AndroidHealthClinic

Apparaten of halters? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

hmmz even terug op het basisonderwerp..

van apparaten kun je nooit zo groot worden als van losse gewichten.

Omdat je bij losse gewichten:
1 een veel grotere bewegingsbaan gebruikt..
2 Jezelf ook nog in balans moet houden wat zorgt voor extra gebruik van spiervezels..
3 Apparaten zijn vaak isolatie van een bepaald iets terwijl je bij losse gewichten meerdere spiergroepen tegelijk gebruikt wat zorgt voor meer stimulatie en dus meer groei.
 
Originally posted by nilsjei1234
hmmz even terug op het basisonderwerp..

van apparaten kun je nooit zo groot worden als van losse gewichten.

Omdat je bij losse gewichten:
1 een veel grotere bewegingsbaan gebruikt..
2 Jezelf ook nog in balans moet houden wat zorgt voor extra gebruik van spiervezels..
3 Apparaten zijn vaak isolatie van een bepaald iets terwijl je bij losse gewichten meerdere spiergroepen tegelijk gebruikt wat zorgt voor meer stimulatie en dus meer groei.

Maar wat als er van alle spiergroepen wel een apparaat is in mijn sportschool?? Is het dan nog niet goed?
 
Originally posted by Kevin
En al zou ik willen dan zit ik vast aan een contract van 1 jaar.
Heb bij meerdere sportscholen gekeken maar daar zie ik altijd van die mensen die zich gaan uitsloven en daar moet ik niks van hebben.
Je moet wel een sportschool hebben waar je je thuis voelt natuurlijk, voor mij betekent dat: niet zo'n hardcore bodybuildschool waar ik de lichtste dumbbells nog niet op kan tillen ;), of juist zo'n cardioschool met tantetjes met de Privé op de hometrainer, en een vrij-gewichtenhoek van 2 vierkante meter. Enne, een heel jaar? ??? Poeh, da's lang, hier is dat maar 2 maanden!
 
Originally posted by Kevin


Maar wat als er van alle spiergroepen wel een apparaat is in mijn sportschool?? Is het dan nog niet goed?
Nee, precies om die punten die Nilsjei1234 aanstipt. Bijv. legpress, leuk en aardig, maar van sumo deadlift heb ik veel meer profijt. Zo ook optrekken vs lat pulley. Big Cat raadt zelfs opdrukken-met-gewicht aan ipv benchpressen, wat dan al een losse-gewichtenoefening is, die op zichzelf beter is dan bijv. het borstdrukapparaat. (Lijkt me nog wel eens grappig om te proberen .. Ik heb nog zo'n klein rugzakje waar wel een halterschijf inpast en die dan precies tussen mijn schouderbladen uitkomt ... :)) Bij oefeningen waarbij je hele lijf beweegt (en zelf als gewicht wordt gebruikt) maak je nl. meer groeihormoon aan. Je gebruikt ook veel meer spieren, ik heb nu bijv. (mede) buikspierpijn door het optrekken, nou dat gebeurt echt niet met de lat pulley hoor!
 
Laatst bewerkt:
Originally posted by wateengedoe2

Nee, precies om die punten die Nilsjei1234 aanstipt. Bijv. legpress, leuk en aardig, maar van sumo deadlift heb ik veel meer profijt. Zo ook optrekken vs lat pulley. Big Cat raadt zelfs opdrukken-met-gewicht aan ipv benchpressen, wat dan al een losse-gewichtenoefening is, die op zichzelf beter is dan bijv. het borstdrukapparaat. (Lijkt me nog wel eens grappig om te proberen .. Ik heb nog zo'n klein rugzakje waar wel een halterschijf inpast en die dan precies tussen mijn schouderbladen uitkomt ... :)) Bij oefeningen waarbij je hele lijf beweegt (en zelf als gewicht wordt gebruikt) maak je nl. meer groeihormoon aan. Je gebruikt ook veel meer spieren, ik heb nu bijv. (mede) buikspierpijn door het optrekken, nou dat gebeurt echt niet met de lat pulley hoor!

Borstdrukapparaat is wel lekker hoor, die voel je wel, maar idd machines zijn ook niet alles, maar als je bijna geen keus hebt dan moet je wel he!
 
Hoezo, bijna geen keus? Je betaalt 70 euro per maand en ze hebben niet eens een mogelijkheid tot bankdrukken? Kevin, volgens mij ben je vet afgezet! Dan nog met dat contract van een jaar erbij! :(
 
Originally posted by wateengedoe2
Hoezo, bijna geen keus? Je betaalt 70 euro per maand en ze hebben niet eens een mogelijkheid tot bankdrukken? Kevin, volgens mij ben je vet afgezet! Dan nog met dat contract van een jaar erbij! :(

Sorry ik betaal 60 euro p/m wegens aanbieding.
Er is wel de mogelijkheid tot bankdrukken, maar dat is er maar 1.
 
vind 60 euro nog steeds suuuuperveel, en je hebt maar 1 mogelijkheid om te bankdrukken... :eek:

ik betaal nu maandelijks 40 euro en zou ik een halfjaar of jaar-abonnement zou nemen, dan zou 't nog minder zijn...

en in mijn sportschool heb je 2 hoeken vol met losse dumbbells, megaveel apparaten, superveel en verschillende cardio apparten en redelijk wat normale, decline, incline halter apparten en smithmachines...
 
Ik betaal 350 € voor een jaar en wij hebben 10 olympische banken, dumbbells tot 100 kilo, stuk of 50 apparaten , squat rek, power rack , losse barbells etcetera..
Schandalig duur die 60 € per maand dus.
 
blijft nog altijd ongeveer € 30 per maand....

ik heb alles wat ik moet hebben, gewichten tot en met, squatstanden, deadlift/gewichtheffen plateau, 4 banken etc etc.

ik betaal € 90 per jaar :)
 
Zonnebank en sauna inbegrepen? :p
 
Originally posted by Kevin
In mijn sportschool zie ik weinig vrouwen 40 kg legpressen..
de meeste komen niet verder dan 20 kg. Maar zijn ook niet echt serieus ermee bezig, de meeste zijn ondertussen nog aan het kletsen.

Ha ha.. en ik posten dat ik 250 kg had gehaald in een 1RM..
helaas was de hoek te groot om als echte leg press oef door te gaan. Maar toen ik het dan wel 'goed' deed kwam ik op 6x120,6x130,6x140kg uit.. en dat was NAdat ik eerst 4 sets had gedaan op de 'foute' manier (4x160 kg).
En nou sumo & front squatten hè! Gelukkig zegt bij ons er niemand wat van.. sterker nog, de fysiotherapeute laat heel veel mensen de squat doen.. ik heb nog een foto van een 'mede-patiënte" die met 50 kg squatte.. maar inderdaad. Als ik een vrouw met de halters bezig zie voor een squat is dat echt nooit iemand die uit zichzelf die oefening doet..
 
Originally posted by Spike
zonnebank wel ja :)
Dan snap ik niet dat hun niet met verlies werken???
 
ik betaal 27 euro voor:

bodybuilding
apparaten
sauna
zonnebank
aerobics (of hoe je het spelt :p)
en spinning

niet slecht he? :D
 
Originally posted by BumbleBeast
ik betaal 27 euro voor:

bodybuilding
apparaten
sauna
zonnebank
aerobics (of hoe je het spelt :p)
en spinning

niet slecht he? :D

Fittesten en schema's ed zitten er niet bij??
 
DAMN... wonen jullie allemaal in buurten waar sportscholen elkaar wegconcureren ofzo, waardoor ze zulke lage prijzen handhaven???
 
Bij ons zijn 7 sportscholen... maar het heeft ook te maken met dat de mijne in een industriepark is gevestigd..dat maakt het goedkoper voor de eigenaar... en het voordeel dat het een heel grote ruimte is.
 
Die van mij zit in een ouwe schuur (die overigens heel mooi aangekleed is, en goed (geluids)geïsoleerd), dat zal het ook wel goedkoper maken? Helaas niet zoveel plaats (niet genoeg voor een squatrek althans).
 
100 m2 fitness, super!! alleen die prijs he..
Oh ja ook nog een stuk of 30 cardiomachines+spinning..
 
Back
Naar boven