AndroidHealthClinic

Apparaten (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Balboa18

Competitive Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
19 mei 2005
Berichten
2.425
Waardering
2
ff een vraagje:

Krijg je met fitnessaparaten meer massa, dan met dumbbell/barbell of is het alleen puur voor de variatie goed?
 
puur voor de variatie goed
 
idd puur voor variatie en definitie.

Het is beiden wel noodzakelijk volgens mij maar voor de echte massa moet je bij de dumbeltjes zijn :)
 
Balboa18 zei:
ff een vraagje:

Krijg je met fitnessaparaten meer massa, dan met dumbbell/barbell of is het alleen puur voor de variatie goed?
Met een apperaat kun je een spiergroep goed isoleren, zonder te hoeven stabiliseren. Ik zou het dus alleen gebruiken als een aanvulling op je training. De basis, vind ik, moet nog altijd bestaan uit een training met losse gewichten (barbell, dumbbell).
 
Ok tnx mannen!
 
maakt het dan ook nog veel uit of je dat doet met dumbbells of barbell? Zoals bijv. Dumbbell press VS benchpress met barbell
 
Gunsy zei:
maakt het dan ook nog veel uit of je dat doet met dumbbells of barbell? Zoals bijv. Dumbbell press VS benchpress met barbell


vaak heb je met dumbbells nog een groter bewegingsbaan, en met dumbbells is het stabiliseren nog moeilijker.

En dumbbells zorgen ervoor dat allebei je armen evenveel belast worden.
 
Ja maar voor de echte massabouwer moet je bij de barbell wezen
 
Sniperken zei:
idd puur voor variatie en definitie.

Het is beiden wel noodzakelijk volgens mij maar voor de echte massa moet je bij de dumbeltjes zijn :)

Waarom krijg je meer massa met dumbbells als met apparaten dan :eek:
 
combinatie idd. Het voordeel van machines is, is dat je de spier optimaal kan belasten omdat je de andere spieren kan 'uitschakelen'. Bij compound oefeningen gebruik namelijk ook deels je andere spieren. Maar deze zijn uiteraard even belangrijk.

Maar, de veronderstelling dat compound BETER is dan machines is al weer achterhaald. Alle profs gebruiken namelijk ook apparaten ;)
 
ok, dat is weer duidelijk. Dan ga ik verder waar ik mee bezig was. met losse gewichten beginnen, en apparaat om af te maken. Af en toe eens apparaten als eerst gebruiken.
 
delguy zei:
Ja maar voor de echte massabouwer moet je bij de barbell wezen

kun je dit onderbouwen, waarom zal barbell meer massa geven dan dumbbell?
 
Ze vullen mekaar aan.
Met DB/BB kun je meest de grote compoundoefeningen doen die voor de algemene massaopbouw zorgen.
Je kunt met DB ook goed isoleren.
Met machines isoleer je de spier in het algemeen meer, de bewegingsbaan ligt vast en je hoeft niet zo te stabiliseren.
Maar er zijn ook machineoefeningen die toch meer spieren aan (kunnen) pakken
Bv Smith benchpress pakt evengoed borst, triceps en voorste schouderkoppen, afhankelijk van de greep, zelfde geld voor legpress, afhankelijk van de plaatsing van de voeten.
Deze machines hebben wat meer vrijheidsgraden van beweging.
En laten we kabels niet vergeten, met deze kun je de piekbelasting in een ander deel van de bewegingsbaan leggen.
Als je met DB bicepscurl doet is de weerstand bovenaan geringer, maar met de kabel, vermits je een halve meter van het toestel afstaat, is de weerstand bovenaan nog altijd groot.
 
ik wissel dat gewoon week per week af ,

ene week losse halters
andere week weer meer machines
 
variatie is altijd goed


zonder spotter doe ik squats en bankdrukken met machine ( of powerrack):D
 
coltivatore zei:
kun je dit onderbouwen, waarom zal barbell meer massa geven dan dumbbell?

Ik persoonlijk merk meer vooruitgang b.v met bb curl t.o.v. db curl of bb bp t.o.v. db bp.

En de echte massabouwers zijn toch echt; squat, militairy press, deadlift, bench press; allemaal met barbell.
 
Zeker als je nog niet gevorderd bent is het beter om gewoon de barbels en dumbbells te pakken ten opzichte van machines.

Het voelt bij mij ook gewoon beter aan als machines.
 
Back
Naar boven