ik precies dezelfde brandende en steekunde plaatselijke pijn. Ik deed 2x6 160kilo wat makelijk gaat en mijn vorm niet breekt.
Na het doorbijten en de set afgemaakt had bleef het klein beetje pijn doen en keek ik in de spiegel maar zoals al eerder er is totaal niks te zien.
Nu is het 3 uur later en kietelt de plek een beetje er is nog niks te zien. Ook als ik er op douw is er totaal geen pijn.

Kan iemand verklaren wat dit kan zijn? Ik heb totaal geen idee maar het voelt alsof het iets ergs kan zijn.
Ik ga dadelijk beginnen met het masseren van de plek met een tennisbal en foamroller.

Misschien belangrijk om te zeggen dat ik squat van te voren en ben sinds kort begonnen met 2x per week deadliften maar nog niet heel zwaar gepakt.
Ik heb vrijdag nog een sessie deviced deadlifts en ben zeer benieuwt maar weet wel zekker dat het weer terug komt. Volgende week begin ik met heel zwaar pakken.

ik stretch mijn lichaam volledig 2 keer per week en aparte lichaam delen bijna dagelijks apart als dat nodig is. Ook doe ik vaak met een tennisbal spieren die het nodig hebben masseren en foam rollen. Doe ook veel mobility werk.

Ik heb als bijlagen een foto van de plek waar de pijn zich bevind. (blauwe stip)

Alvast bedankt voor het advies/hulp!

muscular-sys-13spunt.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik heb vandaag lichtjes last van gehad en als ik er op druk krijg ik een klein brandend gevoel.
Verder nergens last mee gehad.

Ik heb vandaag nog even zitten zoeken en heb ook nog even gekeken naar trigger points.
Deze site vertelt er over http://triggerpointrelief.com/cdrom/trapezius.html.
Trigger point 5 is ongeveer de plek waar ik de pijn voel. (ook omschrijven de de pijn als brandend en dat heb ik ook)


Zou het is simpels als een trigger point kunnen zijn? het was tijdens de deadlift onwijs pijnlijk dus lijkt het me heel sterk.
 
Dat na kietelen en tintelen.. Lijkt ook een beetje alsof er een zenuw geirriteerd is ofzo en dat die zenuw word ingeklemd tijdens je deadlift en dat dat die scherpe pijn geeft.
Een scherpe pijn is de 3b vezel. Deze vezel geeft altijd een waarschuwende pijn van: pas op, het gaat bijna stuk! (het is dan nog niet stuk). Dus dat is de reden dat je daarna geen pijn meer voelt. Als iets echt stuk is komt de 4vezel er aan te pas. Die geeft een constante zeurende pijn om je ongeveer 4 dagen lang te herinneren dat er iets stuk is, zodat je dat niet gaat belasten.
Er is bij jou dus waarschijnlijk niets stuk omdat je geen zeurende pijn hebt. Het lijkt meer alsof er iets ingeklemd wordt. Maar wat weet ik dan zo niet. Ik doe zelf fysiotherapie maar ben nog niet afgestudeerd. Ga anders eens naar een goede fysio. Misschien kan die je helpen.
 
Bedankt voor de reactie.

Hoe jij dit nou vertelt is het waarschijnlijk verstandig om toch maar even te stoppen met deadliften misschien proberen maar als er pijn is meteen stoppen. (doet mij veel verdriet haha)
Als dit klopt wat je vertelt lijkt het me dat het behoorlijk fout kan aflopen dus ik ga nu zekker even langs de dokter en mijn opties bespreken.
Jammer genoeg zal fysio moeilijk worden aangezien dat niet wordt vergoed bij mij. Ik probeer altijd zelf zoveel mogelijk informatie te verzamelen en dat thuis uit te voeren.

Ik vindt het alleen raar dat dit opeens is ontstaan terwijl ik niet in mijn zware trainings weken zit.
 
Update.

Gisteren heb ik upper body getrained waarbij ik bench press, single t-bar rows, military press en barbell curls deed.
Alle oefeningen zwaar uitgevoerd en geen last gehad behalve bij de barbel curls voelde ik de pijn lichtjes terug komen.
Vandaag heb ik vaak een tintelent gevoel gehad achter in men neck/trapezius maar verder geen pijn.
Morgen is het squat/deadlift dag dus ben ik benieuwt of de pijn er is hopen op het besten.

Ik heb de afgelopen dagen 3keer mijn neck trapezius shoulder en upperback gemasseerd met een tennisbal en elke dag mijn rug shouders neck trapezius gestretched.

Ben nog niet na de dokter geweest, was niet mogelijk om op tijden dat ik vrij was langs te komen.
 
Back
Naar boven