MuscleMeat

Apneu en bb

Bezoekers in dit topic

tzg076

Novice
Lid geworden
9 mrt 2015
Berichten
3
Waardering
0
Lengte
2m
Massa
110kg
Vetpercentage
10%
Sinds kort ben ik geconstateerd met zware slaap apneu. 60 stops per uur. Gevolgen hiervan uiteraard altijd vermoeid, omdat ik waarschijnlijk zelden tot nooit in diepe slaap kwam. Nu met een slaapmasker nog slechts 3 stops. Iemand hier meer ervaring met slaapapneu? Ben benieuwd of het slaap tekort mijn hormoon spiegel flink beïnvloedde.
 
Ik heb er al jaren last van. Eerst 1,5 jaar met een CPAP proberen te slapen, maar dat lukte niet. Nu en dan eens een nacht die goed ging (en de dag erna voelde telkens echt zalig!!!), maar veel te weinig om echt een goede behandeling te zijn in mijn geval.
Als je er wel mee kan slapen zou ik je aanraden het vol te houden.
Momenteel slaap ik met een MRA. Op zich is het effect iets minder dan met een CPAP, als je die kan verdragen. Maar voor iemand die niet met een CPAP kan slapen is zo'n MRA echt wel een goed ding. 't Is erg wennen in het begin. Toch slaap ik nu een heel stuk beter en voel me aardig wat frisser dan zonder die beugel.
Het blijft natuurlijk uitkijken met je trainingsvolume. Je zal een beetje moeten zoeken wat je aankan en hoe je herstelt. Volgens mij hangt dat ook af van hoe lang je al met je apneu hebt geleefd, zonder dat die behandeld werd.

Je slaaptekort heeft zeer zeker een negatieve impact op je hormoonhuishouding.
Als je beter slaapt zal je merken dat je trainingen een heel stuk beter lopen en dat het veel makkelijker wordt om vet te verbranden. Met dezelfde voeding lijk je plots een stukje magerder te staan. (is toch mijn ervaring)
Het grootste effect ga je merken in de kracht die je kan ontwikkelen en het volume dat je aankan tijdens je trainingen. (meer sets met een zwaar gewicht of zwaardere gewichten bij dezelfde reps/sets)
Ik zet nog steeds opvallend veel PR's tijdens mijn verlof. Dan kan ik iets langer in bed blijven liggen en kan ik mijn slaap beter regelen. Voor mensen die sowieso al een slaap hebben van mindere kwaliteit heeft dit een grote impact.

Heb je ooit laten "meten" wat je werkelijke vermoeidheid is?
Je moet dan om de 2 uur op bed gaan liggen in een donkere kamer en dan meten ze hoe lang het duurt voor je in slaap valt. (iemand die uitgeslapen is valt niet zomaar in slaap overdag)
 
Ik snurk wel echt superveel met in slaap vallen. In b4 ook apneu=(
 
Heb je het ooit laten testen.
Hard snurken is namelijk een indicatie.
Heeft je partner nooit opgemerkt dat je soms stopt met ademen als je zo hard snurkt?
 
Heb je het ooit laten testen.
Hard snurken is namelijk een indicatie.
Heeft je partner nooit opgemerkt dat je soms stopt met ademen als je zo hard snurkt?
Hm wel eens adempauzes indd. Maar word doorgaans gewoon uitgerust wakker
 
Als je er niet teveel hebt kan het goed zijn dat je uitgerust wakker wordt.
Als je er last van krijgt is het toch aan te raden op tijd in te grijpen.
 
Als je er niet teveel hebt kan het goed zijn dat je uitgerust wakker wordt.
Als je er last van krijgt is het toch aan te raden op tijd in te grijpen.
Wellicht keer laten checken dan. Thanks iig!
 
No thanks.

Ik heb in de afgelopen 10 jaar nauwelijks een ochtend gehad dat ik me uitgeslapen voelde. Als ik daar 1 iemand voor kan behoeden ben ik al blij. ;)
 
Ik slaap al 4 jaar met een cpap masker.Ik had zo'n 40 stops per uur. Ik word hiervoor in het UZA in Antwerpen behandelt. Eerst kreeg ik een gigantisch masker mee om op te zetten. Na een paar keer zagen komen ze pas met de goede/minder storende maskers . In het begin was het even wennen, maar nu heb ik er geen last meer van.

Voor de rest heb er ik weinig last van tenzij ik erg verkouden ben. Ik werk in een full continu werksysteem, iedereen is bij ons altijd moe en heeft een chronisch slaapgebrek. Ik heb 2 kleine kindjes die mij dikwijls 's nachts wakker houden. Dus als er iemand denkt om mij geen voorrang te verlenen als ik met de auto rijd :army:
 
Goed dat je met die CPAP kan slapen. :)
Ik ben trouwens ook naar het UZA gegaan. Veel beter dan Lanaken/Genk.
 
Kunnen NL's ook terecht bij UZA
En hoe is dat geregeld met je ziekenfonds...is niet bij iedereen hetzelfde..ik zal eens informeren
Ook wat vergoeding betreft
Het begint met n gesprek en dan n test enz
heb je n link.. ik zoek wel ff
 
Kunnen NL's ook terecht bij UZA
En hoe is dat geregeld met je ziekenfonds...is niet bij iedereen hetzelfde..ik zal eens informeren
Ook wat vergoeding betreft
Het begint met n gesprek en dan n test enz
heb je n link.. ik zoek wel ff
Als je je aanmeld via het slaapcentrum wordt het ook vergoed.
De onderzoeken en als er wat uitkomt ook de apparatuur die nodig is.
Een vriend van me had het heel erg. tot 120 stops per nacht... Hij werd zelfs vergeetachtig en kreeg allerlei vage klachten tot ze er in het slaapcentrum achter kwamen wat er mis is. Hij gebruikt nu ook een slaapmasker en dit werkt voor hem perfect.
Google gewoon in met jouw woonplaats en slaapcentrum. Ze zijn meestal verbonden aan een ziekenhuis

Ik heb zelf ivm al 16 jaar slecht slapen ook een slaaponderzoek gehad. Werd ook vergoed.
 
Bedankt voor je advies Marina! Top! :thumbs:
 
Back
Naar boven